Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-28@16:31:59 GMT

وقتی ساز همدلی خانواده برای پرستاران کوک می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۵۳۰۸۶

وقتی ساز همدلی خانواده برای پرستاران کوک می‌شود

خانواده‌ای هنرمند در روزهایی که پرستاران در خط مقدم مقابله با ویروس کرونا هستند، با همدلی خود تابلو فرشی را از پارچه‌های دوریختنی خانه خود بافتند تا آن را به یک پرستار بیمارستان امام خمینی(ره) فداکار اهدا کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛علی بیات،آتش نشانی تهرانی است که روزهایی جان و مال انسانها را نجات داده و حالا در ایامی که ویروس کرونا جان انسانها را تهدید می کند دست به اقدامی انسان دوستانه زده است، اقدامی که علاوه بر ایجاد همبستگی و همگرایی در میان خانواده، شادی و شعف را به میان مدافعان سلامت برده و حال دل آن ها را در این روزها خوش کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او این روزها از تمامی پارچه ها و لباس های دور ریختنی آپارتمان خود، سعی کرده با کمک همسرش که فرشبافی را از کودکی آموخته تابلو فرشی را به نشانه احترام به پرستاران خط مقدم مقابله با کرونا ببافند و قدردان زحمات آنها باشند.

 

او در این باره می گوید: فرزندم پیشنهاد بافت تابلو فرش با لباس های بدون استفاده خانه را داد، در واقع پارچه های این لباس ها از همدیگر جدا شده و برای بافت یک اثر هنری مطلوب آماده شد و این شد تا این تابلو فرش را به پرستاری که در بیمارستان امام خمینی(ره) تهران بود و در نبرد با کرونا 60 روز را به خانه خود نرفته بود اهدا کنیم.

 

این آتش نشان تهرانی یادآور شد: این تابلو فرش نشان از همبستگی اهالی یک خانه است، لباس‌هایی از نمادها و سلیقه های افراد خانواده که می توانست به یک پرستار دردمند جامعه اهدا شود.

بیات افزود: بافت این تابلو فرش حدود 4 هفته با همدلی و تلاش تمام اعضای خانواده کار برد و هدف از این اقدام همدلی و دور هم نشستن در ایام شیوع کرونا در جامعه بود.

این هنرمند تأکید کرد: این اقدام خانوادگی در جهت ارج نهادن به مقام پرستار در جامعه بود تا آنها بدانند در شرایط دشوار جامعه نیز مردم یاد آنها را گرامی خواهند داشت.

 انتهای پیام/ا

منبع: دانا

کلیدواژه: تابلو فرش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۳۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دختر شاعر فلسطینی مانند پدرش کشته شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه‌های جهان، شیما رفعت الاریر دختر شاعر فلسطینی، چهارماه پس از مرگ پدرش در حمله‌ای مشابه، روز جمعه در حمله هوایی اسراییل به خانه‌ای در غرب شهر غزه، در کنار خانواده‌اش کشته شد.

به گفته شاهدان عینی و دوستان خانواده، شوهر الاریر و پسر دو ماهه آنها نیز در این موشک‌باران جان باختند. طبق این‌روایت سه موشک رژیم صهیونیستی به خانه‌ای که این خانواده در آن پناه گرفته بودند اصابت کرد.

نیروی دفاعی اسراییل درباره این حمله به شبکه سی‌ان‌ان گفت از قوانین بین‌المللی پیروی می‌کند و تلاش می‌کند «آسیب غیرنظامیان را کاهش دهد».

شیما دختر رفعت الاریر شاعر فلسطینی بود. این شاعر همراه چند تن دیگر از اعضای خانواده‌اش در حمله هوایی اسراییل به خانه‌شان در محله شجایا در ماه دسامبر کشته شد.

الاریر اکتبر با سی‌ان‌ان صحبت کرده بود و در آن زمان در حال بررسی بود که آیا در خانه خود در شهر غزه بماند یا همراه همسر و ۶ فرزندش به سمت جنوب فرار کند. در آن زمان، این نویسنده و چهره دانشگاهی ۴۴ ساله گفت که چاره‌ای جز ماندن در شمال ندارند، زیرا «جای دیگری برای رفتن ندارند».

ساکنان محله الریمال گفتند شیما و خانواده اش چهار ماه پیش از خانه خود در شجاعیه آواره شده بودند.

مصعب ابوطها، شاعر فلسطینی اهل غزه و دوست رفعت که اکنون در قاهره آواره است، نیز گفت شیما به تازگی در پیامی خبر مادر شدن خود را منتشر کرده بود و نوشته خود خطاب به پدر مرحومش را به اشتراک گذاشت.

وی نوشت: پدر، این نوه تو عبدالرحمن است، اما هرگز تصور نمی‌کردم تو را به این زودی و حتی قبل از اینکه او را ببینی از دست بدهم.

به گفته دفاع غیرنظامی فلسطین در غزه، شب جمعه در حمله اسراییل به اردوگاه پناهجویان نصیرات در مرکز غزه، حداقل ۱۵ نفر کشته شدند و حداقل دو کودک زیر آوار مفقود هستند.

کد خبر 6090755

دیگر خبرها

  • دختر شاعر فلسطینی مانند پدرش کشته شد
  • وقتی «خانه خدا» سینماها را شلوغ کرد
  • خشم پدر، جان همسر و فرزندش را گرفت
  • فروش میلیون دلاری شاهکار ناتمام
  • وقتی مقتول دستور بخشش قاتلش را داد!
  • نبود زمین برای ساخت مسکن، چالش این روزهای مددجویان و کمیته امداد
  • کینه مرگبار کارگر قهوه خانه | کارگر جوان اخراج شد و وقتی فهمید فرد دیگری جای او استخدام شده ....
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • وقتی می گوئیم چیدمان هوشمندانه داخل خانه دقیقا منظورمان این است!(+تصاویر)
  • آتش و فراموشی؛ روایت استاد فلسطینی از زندگی خانواده او در غزه