Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@09:45:45 GMT

آموزش حجاج ایرانی به صورت مجازی در سال جاری

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۵۳۱۷۵

آموزش حجاج ایرانی به صورت مجازی در سال جاری

حجت‌الاسلام نواب از آموزش مجازی حجاج ایرانی در سال جاری جهت اعزام به مناسک حج خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان‌های تهران،حجت‌الاسلام سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت در حاشیه همایش مجازی نهضت عاشورا در اندیشه امام خمینی (ره) که در حرم مطهر امام راحل برگزار شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه راه و مسیر امام حسین (ع) برای غیر مسلمانان نیز راهگشا بوده است اظهار داشت: گاندی نمونه‌ای از غیر مسلمانان است که آزادی هند را در گرو تبعیت از راه امام حسین عنوان کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با تاکید بر اینکه محرم و صفر و امید به ظهور امام عصر از جمله مواردی هستند که از اهمیت زیادی برخوردار می‌باشند گفت: محرم و صفر موتور متحرک و امید به ظهور به نوعی امید به آینده است و این موارد از اهمیت زیادی برخوردار است تا جایی که مردم فراموش کار و سهل انگار با محرم و صفر از غفلت رها می‌شوند.

 

نواب عنوان داشت: پیروان امام حسین در تمام دنیا وجود دارند و در شعارهایشان این پیروی به خوبی دیده می‌شود چنانکه در لبنان که در ساحل دریای مدیترانه قرار دارد شعار «یا حسین» به گوش می‌رسد.

 

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به حماسه حسینی اربعین گفت: همه ادیان و مسلمانان در ایام اربعین در آن حماسه باشکوه گرد هم می آیند تا راه و مسلک آن امام بزرگ را زنده نگه دارند و ثابت شده که این راه داوطلبان زیادی از سراسر جهان دارد و تأثیرگذاری آن در آینده بیشتر نیز خواهد شد.

 

سرپرست حجاج ایرانی در ادامه در خصوص برنامه ریزی های حج با شیوع کرونا اظهار داشت: برنامه‌های حج هر سال بعد از حج سال قبل شروع می‌شود و گاهی حتی داخل حج برای سال آینده برنامه‌ریزی می‌شود و قبل از همه گیری کرونا همه اقدامات صورت گرفته بود و با طولانی شدن بیماری ، حجاج در شرایط کرونا برای اعزام به حج به صورت مجازی آموزش دیده‌اند و در مناطق سفید نیز آموزش‌ها به صورت حضوری برگزار شده است و با همه تفاسیر برای هر نوع تصمیم گیری در این خصوص آمادگی لازم وجود دارد.

پایان پیام/659

منبع: شبستان

کلیدواژه: سرپرست حجاج ایرانی حج واجب سازمان حج و زیارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۳۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرمت فرونشست زمین زیرگذر میدان امام حسین (ع)

علیرضا نقوی مدیرمنطقه بافت تاریخی شهرداری یزد با بیان این که بررسی‌های اولیه از فرونشست زمین میدان امام حسین (ع) نشان از یک مسیر متروکه فاضلاب بود، گفت: مرمت و اصلاح فرونشست از ساعات اولیه بامداد روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت آغاز شد.

وی افزود: زیرگذر امام حسین (ع) ورودی شهید باهنر به بلوار دانشجو که شب گذشته بر اثر بارندگی دچار فرونشست شده بود، با همکاری شرکت آب و فاضلاب و پلیس راهور و تلاش نیرو‌های منطقه مرمت و اصلاح شد و در اختیار شهروندان قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)
  • مسجد مهمترین پایگاه انقلاب و مردم/ مسلمانان از انتقام سخت فرزندان امام به وجد آمده‌اند
  • دیدار مسئولان خوروبیابانک با خانواده شهید حسین ایرانی
  • سرپرست حجاج ایرانی: ۹۰۰ هزار نفر در نوبت تشرف به حج
  • مرمت فرونشست زمین زیرگذر میدان امام حسین(ع)
  • فرونشست دوباره زمین در شهر یزد + فیلم
  • مرمت فرونشست زمین زیرگذر میدان امام حسین (ع)
  • مرمت فرونشست زمین زیرگذر امام حسین (ع)
  • حدود ۲ هزار زائر از آذربایجان‌غربی به حج تمتع مشرف می‌شوند
  • تشرف نزدیک به دو هزار زائر از آذربایجان‌غربی به حج تمتع