Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

نهم خرداد فدراسیون جهانی فوتبال پس از بررسی اساسنامه پیشنهادی ایران، در نامه ای پاسخ آن را داد. متن نامه فیفا به مسئولان فدراسیون، کاملا شفاف از عدم رضایت این نهاد نسبت به مسیر تدوین اساسنامه حکایت دارد.

فدراسیون جهانی در نامه ای که خطاب به مهدی محمدنبی دبیرکل فدراسیون زده، اعلام کرده که این فدراسیون از مفاد بند 1 ماده 14 و بند 1 ماده 19 اساسنامه فیفا مبنی بر اینکه «فدراسیون های عضو ملزم هستند تمام امور خود را به صورت مستقل و بدون تاثیرپذیری از اشخاص سوم اداره نمایند»، تخطی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فیفا در این نامه از فدراسیون خواسته طبق پیش نویسی که در تاریخ 8 شهریور 98 در اختیار آنها قرار داده، اساسنامه جدید را تنظیم کنند و اساسنامه فعلی، در مسیر اشتباهی قرار دارد. این نهاد بین المللی در نهایت تا 5 ژوئن 2020 یعنی تا روز جمعه هفته جاری به فدراسیون فرصت داده تا با اصلاح موارد اشتباه، اساسنامه را برای آنها ارسال کند.

در انتهای نامه اشاره شده عدم توجه به مفاد دستورالعمل منجر به این خواهد شد که موضوع جهت اقدامات بعدی به مبادی ذی ربط فیفا ارجاع می شود. در واقع، فیفا به طور تلویحی اعلام کرده در صورتی که فدراسیون اساسنامه را طبق توافق صورت گرفته با آنها پیش نبرد، فوتبال ایران باید انتظار رفتارهای دیگری را داشته باشد که مشخصا، تعلیق را می توان محور آن دانست.

اکنون فدراسیون که از جمعه هفته گذشته با این نامه روبرو شده، تنها سه روز دیگر فرصت دارد تا در جهت اصلاح اساسنامه طبق قوانین فیفا و توافقات صورت گرفته، قدم بردارد. به نظر می رسد در صورتی که تدوین کنندگان نتوانند این موارد را در اساسنامه اصلاح کنند، فوتبال ایران در مسیر تعلیق قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: آفتاب

کلیدواژه: فیفا فوتبال ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۳۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبریک اینستاگرامی رییس فیفا به قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران

به گزارش خبرنگار مهر، جیانی اینفانتینو رییس فدراسیون بین‌المللی فوتبال با انتشار عکسی از تیم ملی ایران در استوری اینستاگرام خود نسبت به قهرمانی ملی‌پوشان فوتسال در جام ملت‌های ۲۰۲۴ فوتسال واکنش نشان داد و گفت: «به تیم ملی ایران بابت قهرمانی در آسیا و صعود به جام جهانی فوتسال تبریک می‌گویم».

شایان ذکر است تیم ملی فوتسال ایران با کسب پیروزی ۴ بر یک مقابل تایلند در فینال جام ملت‌های ۲۰۲۴ فوتسال آسیا برای سیزدهمین بار با کاپ قهرمانی این رقابت‌ها جشن گرفت.

کد خبر 6091746

دیگر خبرها

  • انتخابات آتی ژیمناستیک و بازهم تخلفات قانونی
  • قرارداد سرمربی تیم ملی، اولویت فدراسیون شد | جلسه در دفتر تاج؛ به زودی
  • فدراسیون فوتبال دوباره درخواست حواله خودرو داد
  • هشدار فیفا به محرومیت رئال، بارسا و تیم ملی اسپانیا
  • زارعی: سهمیه ایران در لیگ نخبگان آسیا در سال ۲۰۲۴ تغییری نکرده است
  • تبریک اینستاگرامی رییس فیفا به قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران
  • علی عسکری: استقلال باید در ابعاد ملی، منطقه‌ای و جهانی جزو برترین‌ها باشد
  • تعلیق تمام مسابقات لیگ ۲ به دلیل ضرب و شتم داور
  • استقلال و یاسین سلمانی، بیرانوند و سپاهان!
  • اتمام عملیات باند شرقی کیلومتر ۷۴ تا ۷۷ رینگ حفاظتی شهر اصفهان