Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@10:07:29 GMT

عنوان خانه بهداشت کارگری برتر ملی از آن البرز شد

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۵۳۷۸۸

عنوان خانه بهداشت کارگری برتر ملی از آن البرز شد

خانه بهداشت کارگری شرکت کدبانو(دلپذیر) در استان البرز از سوی وزارت تعاون،کار ورفاه اجتماعی بعنوان خانه بهداشت کارگری برتر ملی معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، حسین فلاح نژاد مدیر کل تعاون،کارورفاه اجتماعی استان البرز گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، خانه بهداشت کارگری شرکت کدبانو البرز به عنوان خانه بهداشت کارگری برتر ملی انتخاب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص  ایجاد خانه‌های بهداشت کارگری در واحدهای تولیدی و نحوه فعالیت‌های آنان اظهار کرد: براساس مفاد قانون کار واحدهای تولیدی و صنعتی با 50 نفر نیروی کار و بیشتر مکلف به ایجاد خانه‌های بهداشت کارگری هستند.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان افزود: خانه‌های بهداشت کارگری به منظور ارتقاء سطح سلامت کارگران از طریق انجام مراقبت‌های بهداشتی، همکاری در شناسایی، ارزیابی و کنترل عوامل زیان آور و جلوگیری از بروز سوانح و حوادث محیط کار در کارگاه‌های بین 50 تا 500 نفر شاغل ایجاد می‌شوند.

وی در خصوص شاخص‌های ارزیابی خانه‌های بهداشت نمونه ملی خاطر نشان کرد: شاخص‌های اصلی ارزیابی و امتیازدهی به خانه‌های بهداشت کارگری برتر ملی شامل نصب تابلو و پوستر، مناسب بودن فضای فیزیکی، وضعیت سرمایشی و گرمایشی، ثبت تعداد مراجعات، نظارت بر آب آشامیدنی، انجام معاینات دوره ای ، انجام معاینات قبل از استخدام، تجهیزات فنی، وضعیت انطباق داروهای موجود با لیست دارویی و دستورالعمل شرایط نگهداری داروها و تاریخ انقضای داروهای موجود و غیره می‌باشد که از سوی حوزه امور اجتماعی وزارت متبوع بررسی و نفرات برتر استان‌ها معرفی می‌شوند.

فلاح نژاد تاکید کرد: با شیوع ویروس کرونا نقش خانه بهداشت‌های کارگری دراستان البرز در مهار و همچنین حفظ و صیانت از سلامت کارگران و سالم سازی محیط کار از این بیماری در  رونق و جهش تولید بسیار چشمگیر بوده است.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان در ادامه تصریح کرد: ماده ۱۴۷ قانون کار جمهوری اسلامی ایران، دولت را مکلف به ارائه خدمات بهداشتی به کارگران کرده است، از این رو از سال ۱۳۶۶ برنامه مشترک ارائه مراقبت‌های اولیه بهداشتی به بیمه شدگان با همکاری مجموعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تامین اجتماعی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بهداشتی اجرا می‌شود.

همچنین مراسم تجلیل ومعرفی خانه‌های بهداشت کارگری برتر ملی  از سوی وزارت متبوع پس از فراهم شدن شرایط لازم برگزار خواهد شد.

شایان ذکر است در استان البرز 90 خانه بهداشت کارگری فعال می‌باشند که به ارائه خدمات بهداشتی در محیط های کار و تولید می‌پردازند.

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: کارگران بهداشت البرز رفاه اجتماعی خانه های بهداشت کارگری خانه بهداشت کارگری کار و رفاه اجتماعی استان البرز تعاون کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۳۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 اخبار رسمی کالابرگ‌ فقط از مراجع رسمی وزارت رفاه پیگیری شود

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مردم هشدار داد که اخبار رسمی کالابرگ را فقط از مراجع رسمی وزارت رفاه دنبال کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، به دنبال انتشار برخی پیام‌های جعلی به صورت پیامک و شبکه‌های مجازی در ارتباط با دریافت کالابرگ الکترونیکی، روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام‌کرد: هرگونه خبر رسمی در این زمینه فقط از طریق مراجع رسمی یا سامانه پیامکی این وزارتخانه به اطلاع عموم خواهد رسید.

وزارت رفاه ضمن هشدار در این زمینه، از هموطنان خواست به‌منظور جلوگیری از هر گونه کلاهبرداری به اخبار فاقد اعتبار در این حوزه توجهی نداشته باشند.

کد خبر 747425

دیگر خبرها

  • ادای احترام جامعه کار و کارگری آذربایجان غربی به شهدا
  • بهره برداری از خانه بهداشت کارگری در دماوند
  • دهیاران بخش سعد آباد کمک به خانه‌های بهداشت را در اولویت قراردهند
  • بیش از ۳۰۰ برنامه هفته کار و کارگر در مازندران برگزار می‌شود
  • منتخبان کارگری عضو بنیاد ملی نخبگان می‌شوند
  • برگزاری بیش از ۳۰۰ برنامه هفته کار و کارگر در مازندران
  • گرامیداشت هفته کارگر در مازندران با ۳۰۰ برنامه
  •  اخبار رسمی کالابرگ‌ فقط از مراجع رسمی وزارت رفاه پیگیری شود
  • افزایش ۴۹ درصد صادرات تعاونی های خراسان جنوبی
  • اعتلای ورزش کارگری با استفاده از ظرفیت‌های موجود