Web Analytics Made Easy - Statcounter

محققان دانشگاه هاروارد با الهام ساختار پوست مار موفق به تولید کفی خاصی برای کفش ها شده اند که از زمین خوردن سالمندان جلوگیری می کند.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از نیواطلس، پژوهشگران دانشگاه هاروارد که چندی قبل از فلس های بدن مار برای تولید نوعی مار منعطف استفاده کرده بودند، این بار از همین روش برای تولید کفش هایی خاص بهره گرفته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

درکف این کفش ها از ورقه های استیل نازک و انعطاف پذیری استفاده شده که با الگویی شبیه به فلس های مار برش خورده و در کنار یکدیگر قرار گرفته اند. این الگو متشکل از ورقه هایی است که در صورت لغزش ناگهانی فرد سالمند در یکدیگر قفل می شوند و کهنسالان از این طریق می توانند به راحتی تعادل خود را حفظ کنند.

راه رفتن با این کفش مشابه با کفش های عادی است و فرد در زمان حرکت با دشواری خاصی مواجه نمی شود. کف این کفش در مقایسه با کفی های کفش های عادی حتی وزن کمتری دارد و جلوی سر خوردن سالمندان بر روی سطوح لغزنده ای همچون سطوح یخی را می گیرد. محققان امیدوارند از طریق مذاکره با شرکت های تجاری هر چه سریع تر این کفش را به مرحله تولید انبوه برسانند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سالمندان زمین خوردن تولید دانشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۳۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک نشانه مهم زوال عقل در سالمندان

آفتاب‌‌نیوز :

مطالعه‌ای که به تازگی توسط محققان دانشکده بهداشت عمومی جانز هاپکینز در بلومبرگ انجام شده، نشان می‌دهد که احتمال زوال عقل در افراد مسن با شدت بالای کم‌شنوایی بیشتر است، اما این احتمال در بین کسانی که از سمعک استفاده می‌کنند پایین‌تر است.

نتایج حاصل از این مطالعات (روی بیش از ۲۴۰۰ سالمند)، بیانگر این است که کاهش شنوایی ممکن است عاملی در افزایش خطر زوال عقل باشد و بر همین اساس، درمان کم‌شنوایی می‌تواند خطر زوال عقل را کاهش دهد. کاهش شنوایی یک مسئله حیاتی در زمینه سلامت عمومی است و این خطرِ روبه‌رشد که کاهش شنوایی ممکن است با خطر زوال عقل مرتبط باشد]، میلیون‌ها نفر را در جهان تحت تأثیر قرار می‌دهد.

در این مطالعه، ۲۴۱۳ نفر مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند که حدود نیمی از آن‌ها بالای ۸۰ سال داشتند و طی همین بررسی‌ها ارتباط واضحی بین شدت کم‌شنوایی و زوال عقل در آن‌ها مشاهده شد؛ شیوع زوال عقل در میان شرکت‌کنندگان با کم شنوایی متوسط تا شدید، ۶۱ درصد بیشتر از شرکت‌کنندگانی بود که شنوایی نرمال داشتند. شیوع زوال عقل در ۸۵۳ شرکت‌کننده کم‌شنوا که از سمعک استفاده می‌کردند نیز تا ۳۲ درصد کمتر بود.

چگونگی ارتباط کم شنوایی با زوال عقل هنوز به طور قطع مشخص نیست، اما نتایج این تحقیقات به مجموعه اطلاعاتی که حاصل از بررسی ارتباط جرئی بین کم‌شنوایی و زوال عقل است، اضافه می‌کند.

امید بر این است که به تدریج، اطلاعات کامل‌تری از تأثیر کم‌شنوایی بر عملکرد شناختی و زوال عقل در سالمندان حاصل شود و داده‌های موجود در این زمینه تکامل یابند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • کفش هایی با الهام از رم باستان (عکس)
  • یک نشانه مهم زوال عقل در سالمندان
  • طراحی مد با الهام از یک غذای مکزیکی! (عکس)
  • تصویب طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره، راهکاری برای معاملات شفاف در بازار مسکن
  • سلاجقه در پاسخ به قدس آنلاین / پسروی آب خزر در محدوده طبیعی و عادی است
  • سلاجقه در پاسخ به قدس آنلاین/پسروی آب خزر در محدوده طبیعی و عادی است
  • شبه قمر زمین از ماه کنده شد
  • افزایش کارایی توربین بادی با بال پرنده
  • معجزه انبه برای سلامت بدن
  • ساخت و ساز ویلایی از طریق مشارکت‌های مردمی رشد پیدا کرد