Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@00:52:27 GMT

بیش از ٢ هزار نفر با کشتی از امارات به کشور بازگشتند

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۵۳۹۹۵

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، چنگیز جوادپور افزود: با رایزنی و هماهنگی صورت گرفته، این افراد که بیش از یک هفته به دلیل قطع پروازها دچار سرگردانی شده بودند از طریق انجام ۶ سفر دریایی با دو فروند کشتی مسافری به کشور بازگشتند.

مسئول هماهنگی مقابله با کرونا در سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه هماهنگی و همکاری لازم با سازمان هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در زمینه برپایی و نظارت بر اکیپ های بازرسی سلامت در مبادی ورودی و خروجی شهرها و پایانه ها صورت گرفت، اظهار کرد: علاوه بر این ابلاغ اجرای عدم ضرورت غربالگری بهداشتی در پایانه های مسافری داخلی توسط نیروهای بهداشت به بنادر انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جوادپور همچنین به تهیه و ارسال راهنمای مدیریت و عملیات شناورها، تجهیزات و تأسیسات دریایی و فراساحل در شرایط پاندمی کرونا ویروس به بنادر اشاره کرد و گفت: اجرای بخشنامه IMO در خصوص مقررات ایمنی تعاملات پرسنل کشتی و ساحل ابلاغ و نامه وزارت امور خارجه در خصوص خروج کشتی ها و ملوانان خارجی از امارات به اتحادیه مالکان کشتی ایران، انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته و اتحادیه تعاونی بار و مسافر ارسال شده است.
مسئول هماهنگی مقابله با کرونا در سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه راهنمای عملیات دریایی برای مالکین و راهبران شناورها در زمان شیوع بیماری کووید-۱۹ به تمام بنادر ابلاغ شد، خاطرنشان کرد: مشکلات شناورهای سنتی (لنج های چوبی و فایبرگلاس) و شاغلان آنها در رابطه با شیوع ویروس کرونا، به معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه منعکس شد.

جوادپور با اشاره به اینکه تدوین، ابلاغ و اجرای راهنمای کنترل و بازرسی کشتی ها در زمان شیوع کرونا ویروس از دیگر اقدامات صورت گرفته بود، گفت: تشکیل کمیته پیشگیری و مقابله با کرونا در ستاد و بنادر، ابلاغ و اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند در ستاد و بنادر کشور و نیز ابلاغ و اجرای دستورالعمل فاصله گذاری اجتماعی در ستاد و بنادر در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا از دیگر اقدامات سازمان بنادر و دریانوردی است.

برچسب‌ها ویروس کرونا سازمان بنادر و دریانوردی وزارت امور خارجه معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا سازمان بنادر و دریانوردی وزارت امور خارجه معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه ویروس کرونا سازمان بنادر و دریانوردی وزارت امور خارجه معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه سازمان بنادر و دریانوردی وزارت امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۳۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی کارکنان هندی کشتی توقیف شده توسط ایران

به گزارش صدای ایران به نقل از ایسنا، سخنگوی وزارت خارجه هند اعلام کرد که تمامی خدمه این کشتی با انجام تعهدات توافق شده آزاد خواهند گشت.

ایرج الهی، سفیر ایران در هند از سوی دیگر تاکید داشته که خدمه هندی کشتی توقیف شده بازداشت نبوده و می‌توانند به هند بازگردند.

وزارت خارجه هند همچنین تاکید داشت از طریق نمایندگی این کشور در تهران با خدمه هندی کشتی توقیف شده در ارتباط بوده و درحال تضمین سلامتی آنها هستند.

نیروی دریایی سپاه پاسداران در تاریخ ۲۵ فروردین ماه، یک کشتی باری مرتبط با رژیم صهیونیستی را در منطقه خلیج فارس توقیف کرد.

این کشتی باری که «ام‌اس‌سی‌آریز» (MSC Aries) نام دارد با پرچم پرتغال فعالیت می‌کرد و مرتبط با شرکت «زودیاک مریتایم» مستقر در لندن بوده که مالک آن یک میلیاردر اسراییلی به نام «ایال اُفر» است.

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • زاخارووا: بازدارندگی هسته‌ای روسیه جای تردید ندارد
  • چین: هیچ کشوری حق دخالت در روابط مسکو و پکن را ندارد
  • سخنگوی عرب زبان وزارت خارجه آمریکا استعفا کرد
  • آزادی کارکنان هندی کشتی توقیف شده توسط ایران
  • تحریم‌های جدید انگلیس علیه ایران
  • آیین نامه طبیعت‌گردی ابلاغ شد/ آفرودسواران ساماندهی می‌شوند
  • آیین‌نامه طبیعت‌گردی ابلاغ شد/ آفرودسواران ساماندهی می‌شوند
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • آمریکا برای سه «هکر ایرانی» ۱۰ میلیون دلار پاداش تعیین کرد