Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@21:12:22 GMT

دستورالعمل حذف ۱۷ رشته مهارتی شاخه کاردانش ابلاغ شد

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۵۴۸۰۵

دستورالعمل حذف ۱۷ رشته مهارتی شاخه کاردانش ابلاغ شد

به گزارش روز سه شنبه مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، معاونت آموزش متوسطه بر اساس مصوبه شورای عالی آموزش‌وپرورش و در راستای اجرای سند تحول بنیادین و درس ملی و حذف تعدادی از رشته‌های کاردانش، دستورالعمل مربوطه را برای اجرا به استان‌ها ابلاغ و بر نظارت دقیق ادارات کل بر اجرای آن تأکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این دستورالعمل، برای سال تحصیلی جدید مجوز ثبت‌نام هنرجویان جدید در پایه دهم در ۱۷ رشته مهارتی پرورش درخت و درختچه زینتی، تأسیسات حرارتی و برودتی، تراشکاری و فرزکاری، تعمیر دستگاه‌های پزشکی، تعمیر سیستم انتقال نیرو و هیدرولیک تراکتور، تکثیر میگو، تولید محتوا و انیمیشن، تولید محتوای الکترونیکی، جوشکاری برق، خدمات فنی خودرو، خیاطی و دوخت‌های تزئینی، رنگ‌کاری مبلمان چوب، طراحی و توسعه صفحات وب، کاربر امور مالی، مکانیک تراکتور و تیلر، مدیریت و برنامه‌ریزی خانواده و هوانوردی وجود ندارد، بنابراین رشته‌های مذکور از شاخه کار دانش حذف می‌شوند.

بر اساس این گزارش، ثبت‌نام در رشته‌های مذکور در هنرستان‌های بزرگسال دولتی شاخه کاردانش در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ بلامانع است، اما از سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ ثبت‌نام هنرجو و ارائه رشته‌های یاد شده در این مراکز نیز ممنوع خواهد بود و تنها دانش‌آموزانی که در این رشته تحصیل‌کرده‌اند، اما موفق به اتمام دوره نشده است امکان ادامه تحصیل در آن رشته ها را دارند.

با توجه به اینکه ارائه رشته‌های مهارتی در هنرستان‌های بزرگ‌سال غیردولتی منوط به ارائه همان رشته‌های مهارتی در دوره روزانه آن هنرستان است، لذا با توجه به توقف ارائه این رشته‌های مهارتی در هنرستان‌های روزانه در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹، این هنرستان‌ها شرایط اجرای این رشته‌ها را از تاریخ مذکور ندارند.

برچسب‌ها مدارس دانش‌آموزان معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس دانش آموزان مدارس دانش آموزان سال تحصیلی هنرستان ها رشته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۴۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیلات کم‌بهره برای نخبگان مهارتی استان اردبیل

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اردبیل یونسی در جلسه شورای هماهنگی دستگاه‌های زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: با تفاهم‌نامه‌های امضا شده با بانک‌های عامل استان، زمینه دریافت وام کم‌بهره و ارزان قیمت برای ایجاد کسب و کار برای نخبگان مهارتی فراهم شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل به روزرسانی آموزش‌های مهارتی و توجه بیش از پیش به نیاز بازار کار در این زمینه را از اولویت‌ها دانست و افزود:جامعه هدف اشتغال متفاوت است و برای هر بخش باید برنامه‌های متناسب با ظرفیت‌های همان جامعه هدف تدوین و اجرا شود. 

وی توانمندسازی و به روزرسانی سطح مهارت شاغلان و نیروهای کار و نیز بالا بردن بهره‌وری بنگاه‌ها را از مهمترین اهداف راه‌اندازی و توسعه مراکز جوار و بین کارگاهی دانست.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل از نخبگان مهارتی استان خواست برای بهره مندی از تسهیلات مذکور به مراکز فنی و حرفه ای در سراسر استان اردبیل مراجعه کنند.

 

دیگر خبرها

  • واکنش شورای‌رقابت به افزایش ۱۵۰میلیونی قیمت پرشیا
  • واکنش شورای رقابت به افزایش ۱۵۰ میلیونی قیمت پرشیا
  • تسهیلات کم‌ بهره برای نخبگان مهارتی استان اردبیل
  • تسهیلات کم‌بهره برای نخبگان مهارتی استان اردبیل
  • دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های آگهی و تبلیغاتی ابلاغ شد
  • دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های تبلیغاتی ابلاغ شد
  • صحرایی: ۱۰۰ هنرستان به ظرفیت پذیرش دانش آموزان مهارتی اضافه شد + فیلم
  • اُفت ۴۰ سانتی متری آب از سفره‌های زیرزمینی خراسان شمالی/ ابلاغ دستورالعمل مهار اضافه برداشت آب از چاه‌های کشاورزی
  • صحرایی: ۱۰۰ هنرستان به ظرفیت پذیرش دانش آموزان مهارتی اضافه شد
  • فراهم شدن امکان تغییر رشته تحصیلی دانش آموزان