Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک تحلیلگر رسانه گفت: امروز ترامپ نمادی از دیرینه خواهان آمریکایی است، او نمادی از آمریکای واقعی است؛ در حالیکه رسانه‌های این کشور تا کنون تلاش کردند هویت واقعی آمریکا را بپوشانند.

مهدی خانعلی زاده تحلیلگر رسانه،‌ در گفت و گو با خبرنگار رسانه خبرگزاری فارس، با اشاره به اینکه واکنش رسانه ای مقامات کاخ سفید به اعتراضات امریکا تعجب آور است، گفت: لغو برده داری هیچگاه در آمریکا رخ نداد؛ بلکه کاربری برده ها تغییر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چنانچه رسانه های این کشور زمانی روایتگر این قضیه بودند که ایالات جنوبی امریکا نیازمند برده و ایالات شمالی خواستار کارگر بودند و لذا آبراهام لینکلن نحوه استفاده از برده را در آمریکا تغییر داد.

وی افزود: امروز دونالد ترامپ نمادی از دیرینه خواهان آمریکایی است و لذا در سانه های این کشور ادعا کرده است در صورت مواجهه با سیاه پوستان، با سگ های وحشی یا اسلحه استقبال می کند و چنین شخصی، نمادی از آمریکای واقعی است؛ در حالیکه رسانه های این کشور تا کنون تلاش کردند هویت واقعی آمریکا را بپوشانند.

این تحلیل گر رسانه یادآور شد: در تاریخ آمریکا قانونی مصوب شد که اجازه داد سیاه پوستان وارد دانشگاه شوند و بعد از آن رئیس یکی از دانشگاه ها در ایالت مرکزی درهای دانشگاه خود را با کاهگل پوشاند و این قضیه را به راحتی رسانه ای کرد. در بدنه داخلی آمریکا اما این اتفاق نیفتاد و درست بر همین اساس فیلم «رویای نژاد پرستی در آمریکا» جایزه دریافت کرده است.

وی با بیان اینکه رسانه های این کشور عقاید نژاد پرستانه را می پوشانند، گفت: با روی کار آمدن ترامپ، مشکل و ضعف آمریکا را ناظر بر شهروندان درجه دو –سیاهان- دانستند و این ها فقط با اقلیت هایی نظیر مکزیکی ها، ایرانی ها، اسپانیایی تبارها و سیاهان مشکل دارند.

خانعلی زاده اظهار داشت: پس از قتل «جورج فلوید» همه کشورها اعلام کردند دولت آمریکا نژاد پرست است که گامی رو به جلو برای تضعیف قدرت نرم و جنگ رسانه ای امریکاست؛ بنابراین اگر فردا آمریکایی ها بیانیه ای در حوزه نژاد پرستی توئیت کند، با علامت های سوال بسیاری مواجه می شود.

وی یادآور شد: رئیس جمهور آمریکا در 7 دهه گذشته رسما اعلام کرده بود پایان دموکراسی در آمریکا را اعلام می کنیم و تأکید کرد دموکراسی برای تأمین منافع این کشور امکان پذیر نیست.

این تحلیلگر رسانه ادامه داد: آمریکا سال ها فاقد دموکراسی است و مسئولان این کشور نیز به این مسأله اذعان و ادعا دارند این سیستم کارآمد بوده و مورد تأیید مردم است، اما قضایای اخیر نشان می دهد نه تنها این  سیستم کارآمد نبوده بلکه مورد تأیید هم نیست.

وی بیان کرد: امروز برخی رسانه های آمریکایی آب و تاب این قضیه را افزایش می دهند؛ چراکه می خواهند بر آتش دعواهای سیاسی در آمریکا بدمند. رسانه های دموکرات تأثیر بیشتری در مدیریت سیاسی این کشور دارند، اما در حال حاضر رسانه های منتسب به طیف دموکرات این جریان را برای جمع کردن رأی انتخاباتی آب و تاب می دهند.

خانعلی زاده به واکنش توئیتری وزیر خارجه کشورمان به دروغ پردازی مسئولان آمریکایی در رسانه های معاند این کشور اشاره کرد و گفت: روز گذشته زمانی که ظریف توئیتی درباره ماجرای آمریکا منتشر کرد، یکی از سرشناسان آمریکایی اعلام کرد این مسئله مختص کشور ماست و ربطی به شما ندارد؛ بنابراین مشاهده می کنید که برخی از مسئولان آمریکایی سعی دارند با ورود به جریان رسانه ای بر خشم مردم دامن زده و در مقابل رقبای انتخاباتی بایستند.

وی خاطرنشان کرد: مراسم اسکار سال گذشته به یکی از بازیگران سیاه پوست هالیوود اشاره داشت، اما این کار چه تأثیری داشت؟ باز هم در آمریکا شاهد بودیم یک سیاه پوست کتک می خورد و به قتل می رسد؛ بنابراین این قبیل اقدامات رسانه ای هیچ فایده ای برای سیاه پوستان ندارد؛ چون این قضیه نهادینه شده است.

این تحلیلگر رسانه در پایان خاطرنشان کرد: امروز دموکرات ها با سوء استفاده از جریان رسانه ای از وضعیت وخیم ترامپ پرده برداری می کنند، اما تجربه های قبلی نشان داده جمهوری خواهان نژاد پرستانی هستند که به راحتی این قضیه را رسانه ای می کنند، اما دموکرات ها این مسأله را کتمان می کنند.
انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قتل دونالد ترامپ ترامپ آب رسانه های این کشور تحلیلگر رسانه رسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۵۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشور‌های آمریکای جنوبی خواستار بازداشت سران رژیم صهیونیستی شدند

سران کشور‌ها و دولت‌های عضو ائتلاف بولیواری برای خلق‌های قاره آمریکا موسوم به آلبا خواستار راه حلی جامع و عادلانه برای مسئله فلسطین شدند.

براساس گزارش المیادین، در جریان بیست و سومین اجلاس سران اتحاد آلبا و برنامه همکاری فنی در کاخ میرافلورس در کاراکاس پایتخت ونزوئلا، این بلوک منطقه‌ای بیانیه مشترکی در چارچوب روز جهانی چندجانبه گرایی و دیپلماسی صلح صادر کرد.

 این بیانیه خواستار راه‌حلی جامع، عادلانه و پایدار برای مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی از طریق گفتگو بر اساس تشکیل دو کشور شد. آلبا خواستار این شد که به فلسطین اجازه داده شود تا از حق تعیین سرنوشت خود به عنوان یک کشور مستقل با قدس شرقی به عنوان پایتخت آن، در مرز‌های قبل از ۱۹۶۷، و تضمین حق بازگشت پناهندگان، استفاده کند. 

در این بیانیه از جامعه بین‌المللی خواسته شده است که برای آتش‌بس فوری در نوار غزه و توقف اقدامات نسل‌کشی، جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت علیه فلسطینی‌ها که نقض اصول منشور ملل متحد، قوانین بین‌المللی و بشردوستانه است، اقدام کند. 

اعضای این اتحادیه حمایت خود را از عضویت فوری فلسطین در سازمان ملل متحد، به عنوان اقدامی عادلانه و ضروری که به حمایت از حقوق مشروع مردم فلسطین کمک می‌کند، ابراز کردند.

شرکت کنندگان همچنین خواستار پاسخگویی و دستگیری اعضای رژیم صهیونیستی و حامیان آن شدند، زیرا آنها مسئول جنایات ارتکابی علیه فلسطینی‌ها مطابق با قوانین بین المللی هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • بیل گردانی نمادی از آیین‌های تمدنی کشور
  • آمریکا به معنای واقعی شیطان بزرگ است
  • طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند
  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • تاکید بر رفع آسیب‌های جامعه از سوی مسئولان
  • قهرمانان، رسانه گویای هویت ملی ایران‌اند
  • کشور‌های آمریکای جنوبی خواستار بازداشت سران رژیم صهیونیستی شدند
  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • رسانه عبری زبان: کشورهای عربی مانع تلاش ترکیه برای ورود به پرونده غزه شدند