Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@00:17:57 GMT

امام راحل بر امپریالیسم فاسد شرق و غرب خط بطلان کشید

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۵۶۵۶۶

امام راحل بر امپریالیسم فاسد شرق و غرب خط بطلان کشید

ایسنا/مرکزی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: امام راحل با اقدامات خود بر امپریالیسم و امپراطوری فاسد شرق و غرب خط بطلان کشید.

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و قیام 15 خرداد که با حضور جامعه ورزش و جوانان استان مرکزی در مصلی بیت المقدس اراک برگزار شد، اظهار کرد: امام راحل(ره) یک حسنه بزرگ و یک عطیه ارزشمند الهی بود که خداوند به ملت اسلام و بلکه به بشریت عنایت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همانطور که خداوند در طول تاریخ عطایای زیادی به انسان داده است، اگر انسان قدر بداند و الگوهای بشری ارزشمندی چون حضرت موسی کلیم(ع) و حضرت ابراهیم(ع) را سرلوحه امور زندگی خود قرار دهد، به یقین از آثار و برکات زیاد این بزرگان بهره مند می شود.

وی افزود: حضرت محمد(ص) به عنوان آخرین پیامبر اسلام آمد تا با ادامه راه پیامبران پیشین خود پرچم اسلام را برافراشته کند و توحید و حق پرستی را به همه جهانیان عرضه دارد. اکنون بعد از 1400 سال از ارتحال پیامبر اسلام، در زمان ما هم شخصی از مکتب و دانشگاه پیامبر درخشید و راه و منش پیامبران و ائمه پیش از خود را احیا کرد.

وی بر لزوم یادآوری و آگاه سازی نسبت به تاریخ ایران اسلامی در 50 تا 60 سال گذشته به همه اقشار جامعه، خصوصا جوانان و دانشگاهیان تاکید کرد و گفت: بر همه ما لازم است تا از اوضاع سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و... زمان شروع نهضت امام خمینی (ره) مطلع شویم و بدانیم که این شخصیت بزرگ الهی مزرعه بزرگ توحید و خداپرستی را در کدام کشتزار بنا کرد که امروز ما شاهد برکات آن هستیم. آرمان ها و اهداف امام باید به خوبی برای همگان تبیین شود تا بتوان به خوبی به عظمت اقدامات ایشان در زمان های گذشته پی برد.

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه امام در طول مدت مبارزه خود با نظام سلطه همواره در صدد تشکیل حکومتی بر مبنای اسلام و با بهره گیری از آیات الهی بودند، اظهار کرد: ایشان هیچ گاه در برابر ظلم و فساد حکومت پهلوی سکوت نکردند و با اقتدار به همه جهانیان گفتند که از هیچ قدرت و حکومتی واهمه ای ندارند. این مرد بزرگ وقتی جریان انجمن های ایالتی و ولایتی در کشور مطرح شد نتوانستند در برابر اقدامات برخی افراد بی هویت و بی شخصیت ساکت بنشینند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: انسان های بی هویتی چون نتانیاهو و ترامپ هم اکنون در دنیا هستند که نمی توان نام انسان بر آنها گذاشت و امام خمینی(ره) به گونه ای با این آدم نماهای گرگ صفت جنایت پیشه مبارزه کردند که آثار آن مبارزات هنوز هم در جهان طنین افکن است، به گونه ای که  می توان نمونه هایی از این آثار را در جریان اعتراضات اخیر آمریکا به خوبی مشاهده کرد.

وی افزود: جبهه مبارزه امام دارای چند بعد بود؛ یکی از مهم ترین این ابعاد، گسترش معارف و احکام اسلامی در همه جهان بود که خود همچون کتاب بزرگی است که اسلام واقعی و حقیقت پذیری حضرت حق را به تصویر می کشد. امام با اقدامات خود بر امپریالیسم و امپراطوری فاسد شرقی و غربی خط بطلان کشید، به گونه ای که آثار آن عاقبت اندیشی ها و وسعت نظر امام، امروزه نیز به خوبی قابل لمس است.

وی به اقدامات جنایتکارانه پلیس آمریکا در کشتن یکی از سیاه پوستان این کشور اشاره کرد و افزود: اینگونه اقدامات نشان دهنده فرهنگ آن کشور و حاکی از نژادپرستی ملعون و منفور آمریکایی است. همانطور که نامزد سابق ریاست جمهوری آمریکا گفته بود، بخشی از سرمایه هنگفت آمریکا تنها در انحصار تعداد محدودی است و این در حالیست که در آمریکا بیش از 50 میلیون نفر زیر خط فقر هستند و عده زیادی نیز مجبورند شب ها را در کوچه و خیابان ها سپری کنند.

آیت الله دری نجف آبادی گفت: ما با مردم آمریکا کاری نداریم و شعار مرگ بر آمریکا یعنی مرگ بر جنایت و خون ریزی و مرگ بر آن هفت هزار میلیارد دلاری که آمریکا صرف کشتن افراد بی گناه منطقه کرد و باعث شهادت شهید سلیمانی های زیادی شد. علیرغم همه اقدامات خبیثانه ای که دشمن تا کنون در قبال نظام جمهوری اسلامی ایران بکار بسته، اما آثار و برکات اقدامات امام و خون شهدایی که در این مسیر جان خود را فدا کردند، همچنان باقی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی امام خميني ره سالگرد ارتحال امام خمینی ره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۶۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال ۱۵۰۰ اثر به دبیر خانه جشنواره شعر رضوی

به گزارش خبرگزاری مهر، سید حسین سیدی مدیر دفتر شعر و ادبیات بنیاد بین المللی امام رضا (ع) درباره برگزاری جشنواره بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) گفت: با برگزاری جشنواره‌های رضوی درصدد هستیم در راستای ترویج سیره امام رضا (ع) گام کوچکی در این زمینه برداریم.

سیدی با بیان اینکه در قالب شعر، برگزاری چهار جشنواره شعر عربی، جشنواره شعر ترکی، جشنواره شعر فارسی و جشنواره شعر کودک و نوجوان را همواره در برنامه داریم، افزود: در همین راستا درصدد ارتقای سطح این جشنواره‌ها از نظر کمی و کیفی هستیم.

مدیر دفتر شعر و ادبیات بنیاد بین المللی امام رضا (ع) به استقبال شاعران از این بخش جشنواره اشاره کرد و گفت: رغبت حضور شاعران نامی و حتی نوپا را برای تولید اثر در حوزه رضوی چشمگیر قلمداد کرد. طی دو سال گذشته، تعداد آثار رسیده به این جشنواره از ۴۰۰ اثر به ۱۰۱۰ اثر در سال گذشته رسیده و امسال نیز بیش از ۱۵۰۰ اثر به دبیر خانه جشنواره ارسال شده است.

سیدی در ادامه به لزوم کیفیت بخشی به محتوای آثار رضوی و اهمیت در تراز ملی بودن اشعار در این زمینه اشاره کرد و افزود: نباید درگیر کمیت و تعداد صرف آثار شد، در راستای توجه نکردن به موضوع کمیت آثار، برای جشنواره شعر فارسی شعار ملی تعریف کردیم تا همگی شعرها در تراز ملی و استانی باشند. در این صورت است که شاهد مجموعه شعر ناب در حوزه شعر فارسی رضوی خواهیم بود.

مدیر دفتر شعر و ادبیات بنیاد بین المللی امام رضا (ع) گفت: امسال شعر رضوی در ابعاد بین المللی برگزار می‌شود، در این راستا محافل شعرخوانی در شهر کوفه عراق، در شهر استانبول ترکیه و همچنین در افغانستان برگزار می‌شود.

به گفته سیدی علاوه بر محافل شعری خارج از کشور در خلال جشنواره شعر رضوی، جشنواره شعر کودک رضوی نیز در داخل کشور برگزار می‌شود. همچنین کارگاه‌های آموزشی و شب شعر در قم، شیراز و خراسان رضوی با هدف توجه به عمق و معرفت شناسی امام رضا در اشعار، برگزار می‌شوند.

کد خبر 6086246 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • لشگرکشی گارد مسلح به دانشگاه ها؛ اعتراض‌ دانشجویان آمریکایی به جنگ غزه به خشونت کشید | ببینید
  • تجدید میثاق مدیرعامل و کارکنان بانک توسعه تعاون با آرمان‌های امام راحل
  • همه دستاوردهای امروز ایران اسلامی، از برکات نهضت امام راحل است
  • ۱۵ عنوان برنامه هفته عقیدتی سیاسی در ساری اجرا می شود
  • اخلاص امام راحل(ره) بزرگ‌ترین پشتوانه کمیته امداد است
  • ایران اسلامی رسالت جهانی دارد/تربیت جوانان خداجوی آخر زمانی
  • ارسال ۱۵۰۰ اثر به دبیر خانه جشنواره شعر رضوی
  • تشریح جزئیات جشنواره‌های رضوی/ نمایشگاه آثار خوشنویسی جهان اسلام برگزار می‌شود
  • تجدید میثاق جامعه کار و تولید کشور با آرمان‌های امام راحل
  • هنرمندی که برای صهیونیست‌ها خط و نشان کشید/ پرچم‌دار هنر انقلاب