Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، از مناطق جنوب غرب و غرب استان الجوف خبر می‌رسد، درگیری‌ها میان نیرو‌های یمنی و عناصر مزدور تحت فرمان رژیم سعودی ادامه دارد و هر کدام از طرفین در تلاش هستند در این محور‌ها پیشروی کنند و ابتکار عمل را در دست گیرند.

براساس اطلاعاتی که یک منبع میدانی در اختیار مشرق گذاشته است، مزدوران سعودی در یک ماه گذشته حملاتی را از دو محور در جنوب غرب استان الجوف برای اشغال دوباره پایگاه مهم و راهبردی «اللبنات» انجام دادند که با مقاومت رزمندگان یمنی به نتیجه‌ای نرسیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این منبع میدانی، نیرو‌های ائتلاف سعودی با متحمل شدن تلفات قابل توجه مجبور به عقب نشینی شدند؛ مزدوران سعودی درصدد بودند با اشغال مجدد پایگاه «اللبنات»، نیرو‌های یمنی را از پایگاه «الکنایس» دور کنند و راه را برای نفوذ دوباره به مناطق شرقی بخش الحزم (مرکز استان الجوف) باز کنند که ناکام ماندند.

این منبع میدانی با بیان این که در جبهه‌های غربی و جنوب غربی استان الجوف تغییر خاصی حاصل نشده است، گفت: نیرو‌های یمنی در محور شمال غرب استان الجوف (شمال غرب بخش خب و الشعف» عملیاتی را ترتیب دادند و توانستند نیرو‌های ائتلاف سعودی را عقب برانند و پیشروی کنند.

وی به جزئیات این عملیات اشاره کرد و گفت: رزمندگان یمنی حملات ناگهانی و غافلگیرانه را از محور پایگاه نظامی «الخنجر» به سمت مناطق شرقی انجام دادند و موفق شدند کوه «الحیض» را از اشغال خارج کنند و به کنترل دربیاورند.

به گزارش مشرق، نیرو‌های یمنی با تثبیت مواضع در این کوه راهبردی توانستند امنیت پایگاه نظامی «الخنجر» را از محور شرقی به طور کامل تامین کنند و همچنین تحرکات نیرو‌های ائتلاف سعودی را در این محور رصد می‌کنند.

از مناطق غربی استان مارب (جنوب غرب بخش مدغل) خبر می‌رسد، رزمندگان یمنی از محور شرقی پایگاه تیپ ۱۲۵ عملیات جدیدی را برای پاکسازی نقاط اشغالی علیه مواضع نیرو‌های ائتلاف سعودی ترتیب دادند.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، نیرو‌های یمنی پس از درگیری‌های سنگین و گسترده موفق شدند مزدوران سعودی را در این محور عقب برانند و کوه‌های راهبردی و مهم «العلق» را از اشغال خارج و آزاد کنند.

به گفته منابع میدانی، با تسلط رزمندگان یمنی بر این منطقه، نیرو‌های ائتلاف سعودی به سمت مناطق شمالی از جمله محور «خیوزه، الیمامه و... و.» متواری شدند؛ این مناطق در جنوب پایگاه «ماس» واقع شده اند و همین مسئله بر اهمیتش افزوده است.

با پاکسازی‌های صورت گرفته در جنوب غرب بخش مدغل به نظر می‌رسد، رزمندگان یمنی قصد دارند پیشروی‌ها را در محور شمالی ادامه دهند و خود را به پایگاه مهم و راهبردی «ماس» برسانند و کار را برای نیرو‌های ائتلاف سعودی سخت‌تر کنند.

به گزارش مشرق، رشته کوه‌های تازه آزاد شده «العلق» بر مناطق حومه اشراف کامل دارند و نیرو‌های یمنی از این محور به راحتی می‌توانند تحرکات نیرو‌های ائتلاف سعودی را در حومه جنوبی پایگاه ماس به طور کامل رصد کنند.

در صورتی که رزمندگان یمنی بتوانند مواضع خود را در رشته کوه‌های «العلق» تثبیت کنند، فشار بر نیرو‌های ائتلاف سعودی در پایگاه «ماس» از محور جنوبی چند برابر می‌شود و کار برای ماندن آنان در این محور با مشکل جدی روبه رو خواهد شد و احتمال دارد مزدوران برای جلوگیری از دادن تلفات بیشتر مجبور به عقب نشینی شوند یا این که نیرو‌های تازه نفس را حداقل برای به تاخیر انداختن آزادی این پایگاه به منطقه اعزام کنند.

روند تحولات میدانی در مجموع نشان می‌دهد، مقصد بعدی نیرو‌های یمنی پس از آزادسازی رشته کوه‌های «العلق»، حرکت و پیشروی به سمت مناطق و ارتفاعات «خیوزه، الیمامه، الضلقه، نبعه العلیا و...» در غرب استان مارب باشد.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، در حال حاضر ۱۵ درصد از بخش مدغل و ۵۵ درصد بخش صرواح در غرب استان مارب در کنترل رزمندگان یمنی است؛ در سایر جبهه‌های غربی و شمال غرب استان مارب تغییری میدانی به وجود نیامده است.

منبع: مشرق

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جنگ یمن تحولات یمن ائتلاف سعودی نیرو های ائتلاف سعودی رزمندگان یمنی نیرو های یمنی استان الجوف استان مارب غرب استان جنوب غرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۶۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت و تغییر در جامعه از خط سیر مدرسه و معلم می‌گذرد

ایسنا/زنجان مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: اگر قرار بر پیشرفت و تغییر باشد، همه مسائل از خط سیر مدرسه و معلم می‌گذرد یقیناً توجه به دانش‌آموزان، معلمان و مدرسه می‌تواند بسیاری از گره‌ها را باز کند.

علی اسماعیلی امروز (دوشنبه ۱۷ اردیبهشت‌ماه) در برنامه متمرکز هفته گرامی‌داشت مقام معلم که در سالن همایش‌های بین المللی روزبه برگزار شد، اظهار کرد: در سایه تلاش جهادی همه عناصر موثر بر روند تعلیم و تربیت استان زنجان، شاهد توفیقات و موفقیت‌های خوبی در یک سال گذشته در استان بودیم که مدیون تلاش جهادی آنان هستیم.

وی با اشاره به ارتقاء خوب مناطق آموزش و پرورش استان زنجان در جایگاه رتبه‌بندی مناطق کلی کشور، افزود: منطقه‌ای داشتیم که بالای ۲۷۰ رتبه در سال گذشته جابه‌جایی داشت که بسیار حائز اهمیت است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه با بیان اینکه در خصوص خروجی امتحانات نهایی در سال گذشته، رتبه یازده کشوری را کسب کردیم، گفت: رتبه خروجی امتحانات نهایی در سال‌های گذشته حدود ۲۰ بود.

او در رابطه با توسعه و گسترش رشته‌های فنی- مهارتی در استان زنجان، افزود: رشته‌های فنی و مهارتی در استان گسترش و توسعه خوبی داشتند به نوعی که از برنامه‌ پیش‌بینی شده وزارت مطبوع درصد بیشتری داشت.

اسماعیلی در رابطه با رشد ساخت و ساز مدارس استان زنجان نیز اظهار کرد: طی سال گذشته اداره‌کل نوسازی مدارس استان زنجان حدود ۲۱۷ کلاس را به آموزش و پرورش استان تحویل داد که در نوع خود بی‌سابقه بوده است.

وی با بیان اینکه برنامه‌های متعددی از جمله توجه به اردوها و اردوگاه‌ها، توسعه فضاهای تربیتی و غیره سبب تغییر فضای تربیتی حاکم در مدارس استان زنجان شده است، افزود: کسب رتبه‌های علمی، المپیادی، قرآنی، فرهنگی در استان زنجان در سطح کشور جهش مناسبی داشته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه سال گذشته ۲۰ زمین چمن در مدارس زنجان افتتاح شده است، گفت: توزیع سالن‌ها و چمن‌های ورزشی غالبأ در مدارس محروم، روستایی و برای استفاده در مناطقی است که کمتر نسبت به این امکانات توجه شده بود، است.

او با اشاره به اینکه توزیع شیر بعد از سال‌ها در مدارس استان زنجان انجام شد که گامی در مسیر سلامت دانش‌آموزان بود، خاطرنشان کرد: اگر قرار بر پیشرفت و تغییر باشد، همه مسائل از خط سیر مدرسه و معلم می‌گذرد؛ یقیناً توجه به دانش‌آموزان، معلمان و مدرسه می‌تواند بسیاری از گره‌ها را باز کرده و از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیشرفت و تغییر در جامعه از خط سیر مدرسه و معلم می‌گذرد
  • ۱۴ سال از بلاتکلیفی بزرگترین پروژه شهرداری می‌گذرد؛ برج‌های دو قلو چالش مدیران شهرکرد
  • ۱۴ سال از بلاتکلیفی بزرگ ترین پروژه شهرداری می گذرد برج های دو قلو چالش مدیران شهرکرد
  • چرا اسرائیل یک گلوله هم به سمت یمن شلیک نکرده است؟
  • چرا تل‌آویو یک گلوله هم به سمت یمن شلیک نکرده است؟
  • وحدت نیرو‌های انقلاب رمز عبور از تهدیدات است
  • آغاز ثبت ‌نام سربازان برای دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی از امروز
  • پایگاه مسجد باید محور همه فعالیت‌ها قرار بگیرد
  • برخورد رخ به رخ دو دستگاه پژو در محور بروجن به لردگان هفت مصدوم دربرداشت
  • مقام یمنی: حمله ایران به اسرائیل اثرگذار، قدرتمندانه و تاریخی بود