Web Analytics Made Easy - Statcounter

منتخبان مردم مشهد و کلات در مجلس یازدهم بر لزوم تجدید نظر شهرداری و فرمانداری مشهد در زمینه افزایش بهای حمل و نقل عمومی در سال جاری و با توجه به فشارهای اقتصادی مختلف بر مردم تاکید کردند.

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر درگفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: انتظار مردم بویژه اقشار آسیب پذیر از شورای اسلامی  و شهرداری مشهد این است که در موضوع افزایش بهای حمل و نقل عمومی در سال جاری  تجدید نظر کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
وی افزود: در سال ۹۹ به لحاظ شیوع ویروس کرونا مشکلات اقتصادی در سطح جامعه افزایش پیدا کرده است از این رو باید  مراعات اقشار آسیب پذیر و افراد دارای درآمد روزانه که امسال با چالش های جدی و مختلف گریبان گیر هستند و اغلب   به دلیل نداشتن وسیله نقلیه شخصی به ناچار برای تردد در سطح شهر از اتوبوس و مترو استفاده می کنند، صورت بگیرد. منتخب مردم مشهد و کلات در مجلس یازدهم ادامه داد: اگرچه مدیریت شهری از این حق برخوردار است که در شرایط عادی جامعه ، سالانه و به تناسب افزایش هزینه ها ، بهای حمل و نقل عمومی را افزایش دهد اما در سال جاری به دلیل شرایط خاص کرونا، مواردی نظیر  طرح مواسات  از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح شد و همچنین پویش های مختلفی که در سطح جامعه به منظور همدلی و همراهی مردم با یکدیگر و بخشش مواردی نظیر اجاره بها صورت گرفت و حتی شهرداری مشهد نیز در این زمینه اقدامات ارزنده ای  را انجام و نسبت به همراهی مردم با یکدیگر در سطح شهر نیز اطلاع رسانی هایی را صورت داد،  پیشنهاد می شود بررسی مجددی در زمینه افزایش قیمت حمل و نقل عمومی در سال جاری  داشته باشند. حجت الاسلام پژمانفر تصریح کرد: انتظار زائران و مجاوران امام مهربانی ها از مدیریت شهری مشهد این است که در این زمینه مساعدت لازم را داشته باشند و از افزایش قیمت حمل و نقل عمومی در سال جاری گذشت کنند. منتخب دیگر مردم مشهد و کلات در مجلس یازدهم نیز گفت: شهرداری و فرمانداری مشهد باید درباره افزایش قیمت حمل و نقل عمومی در سال جاری تجدید نظر کنند. سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی در ادامه به قدس آنلاین تصریح کرد: مصوبه شهرداری مبنی بر افزایش قیمت این خدمات در سال جاری در ماه های پایانی سال گذشته بوده است که در آن زمان احتمال پیش بینی شرایط کرونایی در کشور و فشار های اقتصادی بر مردم و بویژه قشر آسیب پذیر نبوده است. وی ادامه داد: بنابراین اگر فرمانداری مشهد نیز در آن زمان این مصوبه را تایید کرده است نیاز است که در این زمینه بررسی مجددی داشته باشد و حتی آن را لغو کند.  

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: مشهد حمل و نقل عمومی حمل و نقل عمومی در سال جاری بهای حمل و نقل عمومی افزایش قیمت تجدید نظر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۶۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۱۰ بازارچه محله‌ای «از تولید به مصرف» تا پایان سال‌جاری

معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان گفت: قصد داریم تا پایان سال‌جاری تعداد بازارچه‌های محله‌ای «از تولید به مصرف» را به ۱۰ بازارچه برسانیم که همه مردم شهر کرمان از این خدمت بهره‌مند شوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی شهرداری، محمود ایرانمنش امروز _پنج‌شنبه ششم اردیبهشت_ در نشست با رئیس اتحادیه صنف میدان‌داران میوه و تره‌بار کرمان در خصوص بررسی عملکرد بازارچه‌های محله‌ای «از تولید به مصرف» و چگونگی توسعه این بازارچه‌ها در سطح شهر اظهار کرد: با توجه به ضرورتی که در شهر کرمان وجود داشت، بازارچه‌های محله‌ای دائمی «از تولید به مصرف» راه‌اندازی شد.

وی با بیان اینکه هدف از راه‌اندازی این بازارچه‌ها، جلب رضایت مردم است، افزود: در انتخاب محل بازارچه‌ها چند نکته را مدنظر داشتیم؛ ازجمله اینکه در محل‌هایی باشد که اقشار متوسط و پایین جامعه در آن ساکن هستند و تراکم جمعیت بالا داشته و از هسته مرکزی شهر فاصله داشته باشد.

معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان بیان کرد: راه‌اندازی، فعالیت و نظارت بر بازارچه‌های محله‌ای با همکاری متقابل اتحادیه صنف میدان‌داران میوه و تره‌بار کرمان انجام می‌شود و خوشبختانه سه بازارچه‌ای که از ابتدای فروردین‌ماه فعالیت خود را آغاز کرده‌اند، نمونه‌های موفقی هستند.

وی بابیان اینکه قصد داریم تا پایان سال‌جاری تعداد بازارچه‌ها را به ۱۰ بازارچه برسانیم تا همه مردم شهر کرمان از این خدمت بهره‌مند شوند و میوه باکیفیت و با قیمت مناسب به دست مردم برسد، گفت: برای واگذاری بازارچه‌ها مزایده برگزار می‌شود و قراردادهای شش‌ماهه منعقد خواهد شد و فقط افراد مورد تأیید اتحادیه می‌توانند در مزایده شرکت کنند.

محمدرضا حاج‌عباسی رئیس اتحادیه صنف میدان‌داران میوه و تره‌بار کرمان نیز در این نشست بیان کرد: سال گذشته چندین جلسه برای هماهنگی راه‌اندازی بازارچه‌های محله‌ای تشکیل شد تا این اتفاق رقم خورد و خوشبختانه بازخورد خوبی از مردم گرفتیم.

وی با اشاره به نظارت دائمی بر فعالیت بازارچه‌های محله‌ای به لحاظ کیفیت و قیمت عرضه، خاطرنشان کرد: سعی کردیم عوامل و واسطه‌هایی که موجب گرانی میوه می‌شود را برطرف و حذف کنیم تا قیمت نهایی جهت عرضه به شهروندان، کاهش یابد.

وی افزود: قیمت میوه‌های عرضه‌شده در بازارچه‌های محله‌ای به قیمت میدان میوه و تره‌بار و بعضاً کمتر از آن است و یکی از مهم‌ترین مزایای این بازارچه‌ها، متعادل کردن قیمت بازار است.

امیر هاشمی مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرمان نیز گفت: پس از صدور دستور راه‌اندازی بازارچه‌های محله‌ای توسط معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان، تیمی تشکیل شد و موانع را برطرف کردیم و کار را به‌صورت جهادی پیش بردیم.

وی با بیان اینکه پس از شروع کار، مهم‌ترین نکته تداوم و حفظ دستاوردهای آن است که نیاز به نظارت و تلاش جدی دارد و دغدغه همه کسانی که به این حوزه ورود کرده‌اند، کسب رضایت مردم است، گفت: از ابتدا موارد تأسیساتی موردنیاز بازارچه‌ها را با جدیت فراهم کردیم و همچنان پای کار هستیم.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرمان اظهار کرد: توسعه بازارچه‌ها و مکان‌یابی مناسب را با مشورت اتحادیه انجام خواهیم داد و از افراد مورد اعتماد اتحادیه و خوشنام در بین مردم برای مدیریت بازارچه‌ها استفاده خواهد شد.

گفتنی است، سه بازارچه محله‌ای «از تولید به مصرف» شهر کرمان واقع در میدان غدیر ۲، بلوار پزشک و شهرک شهید مطهری انتهای بلوار حضرت ابوالفضل (ع)، از اول فروردین‌ماه سال‌جاری کار خود را آغاز کرده‌اند و هم‌اکنون در حال فعالیت هستند.

کد خبر 747921

دیگر خبرها

  • قیمت جهانی نفت؛ برنت ۸۹ دلار و ۳۲ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۷
  • قیمت جهانی نفت / برنت ۸۹ دلار و ۳۲ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ |برنت ۸۹ دلار و ۳۲ سنت شد
  • حمایت ویژه مدیریت شهری از تشکل‌های مردم‌نهاد
  • ساخت و ساز غیرمجاز خط قرمز مدیریت شهری مشکین‌دشت
  • ساخت ۱۰ بازارچه محله‌ای «از تولید به مصرف» تا پایان سال‌جاری
  • نقش اصلی رسانه‌ها اعتمادسازی، ترویج امید و افزایش رضایت‌مندی مردم است
  • شهردار مشهد: سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود
  • سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود