Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان اهواز، علی بلم چی در نشست بررسی زیرساخت های بخش مرکزی اهواز در سالن جلسات بخشداری، ضمن قدردانی از زحمات مدیران آب و فاضلاب روستایی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان اهواز بر لزوم تسریع در رفع این مشکلات روستاها به عنوان مراکز مهم مولد استان و کشور تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در زمینه بازسازی روستاهای سیل زده اقدامات خوبی از سوی بنیاد مسکن از جمله بهسازی کامل روستاهای مسیر بامدژ، روستاهای عشاره بزرگ و کوچک، روستای علی چعب، بروایه عمیر و بروایه آل ثنوان انجام شد.

بخشدار مرکزی اهواز گفت: با این اقدامات انجام شده روستاها از لحاظ شاخص بهره مندی و برخورداری در سطح بالایی قرار گرفتند.

بلم چی ادامه داد: هرچند باید این اقدامات از سال های قبل انجام می شد اما به علت کمبود اعتبارات و عدم پیگیری مدیران دستگاه های اجرایی وقت، بسیاری از روستاهای بخش مرکزی در حوزه های مختلف مشکل دارند.

وی توضیح داد: تلاش بر این است امسال مشکلات اساسی تمامی روستاها از جمله آسفالت، گاز، برق، خانه های بهداشت، برق، جاده های ارتباطی، شبکه های انتقال آب، زهکش ها و ترمیم سیل بندها انجام شود تا در ادامه به سمت زیباسازی روستاها قدم برداریم.

بخشدار مرکزی اهواز گفت: به علت ناکارآمدی سیستم و نبود اعتبارات زحمات بسیاری از مدیران مثل مدیر اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان اهواز برای تامین آب سالم و پایدار به سرانجام نمی رسد و اقدامات صورت گرفته ادارات و دستگاه های اجرای برای مردم ملموس نیست.

بلم چی در پایان با اشاره به اینکه مشکلات آب روستاهای بخش مرکزی در کنار کلانشهر اهواز زیبنده نیست، یادآورشد: با استفاده از اعتبارات سیل و همچنین توجه ویژه مدیران ارشد استان در خصوص رفع مشکلات آب روستاها و ادغام شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی، امید است این مشکلات در روستاهای بخش مرکزی رفع شوند.

در پایان این نشست دهیار و شورای روستای عشاره بزرگ ضمن مطرح کردن مشکلات و تاکید بر رفع آنها از زحمات و تلاش های علی بلم چی بخشدار مرکزی اهواز، شیخی رئیس اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و آریا خاکی رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی در رفع بخش عمده ای از مشکلات این روستا، با اهداء لوح تجلیل شد.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: فرمانداری اهواز بخش مرکزی مرکزی اهواز آب و فاضلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۷۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای شوراها از دخالت دادن تفکرات سیاسی پرهیز کنند

ایسنا/خراسان رضوی فرماندار رشتخوار گفت: ضروری است که شورائیان از اختلافات و دخالت دادن تفکرات سیاسی در کار شوراها پرهیز کنند.

حسین باهوش، ۱۱ اردیبهشت با حضور در جمع شوراهای اسلامی شهرستان گفت: امروزه عرصه، عرصه خدمتگزاری است، شوراهای اسلامی تنها نهادی هستند که بدون هیچ چشم داشتی و دریافت هزینه‌ای برای عمران و آبادانی شهرها و روستاها تلاش می‌کنند.

وی با بیان اینکه هیچ شأنی بالاتر از خدمت کردن به مردم برای ما نیست، بیان کرد: از تمامی اعضای شوراهای اسلامی تقاضا داریم برای توسعه و آبادی شهرستان رشتخوار کمک کنند.

فرماندار رشتخوار تأکید کرد: شوراها نباید در محیط‌های شهر و روستا به صورتی عمل کنند که موجب ایجاد مشکلات شوند بلکه آنان باید مشکلات مردم را رفع و پیگیری کنند.

وی با تأکید بر اینکه شورائیان از دخالت دادن تفکرات سیاسی پرهیز کنند، ادامه داد: یکی از مهم‌ترین درخواست‌های ما از اعضای شورای اسلامی و دهیاران اجرا و پیگیری طرح نهضت ملی مسکن است که تاکنون این طرح بیش از ۲۹۱۱ نفر در شهرستان‌ متقاضی داشته است.

باهوش با اشاره به اینکه برای پیشرفت و توسعه شهرستان تاکنون زحمات بسیاری کشیده شده است، یادآور شد: در روستاهای براکوه، کت و سعادت‌آباد زمین‌های نهضت ملی مسکن تعیین و واگذار شده و در روستاهای فتح‌آباد، نوق، درریز، چاهشورک جنگل و تعدادی از روستاهای دیگر این طرح در دست اقدام است.

فرماندار رشتخوار همچنین به اقدامات انجام شده در خصوص پروژه باند دوم محور رشتخوار اشاره و اذعان کرد: قطعه ۷ پروژه باند دوم از مسیرهای مختلفی پیگیری شده است و در جلسه‌ای که با معاون وزیر راه و شهرسازی با حضور مسئولان‌ استانی و شهرستانی در تهران برگزار شد قول پیگیری چندماهه اخذ شد و همچنان تا تحقق موضوع پیگیر هستیم.

وی با بیان اینکه همچنین قطعه ۹ این پروژه هم با سرعت در حال انجام است، ادامه داد: در حوزه اشتغال و کارآفرینی از چند ماه آینده اتفاقات خوبی در شهرستان رشتخوار رقم خواهد خورد و با راه‌اندازی شرکت‌های فولادی شاهد این موضوع خواهیم بود.

فرماندار شهرستان رشتخوار، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی و خدماتی علاوه بر اجرای طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی نگاه ویژه‌ای به حوزه فرهنگی داشته باشند، زیرا اگر مشکلات و آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی کاهش پیدا کند به مراتب نارضایتی‌های مردمی کاهش پیدا خواهد کرد.

وی در پایان به حل و فصل کردن مشکلات توسط شوراها در سطح روستا، داشتن رویکرد فرهنگی و اجرای برنامه‌های فرهنگی، برگزاری بازی‌های بومی محلی در روستاهای دارای ظرفیت و ... تأکید کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های آموزشی بوشهر اختصاص می‌یابد
  • حفر و تجهیز ۳۷ حلقه چاه آب شرب طی سال گذشته در همدان
  • کم‌توجهی به روستاها موجب حاشیه‌نشینی در شهرها می‌شود
  • اعضای شوراها از دخالت دادن تفکرات سیاسی پرهیز کنند
  • توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران
  • توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • توسعه زیرساخت های آموزشی در استان سمنان/ افتتاح ۱۴ چمن مصنوعی
  • مولدسازی دارایی‌ها سیاستی کارآمد برای حل مشکلات محلات کم‌برخوردار ارومیه
  • روستاها آغازگر جهش تولید با مشارکت مردم هستند
  • شرکت‌های تعاونی استان سمنان به حوزه کشت کم آب‌بر ورود می‌کنند