Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@19:01:54 GMT

توزیع انسولین قلمی در داروخانه‌های منتخب زاهدان

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۵۷۳۷۵

توزیع انسولین قلمی در داروخانه‌های منتخب زاهدان

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: سهمیه خردادماه انسولین قلمی، امروز در بین داروخانه‌های خصوصی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان توزیع می شود.

فرزانه فرجیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: مطابق سیاستگذاری انجام شده توسط سازمان غذا و دارو با هدف مدیریت توزیع و مصرف دارو، برخی اقلام دارویی وارداتی مانند انسولین، بصورت سهمیه بندی شده و در بازه های زمانی معین در اختیار استان ها قرار می گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با تاکید بر این مطلب که در رابطه با تهیه انسولین های معمولی نظیر NPH و رگولار هم اکنون مشکلی در سطح استان وجود ندارد گفت: صرفا سهولت در مصرف، باعث شده است رغبت بیماران بیشتر به سمت استفاده از انسولین های قلمی باشد.

فرجیان در رابطه با کمبودهای دارویی نیز گفت: متاسفانه به دلیل تحریم های ظالمانه و محدودیت های بین المللی بوجود آمده، گاها واردات اقلام دارویی، با مشکلاتی مواجه می شود که این موضوع سبب بروز کمبودهای مقطعی در سراسر کشور می شود و مختص یک استان و یا منطقه جغرافیایی خاص نیست.

وی تصریح کرد: کارشناسان دارویی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بصورت روزانه کمبودها و درخواست های دارویی مراکز تحت پوشش را رصد می نمایند و این معاونت حداکثر تلاش خود را برای تامین و برطرف کردن کمبود پیش آمده در کوتاهترین زمان ممکن، انجام می دهد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: هم استانی های گرامی می توانند مشکلات پیش آمده در تامین داروهای مورد نیاز خود را از طریق شماره تلفن 190، مرکز اطلاع رسانی و پیگیری کمبودهای دارویی معاونت غذا و دارو پیگیری نمایند.

 

انتهای پیام/3139

منبع: فارس

کلیدواژه: انسولین زاهدان دارو دانشگاه علوم پزشکی غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زاهدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۷۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود‌های دارویی و مشکلات بیماران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ ­ رئیس انجمن داروسازان ایران گفت: دو سازمان بیمه گر بیش از ۲۶ همت بدهی به داروخانه‌ها دارند و مدت بدهی‌های این بیمه‌ها به بیش از ۱۰ ماه رسیده است.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   احمدی ادامه داد: آخرین پرداخت‌های سازمان‌های بیمه گر مربوط اواسط سال قبل است. این در حالی است که سازمان غذا و دارو یک ماه قبل از کاهش کمبود‌های دارویی صحبت کرد رئیس اداره پایش مصرف دارو غذا و دارو در این باره گفت: کاهش ۶۷ درصدی در کمبود‌های دارویی داریم و از ۱۴۶ قلم دارو که کمبود داشت به ۱۱۲ قلم دارو رسیده ایم. همچنین در این هفته­ سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز در خصوص علل کمبود دارو در کشور گفت: بخش کمی از پوشش ما به تفاوت ارز دارو از بیمه‌ها پرداخت شده که در بروز کمبود‌های دارویی نقش مستقیم دارد موضوعی که به تامین منابع آن از بانک مرکزی هم در بروز آن تاثیر داشته است.

دیگر خبرها

  • افتتاح خوابگاه برای زوج‌های علوم پزشکی
  • تعداد داروخانه‌های شهرستان خوی به ۲ برابر افزایش یافت
  • کمبود‌های دارویی و مشکلات بیماران
  • داروخانه‌های معتبر اینترنتی‌ مجاز به فروش شیر خشک نیستند
  • افتتاح نخستین پایگاه اورژانس بانوان در سیستان و بلوچستان
  • اورژانس بانوان پایگاهی جدید برای خدمت رسانی مضاعف به بانوان
  • هشدارِ امپراطوری ناصرخسرو مجازی در حوزه دارو
  • هدیه وزارت بهداشت به بانوان زاهدانی؛ افتتاح اولین پایگاه اورژانس بانوان
  • افرایش دو برابری داروخانه‌ها در خوی
  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور