Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-08@23:29:44 GMT

تذکر به مسافران بدون ماسک در مترو توسط پلیس

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۵۷۵۲۱

تذکر به مسافران بدون ماسک در مترو توسط پلیس

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو با تأکید بر استفاده مسافران از ماسک در مترو، گفت: اگر مسافری بدون ماسک وارد شبکه مترو شود توسط پلیس مترو و پرسنل مستقر در ایستگاه‌ها به آن تذکر داد می‌شود. ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۵ اجتماعی تهران نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، اواخر فروردین ماه اما و اگرها درباره استفاده از ماسک در مترو و اتوبوس اخبار زیادی را در رسانه‌ها به خود اختصاص داد؛ برخی مسئولان تحقق این امر را ضروری تلقی می‌کردند و برخی دیگر در انتظار تعیین تکلیف موضوعی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نهایت با توجه به اهمیت استفاده از ماسک در جلوگیری از شیوع هرچه بیشتر ویروس کرونا و حفظ سلامت شهروندان، استفاده از ماسک در حمل و نقل عمومی اجباری و مقرر شد از 13 اردیبهشت همه مسافران ملزم به استفاده از ماسک شوند.

برای تأمین ماسک مورد نیاز نیز ابتدا 25 و در روزهای بعد 127 ایستگاه مترو و پایانه‌های اتوبرسرانی برای فروش ماسک  در نظر گرفته شد اما به تدریج برخی از مسافران در استفاده از ماسک سهل‌انگاری کردند و شواهد گویای این بود که بسیاری از آنها در طول سفر فاقد ماسک هستند.

زهرا نژادبهرام عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران در این‌باره به تسنیم گفت: همچنان دستورالعمل استفاده از ماسک در مترو اجباری است اما متأسفانه برخی از مسافران هنگام خروج از گیت، ماسک خود را برمی‌دارند.

بر این اساس شهرداری تهران اعلام کرد نظارت سختگیرانه‌ای در این زمینه خواهد داشت و استفاده از ماسک بین مسافران را کنترل خواهد کرد. شرکت بهره‌برداری مترو تهران نیز با صدور اطلاعیه‌ای بر این موضوع تأکید کرد و فرنوش نوبخیت مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه در این‌باره گفت: مشارکت مردمی در اجرای مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا را عامل موثر در مدیریت و پیشگیری از انتشار بیماری کرونا اعلام کرد و گفت: با توجه به آغاز به کار مجدد ادارات و استفاده بیشتر شهروندان ازمترو برای سفرهای درون شهری زدن ماسک در شبکه مترو الزامی است.

وی به اهمیت همراهی شهروندان و مسافران برای اجرا شدن مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا اشاره کرد و افزود: هنوز هم تعدادی از مسافران هستند که بدون استفاده از ماسک از حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند درهمین راستا از تمام مسافران می‌خواهیم برای اجرایی شدن 100 درصدی دستورات ستاد ملی مبارزه با کرونا با ما همکاری کرده و بدون ماسک وارد مترو نشوند.

وی گفت: استفاده از ماسک هنگام سوار شدن به مترو بسیار مهم است و اگر مسافری بدون ماسک وارد شبکه مترو شود توسط پلیس مترو و پرسنل مستقر در ایستگاه‌ها به آن تذکر داده می‌شود.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه همچنین بر اهمیت اصول فاصله گذاری اجتماعی و تاثیر آن در میزان آمار و شیوع بیماری کرونا تاکید کرد و از شهروندان و مسافران خواست تا با مدیریت در زمانبندی سفر از ترددهای غیر ضروری در ساعات شلوغ خوداری کنند.

استفاده از تمام ظرفیت نشسته اتوبوس‌ها مجاز شد/ الزام مسافران به استفاده از ماسککنترل دقیق‌تر استفاده شهروندان از ماسک در اتوبوس‌ها/ کاهش 63 درصدی مسافران اتوبوسبرخی مسافران با عبور از گیت مترو ماسک خود را برمی‌دارند!تأکید بر استفاده اجباری از ماسک در حمل‌ونقل عمومی/ کنترل‌ها از فردا سخت‌تر می‌شودافزایش بیماران بستری کرونایی در تهران/ اهمیت استفاده از ماسک در حمل و نقل عمومی

انتهای پیام/

R1014144/P/S2,25/CT1 واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا شهر تهران متروی تهران مترو

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا شهر تهران متروی تهران مترو ویروس کرونا شهر تهران ایستگاه مترو متروی تهران مترو شرکت بهره برداری مترو استفاده از ماسک ماسک در مترو بدون ماسک ستاد ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۷۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات اجرایی خط ۹ مترو تهران

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از آغاز عملیات اجرایی خط ۹ متروی تهران در هفته آینده خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محسن هرمزی در خصوص مشخصات کلی و محدوده‌های تحت پوشش خط ۹ متروی تهران اظهار داشت: این خط از مترو نقش مهمی در ایجاد یکپارچگی شبکه مترو دارد به طوری که با تمام خطوط مترو دارای ایستگاه تبادلی است.


وی ادامه داد: خط ۹ مترو بخشی از مسیر حلقه‌ای که به دور قسمت مرکزی تهران کشیده شده است را تشکیل و به محدوده متراکم مرکزی که توسط خطوط موجود مترو پوشش داده نشده، خدمت‌رسانی می‌کند.


معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اظهار داشت: طول خط ۹ مترو بیش از ۵۲ کیلومتر است و ۳۷ ایستگاه با ۲۵ خروجی اضطراری دارد.


هرمزی با اشاره به اینکه خطوط متروی ۱،۲،۳،۴،۶،۷،۸،۱۰و ۱۱ با خط ۹ ایستگاه‌های تبادلی دارد گفت: این خط در طول مسیر خود از محدوده تقی آباد، دولت آباد، بزرگراه امام رضا (ع)، سه راه افسریه، بزرگراه بسیج، بلوار نبرد، فرودگاه دوشان تپه، خیابان دکتر آیت، سرسبز، بلوار هنگام، سایت نیروی دریایی، میدان ملت، خیایان شقاقی، خیابان گیلان، خیابان گل نبی، خیابان کوشا، بزرگراه حقانی، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان ایران زمین، میدان صنعت، پارک پردیسان، بلوار ایوانک، بزرگراه همت، دهکده المپیک، بزرگراه آزادگان، بلوار کوهک عبور کرده و در انتها به منطقه چیتگر می‌رسد.

دیگر خبرها

  • چگونه به نمایشگاه کتاب برویم؟ | تدابیر حمل و نقل عمومی برای دیدار با یارمهربان
  • سفر بدون ویزای ۱۱ کشور به چین تمدید شد/ ایران در این فهرست نیست؟
  • آغاز عملیات اجرایی خط ۹ مترو تهران
  • قیمت بلیط هواپیما تهران استانبول
  • سفر بدون ویزای ۱۱ کشور به چین تمدید شد/ ایران در این فهرست قرار دارد؟
  • سفر بدون ویزا به چین تمدید شد
  • همراهی متروی تهران با نمایشگاه بین‌المللی کتاب
  • قابل توجه مسافران حج؛ ورود این موارد به خاک عربستان ممنوع است
  • کلاهبردار ۶۰ هزار دلاری در مترو تهران به دام افتاد
  • برنامه امسال شهرداری تهران برای مترو چیست؟