Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، هیئت وزیران در اجرای قانون اصلاح قانون تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی، آیین نامه اجرایی نحوه اعطای تابعیت به افراد مشمول این قانون را تصویب کرد.

بر اساس این آیین نامه، هر زن ایرانی که با مرد غیرایرانی ازدواج کرده و در نتیجه این ازدواج، دارای فرزند زیر ۱۸ سال باشد و هر فردی که از مادر ایرانی و پدر غیرایرانی متولد شده و بیش از ۱۸ سال تمام داشته باشد می‌تواند متقاضی اعطای تابعیت برای فرزندش باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هم‌چنین، فوت مادر، پدر یا فرزند و حجر این افراد، مانع از درخواست اعلام تابعیت ایرانی برای فرزند، نمی باشد و در صورت فوت مادر و نرسیدن فرزند به هیجده سالگی، دادستان شهرستان محل اقامت فرزند، پس از انجام تحقیقات و گردآوری مستندات و ادله، درخواست مورد نظر را به استانداری ارائه می کند.

گفتنی است، تعلق فرزند مشمول این قانون به مادر ایرانی، به موجب گواهی معتبر بیمارستان یا گواهی هریک از مراکز بهداشتی و درمانی ایرانی که فرزند در آن جا متولد شده و در صورت نبودن هریک از این گواهی ها یا تولد طفل در خارج از کشور، به موجب رأی مرجع قضایی (داخلی یا خارجی)، احراز می شود.

لازم به ذکر است، صدور پروانه اقامت برای پدر غیرایرانیِ فرد مشمول قانون در صورت نداشتن مشکل امنیتی، مشروط به تأیید و اعلام تابعیت ایرانی فرزند و درخواست کتبی وی برای اقامت در ایران، براساس قوانین و مقررات مربوط صورت می‌گیرد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: اعطای تابعیت به فرزندان زنان ایرانی ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۷۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای زمین رایگان به ۴۶۴ مشمول طرح جوانی جمعیت در بهارستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ مدیرعامل شرکت عمران بهارستان گفت: ۱۰۱۷ خانواده متقاضی طرح ۴ فرزندی قانون جوانی جمعیت هستند که در سال گذشته ۴۶۴ مورد پالایش قرار گرفتند که به تمامی این مشمولان زمین رایگان اعطا شد.
مدیرعامل شرکت عمران بهارستان اصفهان، ساخت بیمارستان را در این شهر نیاز اصلی مردم دانست وگفت:با پیگیری‌های مستمر این شرکت عملیات اجرایی ساخت مرکز درمانی در این شهراسمال قوت گرفته است و مدت زمان اجرای آن سه ساله پیش بینی شده است.
رحیمی افزود: طرح‌های عمرانی متعدد و متنوعی از جمله احداث ۳ باب مدرسه، یک باب مسجد، چند پارک و مرکز محله، تکمیل آسفالت و ۲۰ پروژه طراحی شهری در شهر بهارستان در دست اجراست.
وی گفت: همچنین برای سرعت در اجرای قطار شهری بهارستان ۹۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.
مدیرعامل شرکت عمران بهارستان، همچنین بر پیگیری خدمات زیربنایی و روبنایی و تسریع در تکمیل طرح‌های مسکونی نهضت ملی مسکن تاکید کرد و افزود: تلاش در اجرای طرح‌های دولت برای خانه دار شدن مردم رسالت اصلی این شرکت است.

دیگر خبرها

  • به بهانه کاهش نرخ زاد و ولد در ایران/ چرا زنان ایرانی میلی به فرزندآوری ندارند؟
  • شاد، اما خسته!
  • شاد اما خسته
  • زنان بدون فرزند شاد‌تر هستند یا مادران؟
  • آیین نامه طبیعت‌گردی ابلاغ شد/ آفرودسواران ساماندهی می‌شوند
  • تولید فیلم‌های غیراخلاقی از دختران ۱۵ تا ۲۶ ساله ایرانی برای مردان خارجی | انهدام باند بزرگ قاچاق زنان و دختران ایرانی به ترکیه و گرجستان + جزئیات
  • آیین‌نامه طبیعت‌گردی ابلاغ شد/ آفرودسواران ساماندهی می‌شوند
  • یک وعده دیگر اقتصادی دولت رئیسی، هوا شد؛ واردات خودرو کارکرده، پَر
  • یک وعده دیگر اقتصادی دولت رئیسی، هوا شد/ واردات خودرو کارکرده، پر!
  • اعطای زمین رایگان به ۴۶۴ مشمول طرح جوانی جمعیت در بهارستان