Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مازندران مدیر کل پزشکی قانونی مازندران گفت: در سال گذشته 109 نفر در مازندران غرق شدند.

علی عباسی اظهار کرد: از این تعداد هموطنان، 95 مرد و مابقی زن بوده که تعداد 62 نفر در دریا ، 33 نفر در رودخانه ، 2 نفر در استخر شنا، 4 نفر هم در دریاچه مصنوعی و سد، 4 نفر کانال، 3 نفر هم سایر مکان ها و یک نفر نیز در استخر کشاورزی غرق شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در توصیه هایی برای پیشگیری از غرق‌شدگی در دریا، رودخانه و استخر خاطر نشان کرد: آشنایی با فنون اولیه شنا، آشنایی با محدودیت ها و رعایت آن‌ها از ابتدایی ترین الزامات قبل از شنا است.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران تاکید کرد: اطلاع از وضعیت عمق آب قبل از تصمیم به شیرجه زدن و حتی قبل از ورود به آب ضروری است، چرا که شیرجه در آب های کم عمق خطر ضربه به سر و نیز شکستگی گردن را به دنبال دارد؛ هم‌چنین ورود به آب‌های عمیق برای مبتدیان، خطر غرق شدگی را افزایش می دهد.

عباسی با اشاره به اینکه بررسی دمای آب در هنگام شنا ضروری است، افزود: به عنوان مثال اگر مدت زیادی در آفتاب مانده‌اید، از وارد شدن ناگهانی به آب سرد خودداری کنید، علت این توصیه پیشگیری از شوک دمایی است، به تدریج وارد آب شوید یا ابتدا گردنتان، بعد شکم و قفسه سینه را خیس کنید.

وی  تصریح کرد: افراد به هیچ‌وجه تنها و در محیط‌هایی که نجات غریق وجود ندارد شنا نکرده، از شوخی خطرناک در آب و موقع شنا پرهیز کرده ، همچنین پس از مصرف داروهایی که موجب خواب آلودگی یا شل شدن عضلات می شوند، شنا نکرده و به هیچ وجه تشت های آب و لگن ها و یا حوضچه های کوچک آب را در جایی که کودک خردسال وجود دارد، بدون توجه رها نکنید و در حمام و حین استفاده از وان مراقب کودکان و سالمندان باشید.


مدیر کل پزشکی قانونی مازندران ادامه داد: افراد  توانایی خود را در شناکردن بیش از حد در نظر نگیرند زیرا  یک سوم قربانی های غرق شدگی با فن شنا به طور کامل آشنا بوده اند.

عباسی در مورد نحوه کمک به فرد در حال غرق شدن خاطر نشان کرد: در صورت مواجه با یک غریق، اگر با فن نجات غریق آشنا نیستید، سعی کنید فقط با استفاده از چوب یا طناب یا جلیقه نجات و یا تشکیل زنجیره انسانی به وی کمک کنید؛  همچنین برای نجات یک غریق اول امنیت خود را در نظر بگیرید و از پشت به غریق نزدیک شده و از او بخواهید تقلا نکند.

وی ادامه داد: پس از رساندن غریق به ساحل، سریع با اورژانس تماس گرفته، مراقب شکستگی های گردن باشید زیرا در بسیاری از موارد، شیرجه زدن در آب‌های کم عمق به دلیل شکستگی گردن، مرگ فرد را به دنبال دارد.


مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت:  بسیاری از رودخانه ها با وجود ظاهری آرام بسیار خطرناک و عمیق هستند به نحوی که فرد بعد از چند قدم جلو رفتن در رودخانه متوجه عمق زیاد آن شده و گرفتار گردآب می شود، بنابراین توصیه می کنیم بدون اطلاع از وضعیت رودخانه هرگز برای شنا در آن اقدام نکنید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: غرق شدگی پزشکی قانونی مازندران غرق شدگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۷۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غرق شدگی یک نفر در استخر خانگی

سخنگوی اورژانس و فوریت‌های پزشکی اصفهان از غرق شدگی یک نفر در استخر خانگی خبر داد.

عباس عابدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: حادثه غرق شدگی در استخر خانگی ساعت ۱۷:۳۹ امروز _جمعه هفتم اردیبهشت_ به مرکز اورژانس اصفهان گزارش شدو

وی افزود: بلافاصله یک واحد امدادی ۱۱۵ به محل حادثه اعزام شد.

سخنگوی اورژانس و فوریت‌های پزشکی اصفهان تصریح کرد: یک زن ۵۶ ساله در پی این حادثه مصدوم و به بیمارستان الزهرا منتقل شد.

کد خبر 748171

دیگر خبرها

  • غرق شدگی ۲ نفر در محدوده پل فلاورجان
  • غرق شدگی یک نفر در استخر خانگی
  • غرق شدن دختر ۱۷ ساله در رودخانه بشار
  • ساماندهی رودخانه بابلک از بروز خسارت به یک روستا پیشگیری کرد
  • دانش‌آموزان گیلانی همیار و سفیر نجات غریق می‌شوند
  • نقاط حادثه خیز رودخانه های مازندران شناسایی می شود
  • راه‌های روستایی متاثر از سیلاب مازندران باز شد
  • اجرای کارگاه آموزشی پیشگیری از غرق شدگی در گیلان
  • افزایش ذخایر آبی سدهای مازندران
  • افزایش ۴ برابر لایروبی رودخانه‌های مازندران