Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمد روح‌الامینی ظهر سه شنبه در نشست با مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل در سخنانی، هماهنگی و هم افق بودن سازمان تبلیغات اسلامی با اوقاف و امور خیریه را از نقاط مثبت و عامل پیشرفت فعالیت‌های فرهنگی در جامعه عنوان کرد.

وی افزود: همکاری فی‌مابین اوقاف و امور خیریه با سازمان تبلیغات اسلامی در زمینه توسعه شبکه تبلیغی و اختصاص بخشی از درآمد موقوفات به امور عام‌المنفعه در حوزه فرهنگی و دینی باعث جبران کمبودهای ناشی از ناکافی بودن اعتبارات در بخش فرهنگ بوده و این خود، کمک بزرگی به دولت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان تبلیغات اسلامی هم افزایی بین سازمان تبلیغات اسلامی و اوقاف و امور خیریه را از عوامل مؤثر در پیشبرد اهداف سازمانی برشمرد و خاطر نشان کرد: تفاهم نامه بین سازمان تبلیغات اسلامی و اوقاف و امور خیریه در خصوص سپردن موقوفات به امنا و توجه به نیت واقفان در امور تعزیه داری و عزاداری و فعالیت‌های تبلیغی برای هر دو سازمان بسیار مؤثر و کارآمد است.

روح‌الامینی، بر لزوم توجه مسئولین دولتی در تخصیص اعتبار به نهادهای فرهنگی تاکید کرد و افزود: بایستی مسئولین توجه داشته باشند که هر چقدر در امر فرهنگی و تبلیغی بودجه اختصاص داده شود اعتبار محسوب می‌شود اما در بحث‌های پیشگیرانه اعم از زندان و مجازات، هزینه محسوب می‌شود.

لزوم توجه جدی به بحث زیست بوم منطقه

حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، ضمن تقدیر از همکاری شایسته اداره اوقاف و امور خیریه استان، بر لزوم توجه جدی به بحث زیست بوم منطقه و ارائه برنامه طبق نیازهای موجود جامعه تاکید کرد و خواستار هم اندیشی فکری و علمی در فعالیت‌ها قبل از برنامه‌ریزی و اجرا شد.

مطالبه گری بودجه از دولت حق قانونی نهادهای فرهنگی است

مدیر کل اوقاف و امر خیریه استان اردبیل نیز گفت: مطالبه گری و درخواست بودجه بیشتر از دولت برای فعالیت‌های فرهنگی و دینی حق قانونی نهادها فرهنگی است.

حجت‌الاسلام مهدی ستوده از تخصیص هزینه‌های درآمدی از موقاف در بحث تبلیغ دینی و همکاری تنگاتنگ با اداره کل تبلیغات اسلامی استان خبر داد و افزود: مطالبه گری و درخواست بودجه بیشتر از دولت برای فعالیت‌های فرهنگی و دینی حق قانونی نهادهای فرهنگی است اما نشستن و منتظر اعتبار ماندن راه به جایی نمی‌برد بایستی با همکاری همدیگر کارها را به پیش ببریم.

وی بیان کرد: اوقاف و امور خیریه از توان مالی که در اختیار دارد برای همکاری با سازمان تبلیغات اسلامی فروگذار نیست و در تمام ابعاد به مثابه زیر مجموعه این نهاد فرهنگی فعالیت می‌کند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل افزود: سازمان تبلیغات اسلامی علاوه بر زیرساخت‌های مناسب، دارای نیروهای فکری مناسب در سطح استان است که این نشان از ظرفیت بالای فرهنگی و دینی این اداره کل است و انتظار آحاد جامعه را از این مجموعه دینی بالا می‌برد.

ستوده به تلاش‌های شبانه روزی روحانیون در موقعیت اخیر به وجود آمده از ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: در تمام مناطق استان روحانیون زیر مجموعه سازمان تبلیغات اسلامی همراه با مردم به کمک و یاری آسیب دیدگان از کرونا به صورت جهادی وارد میدان شدند و در این خصوص دیدگاه مردم به روحانیون بسیار مناسب و علاقمندی آنان به این قشر فرهنگی و معنوی بیشتر شد.

کد خبر 4940381

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد روح الامين سازمان تبلیغات اسلامی اوقاف و وقف ویروس کرونا شیراز بوشهر روز قدس شیوع کرونا شهرکرد گرگان قزوین عید سعید فطر بیرجند ایلام نماز عید سعید فطر مشهد ستاد مقابله با کرونا سازمان تبلیغات اسلامی اوقاف و امور خیریه فرهنگی و دینی استان اردبیل خیریه استان مدیر کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۸۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی نخستین حلقه مستند روایی معجزه مادری در بوشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر اظهار داشت: این مستند، روایتی از مجموعه فعالیت‌های بانو رحیمه همتی طاحونه، مسوول خواهران قرارگاه فرهنگی مسجد سیدمصطفی خمینی بوشهر است.

حجت الاسلام محمد قادری افزود: خانم طاحونی بانوی فعالی است که در بستر انقلاب اسلامی علاوه بر شئون مادری نخ تسبیحی در فعالیت‌های اجتماعی است و نقشی محوری در ترویج و تحقق ارزش‌های انقلابی ایفا می‌کند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز بوشهر با تمجید از این کار فاخر خواستار تولید مجموعه‌های دیگری از این روایت‌ها شد و بر آمادگی صدا و سیما برای نشر چنین آثار ارزشمندی تأکید کرد.

مائده پیامی، مسوول امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی نیز این مستند را روایتی از رحیمه همتی به عنوان سندی از الگوی زنان عنوان کرد که برای اولین بار انجام می‌شود و یک کار جدید از امور بانوان تبلیغات اسلامی بوشهر است.

دیگر خبرها

  • تعامل فراکسیون دیپلماسی فرهنگی مجلس و مدیران نمایشگاه کتاب ضروری است
  • رونمایی نخستین حلقه مستند روایی معجزه مادری در بوشهر
  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • استفاده از اقتصاد دریا از فاصله ۱۳۰۰ کلیومتری!
  • افزایش بهره وری موقوفات در دستور کار سازمان اوقاف قرار دارد/ از دانشمندان ایرانی حمایت می کنیم
  • رساندن منافع موقوفات به ۲۰ همت در سال دور از دسترس نیست
  • تبلور موقوفات منفعتی در نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه
  • مدیریت شهری مفید با تعامل دانشگاه و شورای شهر
  • برای توسعه لرستان باید طبق برنامه بلندمدت و کوتاه‌مدت حرکت کنیم
  • ۲۰ هزار حافظ قرآن در خراسان رضوی