Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا هاشمی روز سه‌شنبه در نشست شورای اداری مشهد به سرکشی اخیر از مناطق روستایی آسیب‌دیده از سیل بهاری امسال اشاره و بیان کرد: در این چارچوب مشخص شد برخی روستاها فاقد راه دسترسی مناسب نیز هستند. 

وی افزود: راه برخی از روستاهای شهرستان مشهد هنوز از بستر رودخانه عبور می‌کند بنابراین بطور عملی رفت و آمد روستاییان با سختی و مشکل صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرماندار مشهد این وضعیت را نشانگر محرومیت مناطق روستایی این شهرستان توصیف و بیان کرد: تا پیش از حضور در فرمانداری مشهد انتظار نداشتم در اطراف این کلانشهر با چنین مناطق محرومی مواجه شوم. 

وی ادامه داد: این حقایق به وضوح نشانگر وضعیت محرومیتی مشهود در برخی روستاهای شهرستان مشهد است.

هاشمی همچنین جمعیت ۴۱ روستا از مجموع روستاهای مشهد را هریک افزون بر ۵۰۰ خانوار ذکر و بیان کرد: این شهرستان ۳۲۷ روستا دارد که ساکنان ۲۹۳ مورد از آنها دارای شورای اسلامی و تشکیلات دهیاری هستند.

هنوز با نقطه مطلوب برای مهار کرونا فاصله داریم 

وی در ادامه به بحران کرونا نیز اشاره و بیان کرد: گرچه وجود امکانات بهداشتی در مقابله با این بیماری ویروسی همه‌گیر بسیار مهم است اما آنچه می‌تواند همه جوانب پیشگیری از شیوع کرونا را تکمیل کند همراهی مردم است. 

فرماندار مشهد گفت: مردم و مسوولان در امر پیشگیری از بیماری کووید ۱۹ و مقابله انتقال ویروس کرونا همراهی کردند که منجر به مهار این بحران شد اما باید توجه داشت که تا رسیدن به نقطه مطلوب در خصوص پایان دادن به بحران کرونا هنوز فاصله داریم.

سهم نامتوازن اعتبارات مشهد

وی در ادامه نشست شورای اداری شهرستان مشهد به فصل توزیع اعتبارات سالانه نیز اشاره و بیان کرد: "جمعیت، وسعت و محرومیت" سه شاخص اصلی برای ارائه سهم اعتبارات است. 

فرماندار مشهد افزود: با وجود محرومیت بالا در مناطق مختلف این شهرستان و سهم افزون بر ۵۰ درصدی آن از کل جمعیت استان خراسان رضوی، سهم شهرستان مشهد از اعتبارات استانی تنها ۲۴ درصد است.

وی ادامه داد: ادارات‌کل دستگاههای اجرایی دولتی در زمان توزیع اعتبارات تنها در پی اخذ و تامین ۱۵ درصد اعتبارات شهرستانی نباشند بلکه بکوشند ۸۵ درصد اعتبارات وزارتخانه‌ها متبوع را نیز جذب کنند.

هاشمی گفت: اگر شهرستان در یک بخش ۵۰ میلیارد ریال اعتبارات به یک دستگاه اجرایی داد می‌بایست اداره‌کل ذیربط نیز حداقل همین میزان اعتبار را از بخش ملی جذب کند.

عزت ملی ارمغان امام خمینی (ره) 

وی در ادامه به فرارسیدن سالگرد رحلت جانگداز حضرت امام خمینی (ره) بزرگ معمار انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اشاره و بیان کرد: امام راحل برای ملت ایران عزت به ارمغان آورد و اکنون انقلاب اسلامی با پرچمداری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و پشتیبانی مردم در حال حرکت رو به جلو است.

فرماندار مشهد انقلاب اسلامی را مردمی‌ترین انقلاب در جهان توصیف و بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران با اتکا بر آموزه‌های قرآنی از  ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ آغاز شد و تا امروز با قدرت تداوم یافته است.

وی بر لزوم حق‌شناسی نسبت به انقلاب اسلامی و قدردانی مسوولان از آن تاکید و بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران گرچه برخی تصورش را نداشتند، همانطور که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی فرمودند در حال صدور به جهان است. 
مقابله با تغییر کاربری کشتزارها

مدیر جهاد کشاورزی مشهد نیز در نشست شورای اداری این شهرستان بر عزم همگانی برای مقابله با تغییر غیرمجاز کاربری زمینهای کشاورزی تاکید و بیان کرد: پارسال ۴۰۰ فقره پرونده حقوقی با همین موضوع در حوزه شهرستان مشهد تعیین تکلیف شد.

امید طهماسبی‌زاده پرونده‌های تعیین تکلیف شده در طول سال ۱۳۹۷ را با موضوع تغییر غیرمجاز کاربری زمینهای کشاورزی مشهد نیز ۳۰۰ فقره اعلام و بیان کرد: موضوع تغییر کاربری کشتزارها به فعالیتهایی غیر از کشت و زرع در شهرستان مشهد امر بسیار پر اهمیتی است. 

وی افزود: برای مقابله با روند تغییر کاربری زمینهای کشاورزی "اجرای طرح ارتقا کیفی پرونده‌های تخلف، پهنه‌بندی کشتزارها و تدوین شیوه‌نامه ثبت تخلف" از اقدامات مهم سازمان جهاد کشاورزی در مشهد هستند که بعضا در سطح کشور برای نخستین بار در این شهرستان اجرا و هم‌اینک در دیگر استانها به عنوان الگو شناخته و به مورد اجرا گذاشته شده‌اند.

مدیر جهاد کشاورزی مشهد ادامه داد: ظرف شش ماه دوم پارسال هزار و ۴۸۰ مورد عملیات قلع و قم تغییرهای غیرمجاز کاربری کشتزارهای در این شهرستان انجام شد. بیشتر این عملیات به عنوان یک ویژگی و شاخص مثبت، در حین اقدامات متخلفانه متجاوزان صورت گرفتند. 

وی همچنین گزارشی از افزایش تولید محصولات باغی و زراعی ارائه و بیان کرد: تولید محصولات مختلف به منظور اجرای طرحهای کلان امنیت غذایی در خراسان رضوی انجام شده و تولید بیشتر این محصولات نیز با رشد همراه بوده است.

طهماسبی‌زاده بدون ارئه توضیح بیشتر گفت: برخی از این موارد افزایش تولید محصولات کشاورزی چند صددرصدی است لذا این روند امسال نیز پیگیری شده و همچنان ادامه خواهد داشت. 

شهرستان مشهد با ۳.۵ میلیون نفر جمعیت و ۹ هزار و ۸۱ کیلومترمربع مساحت شامل سه بخش مرکزی، احمدآباد و رضویه، ۱۱ دهستان و ۳۵۷ روستا است. کلانشهر مشهد با ۳۵۰ کیلومترمربع مساحت در بخش مرکزی این شهرستان قرار دارد. همچنین ۱۲۸ روستا در حریم شهر مشهد قرار دارند.

ظرف ۵۰ سال اخیر ۸۰ سکونتگاه روستایی وارد محدوده شهری مشهد شده‌اند. ۵۱.۲ درصد جمعیت استان خراسان رضوی در شهرستان مشهد سکونت دارند. 

برچسب‌ها ویروس کرونا روستائیان مشهد بهسازی راه ها تغییر کاربری اراضی محرومیت اعتبارات آب آشامیدنی رحلت امام خمینی (ره)

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا روستائیان مشهد بهسازی راه ها تغییر کاربری اراضی محرومیت اعتبارات آب آشامیدنی رحلت امام خمینی ره ویروس کرونا روستائیان مشهد بهسازی راه ها تغییر کاربری اراضی محرومیت اعتبارات آب آشامیدنی رحلت امام خمینی ره انقلاب اسلامی فرماندار مشهد تغییر کاربری شهرستان مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۸۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین «زنگ سپاس معلم» در مشهد برگزار شد

به گزارش قدس خراسان به نقل از اداره روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت طی آیین زنگ سپاس معلم که در هنرستان کار و دانش جمال نصیرزاده مشهد برگزار شد، اظهار کرد: این موجب افتخار است که در این مدرسه حضور پیدا کنم و یادی کنیم از همه کسانی که در گذشته هم مشغول تعلیم بودند، هم معلمانی که مشغول تلاش بودند و تمام کسانی که در اینجا علم آموختند.

استاندار خراسان رضوی افزود: هفته گرامیداشت معلم را محضر معلمان عزیز تبریک می‌گویم و از تلاش‌ها و زحمات آنان در نقاط مختلف استان، صمیمانه قدردانی می‌کنم. 

وی با اشاره به خاطرات دوران تحصیل خود تصریح کرد: از سال ۵۴ تا سال ۵۸ در همین مدرسه و در رشته علوم تجربی تحصیل می‌کردم. بر این اساس سال ۵۶ در همین مدرسه با انقلاب آشنا شدم. 

نظری ادامه داد: تعداد شهدایی که این مدرسه تقدیم انقلاب کرده است را نمی‌توان دقیق گفت اما یکی از شهدای انقلاب در این مدرسه شهید جهانگیر نارنجی است که ما در یک میز با یکدیگر مشغول تحصیل بودیم و ایشان با توجه به فعالیت‌هایی که داشت و رفاقت صورت گرفته، موجب آشنایی بیشتر من با انقلاب شد.

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: بعد از انقلاب شهید نارنجی وارد جهاد شد و در دفاع مقدس هم نهایتا به شهادت رسید. باید گفت انشاء‌هایی که این شهید بزرگوار در این مدرسه می‌خواند فوق العاده موثر در شکل‌گیری فکر و نگاه دانش‌آموزان بود.

وی با بیان اینکه اوایل مهر سال ۵۷ در محوطه این مدرسه شعارهای انقلابی آغاز شد، یادآور شد: پس از تعطیلی کلاس‌ها و مدرسه، راهپیمایی‌های انقلابی آغاز گردید که نهایتا منجر به پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی شد.

نظری خطاب به دانش‌آموزان اظهار کرد: شما دانش آموزان با توجه به خون‌های با برکت شهدای انقلاب اسلامی، این مسیر را ادامه خواهید داد و برخلاف سخنان معاندین و دشمنان این ملت؛ مسیر انقلاب اسلامی در حال طی شدن است و قله‌های افتخار را در همه ابعاد ان‌شاءالله طی خواهیم کرد.‌ همچنین مشکلات و مسائل اقتصادی با استحکام پایه‌های علمی و مباحث زیرساختی حل خواهد شد و شاهد خواهیم بود که گذشته افتخار آمیز این ملت، مردم و این معلمان عزیز به آینده منور ختم خواهد شد. لذا این امر موجب افتخار ایران اسلامی خواهد بود.

دیگر خبرها

  • تأمین آب کامل شهر توپ آغاج بیجار با اجرای ۴ کیلومتر خط انتقال آب
  • خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال وبختیاری
  • کارنامه و کتابشناسی شهیدمطهری؛ از مشهد و قم تا مبارزه با مارکسیسم
  • فرماندار کهگیلویه از حضور پرشور مردم در اجلاسیه شهدا تقدیر کرد
  • پیام تبریک فرماندار ویژه مهاباد به مناسبت گرامیداشت روز معلم
  • بهره مندی هشت روستای مجتمع امام علی (ع) شهرستان کرمانشاه از آب آشامیدنی
  • اعضای شوراها از دخالت دادن تفکرات سیاسی پرهیز کنند
  • آیین «زنگ سپاس معلم» در مشهد برگزار شد
  • آغاز طرح انسداد مرزهای شرقی کشور
  • شورا‌ها نتیجه انقلاب‌اسلامی برای خدمت به مردم هستند