Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@10:48:30 GMT

حدود ۱۸ هزار شغل در شهرستان کرمانشاه ایجاد می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۵۹۹۶۹

حدود ۱۸ هزار شغل در شهرستان کرمانشاه ایجاد می‌شود

حسن عزیزی روز سه‌ شنبه در کارگروه اشتغال شهرستان کرمانشاه که در سرسرای فرمانداری برگزار شد، افزود: دستگاه‌های اجرایی براساس تعهدی که در این سند پذیرفته‌اند باید برای ایجاد اشتغال طرح و برنامه داشته باشند تا شاهد کاهش ۲/۵ درصدی نرخ بیکاری در سال ۹۹ باشیم.

وی در پاسخ به سوال کارشناسان اشتغال دستگاه های اجرایی گفت: هرگونه مشکلی در اجرای تعهد اشتغال ادارات دارند، باید هرچه زودتر مکاتبه کنند، تا اصلاح شود وگرنه بعدا هیچ عذر و بهانه ای برای عدم انجام تعهدات قابل قبول نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عزیزی در بخش دیگری از سخنان خود به آثار منفی اقتصادی شیوع بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: شیوع این بیماری فرصت شغلی زیادی در کل جهان و ایران از بین برده است.

او به سیاست‌های اقتصادی دولت برای مقابله با بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: دولت در ۲ بخش کارگری و کارآفرینی پرداخت بیمه بیکاری و پرداخت تسهیلات از کارگران و بنگاه های اقتصادی حمایت می کند.

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه در ادامه مشمولان دریافت بیمه بیکاری را کارگرانی دانست که ماهیانه سه درصد حق بیمه به سازمان تامین اجتماعی می پردازند و افزود: در استان اسفند ماه ۶ هزار و ۸۰۰ کارگر و در فروردین ماه هشت هزار نفر مشمول دریافت بیمه بیکاری شدند که به آنها پیامک شده و بزودی از طریق سازمان تامین اجتماعی به آنان پرداخت می‌شود

عزیزی همچنین در خصوص حمایت های تسهیلاتی دولت از کارآفرینان افزود: در سامانه «کارا» برای کارآفرینان ۱۳ رسته شغلی که بیشترین تاثیر منفی اقتصادی از شیوع بیماری کرونا داشته اند، پنجره واحدی برای اخذ تسهیلات تعریف شده که مبنای شناسایی آنها داشتن کد کارگاهی و پرداخت بیمه کارگری به سازمان تامین اجتماعی است.

او تشریح کرد: کارآفرینان به ۲ شرط؛ نداشتن تعدیل نیروی کار و پرداخت حق بیمه کارگری در سه ماه آخر سال ۹۸ به سازمان تامین اجتماعی؛ می توانند تسهیلات دریافت کنند.

وی اضافه کرد: دولت به کارآفرینانی که به اجبار واحد خود را تعطیل کردند، به ازای هر کارگر۱۶ میلیون تومان و واحدهایی که داوطلبانه کار را تعطیل کرده‌اند۱۲ میلیون تومان تسهیلات ۱۲ درصد با سه ماه تنفس پرداخت می کند.

۶ هزار و ۶۰۰ شغل از محل تسهیلات روستایی و عشایری در شهرستان کرمانشاه ایجاد شد

فرماندار کرمانشاه نیز در این جلسه گفت: در سال ۹۸ از محل تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری و همچنین تسهیلات اشتغال زلزله بخشداری‌های کوزران و ماهیدشت ۶ هزار و ۶۰۰ فرصت شغلی با اعتبار ۲۹۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان ایجاد شد.

فضل الله رنجبر، متوسط سرانه پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری شهرستان کرمانشاه را ۶۰ میلیون تومان ذکر کرد.

او ایجاد اشتغال را دغدغه اصلی مسوولان اعلام کرد و بر آسان کردن فرایند جذب سرمایه گذاران تاکید کرد.

احداث شهرک های صنعتی تخصصی اولویت سازمان صمت است

 کارشناس مسوول اشتغال صنعت، معدن و تجارت شهرستان کرمانشاه نیز در این جلسه بر اجرای تعهد اشتغال پنج هزار و ۶۰۵ نفری این سازمان در سال ۹۹ تاکید کرد و گفت: اولویت اول این سازمان در شهرستان احداث شهرک های تخصصی، فرش، پوشاک، نان برنجی و مبلمان است.

عزیز غفوری، در ادامه ۳۲ درصد از تعهدات اشتغال شهرستان را در حوزه صنعت، معدن و تجارت دانست و گفت: این سازمان در سال گذشته بیش از تعهد خود در مرکز استان اشتغال ایجاد کرد که امیدواریم امسال نیز با سیاست گذاری های انجام شده به تعهد اشتغال جامع عمل بپوشانیم.

او به شروع احداث شهرک تخصصی فرش در سال گذشته اشاره کرد و گفت: برای ۸۷ هزار بافنده فرش دست بافت در استان کارت صادر شده و پیش بینی می شود امسال ۴۲ هزار متر مربع فرش دست بافت تولید شود.

وی در ادامه به برنامه احداث شهرک صنعتی تخصصی پوشاک اشاره کرد، گفت: کرمانشاه نیم درصد پوشاک کشور را تولید می کند در حالی که ۲/۵ درصد جمعیت کشور را دارد و در این بخش ظرفیت بسیار خالی دارد  و یکی از اولویت های سازمان صمت احداث شهرک تخصصی پوشاک با ایجاد ۲ هزار فرصت شغلی است.

شهرستان کرمانشاه بیش از نیمی از جمعیت ۲ میلیون نفری استان را در خود جای داده است.

نرخ بیکاری استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت در پایان سال گذشته ۱۵.۷ درصد از سوی مرکز آمار ایران اعلام شده است.

طبق «سند جامع اشتغال استان کرمانشاه» نرخ بیکاری این استان در سال ۹۸ باید سه درصد، در سال ۹۹، ۲ درصد و در سال ۱۴۰۰ یک درصد کاهش پیدا کند تا به میانگین کشوری برسد. کاهش سه درصدی نرخ بیکاری در سال ۹۸ محقق شده اما اکنون باید منتظر ادامه این کاهش در پایان امسال و سال آینده باشیم.

بنابر اعلام اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه، جمعیت فعال استان ۳۹۴ هزار نفر و آمار بیکاران آن ۱۳۲ هزار نفر است. نیمی از افراد جویای کار استان‌ دانش آموخته دانشگاهی هستند.

اکنون هزار و ۲۷ واحد صنعتی با سرمایه گذاری ۳۸ هزار و ۴۹۹ میلیارد ریال در استان وجود دارد که ۳۰ هزار و ۲۸۴ نفر در آنها مشغول به کار هستند.

برچسب‌ها کرمانشاه نرخ بیکاری نرخ اشتغال

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمانشاه نرخ بیکاری نرخ اشتغال کرمانشاه نرخ بیکاری نرخ اشتغال سازمان تامین اجتماعی شهرستان کرمانشاه میلیون تومان نرخ بیکاری احداث شهرک سال ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۹۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۵ هزار نفر در خوزستان آموزش‌های مهارتی را در محیط کار واقعی فرا گرفتند

شهرام ملایی هزاروندی گفت: آموزش‌های مهارتی در قالب ۹۲۸ هزار و ۲۵۹ نفرساعت در واحدهای پذیرنده پادگان، بنگاه‌های اقتصادی و زندان ارایه شده که این آموزش‌ها در محیط کار واقعی برای ۲ هزارو ۷۰۷ نفردر پادگان، ۲ هزار و ۵۱۶ نفر در بنگاه‌های اقتصادی و ۲۶۶ نفر در زندان اجرا شد.

او با اشاره به اینکه آموزش‌های محیط کار واقعی بیشتر در حوزه صنعت است، افزود: آشنایی مهارت جو با محیط کسب و کار، آماده‌سازی و ایجاد خودباوری در مهارت‌آموز برای ورود به عرصه اشتغال و کارآفرینی، حفظ و پایداری مشاغل سنتی و بومی به ویژه در صنایع دستی و همچنین استفاده از ظرفیت آموزشی و عملی بنگاه‌های اقتصادی از جمله اهداف این طرح است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان با بیان اینکه توسعه مراکز آموزش در محیط کارواقعی با همکاری اصناف کشور یکی از برنامه‌های مهم سازمان در راستای ایجاد اشتغال پایدار است گفت: در این دوره‌ها دانش، مهارت و شایستگی لازم از استادکار به مهارت آموز، هم زمان با فرآیند تولید محصول و ارائه خدمات منتقل می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای از ابتدای دولت سیزدهم در راستای اجرایی کردن بند ۲ سیاست‌های کلی اشتغال و بند پنج سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، طرح "مهارت‌آموزی در محیط کارواقعی " را با رویکرد ایجاد بسترهای لازم برای اشتغال مولد و پایدار در اولویت خود قرار داده است.

۵۵ مرکز دولتی و یک‌هزار و ۵۵۰ آموزشگاه آزاد فنی وحرفه‌ای با مجوز رسمی از اداره کل آموزش فنی وحرفه ای در خوزستان فعال است.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • ۷۰۰ نفر بیمه شده قالی بافی در سرپل ذهاب فعالیت دارد
  • پایه‌گذاری بیش از ۱۰۰۰۰۰ شغل توسط بنیاد علوی در سال جاری
  • چینی‌ها برای ۱۲ هزار نفر در کرمان اشتغال ایجاد کردند
  • ساخت شهرک شیلات در شهر غیرساحلی ایران
  • موافقت رئیس‌جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه
  • احداث شهرک‌های شیلاتی نهاوند در مرحله مکان یابی
  • بیش از ۵ هزار نفر در خوزستان آموزش‌های مهارتی را در محیط کار واقعی فرا گرفتند
  • ۶۵ درصد ظرفیت سدهای کرمانشاه پُر شد
  • انتقال آب از سد دز به سد کرخه
  • هدف‌گذاری ایجاد یک میلیون و ۴۴ هزار شغل در سال جاری