Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین از فارس: اوایل اسفندماه ماه سال گذشته بود که مواردی از ابتلا به ویروس کرونا در ایران از سوی وزارت بهداشت اعلام شد به دنبال این مسئله برای قطع زنجیره انتقال ویروس بنا بر این شد که تجمعات محدود و لغو شود. 

نماز جمعه نیز یکی از تجمعات مذهبی بود که بنا به اعلام ستاد ملی کرونا از همان روزهای ابتدایی شیوع بیماری تعطیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استان فارس و شهر شیراز نیز از این قاعده مسثتنی نبود تا اینکه از اواسط اردیبهشت ماه با اعلام وضعیت سفید در برخی از شهرها این آئین عبادی سیاسی پس از دو ماه و اندی تعطیلی مجدد برگزار شد. 

اکنون نوبت به شهر شیراز رسیده است که میزبان عاشقان این آئین عبادی سیاسی باشد. با اعلام شورای سیاستگذاری ائمه جمعه این هفته یعنی ۱۶ خردادماه نماز جمعه در شهر شیراز اقامه می‌شود. 

به گفته حجت‌الاسلام حسین ملک‌مکان مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در استان فارس با اعلام و مجوز وزارت بهداشت، شهرستان شیراز جزء شهرهای با وضعیت سفید قرار گرفته، لذا جمعه ۱۶ خرداد نماز جمعه در شهر شیراز و شهرهای تابعه شهرستان شیراز، یعنی صدرا، گویم، گلستان، و داریون اقامه می‌شود. 

بنا بر این اعلام همچنین شهرستان سرچهان نیز جزء شهرستان‌های وضعیت سفید قرار گرفته و نماز جمعه در این ‌شهرستان نیز برگزار می‌شود.

ملک‌مکان اعلام کرده که شهرستان‌های لار، گراش، مرودشت، جهرم و فسا و شهرهای توابع این شهرستان‌ها جزء مناطق سفید نیستند و این هفته نماز جمعه این چند شهرستان تعطیل بوده و اقامه نخواهد شد.

این هفته ۱۶ خرداد در ۵۹ شهر از شهرهای استان فارس نمازجمعه اقامه می‌شود که مردم باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله زدن ماسک، داشتن دستکش، آوردن مهر و سجاده شخصی از منزل و رعایت فاصله اجتماعی گرفتن وضو در منزل در نمازجمعه شرکت کنند. 

همچنین افرادی که سابقه بیماری‌های قلبی و ریوی دارند یا مشکوک به نشانه‌ها و علائم کرونا هستند فعلا از حضور در نماز جمعه اجتناب کنند.

48

کد خبر 1395184

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان فارس نماز جمعه شهر شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۰۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فارس قهرمان راگبی جوانان کشور شد

مرحله نهایی رقابت‌های راگبی جوانان کشور که انتخابی تیم ملی نیز بود، با شرکت ۵ تیم در شیراز برگزار شد که در پایان تیم فارس قهرمان شد و تیم‌های تهران و قم بر سکوی دوم و سوم قرار گرفتند.

در نهایت نفرات برتر نیز به اردوی تیم ملی دعوت شدند.

تیم ملی راگبی جوانان خود را برای شرکت در رقابت‌های قهرمانی آسیا که مهرماه در مالزی برگزار می‌شود، آماده می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • شیراز آماده انتخاباتی باشکوه جمعه ۲۱ اردیبهشت
  • اجلاسیه علما شهرستان زیرکوه درشهریور امسال برگزار می‌شود
  • امروز؛ آخرین مهلت ثبت‌نام آزمون زبان MSRT اردیبهشت ۱۴۰۳
  • اجرای ۵۰۰ عنوان برنامه در ایام دهه کرامت در استان فارس
  • آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی ۱۰ و ۱۱ خردادماه برگزار می شود
  • اختتامیه نخستین جشنواره قلب شهر برگزار می‌شود
  • ۳۰ عنوان ویژه برنامه هفته هلال احمر در استان سمنان برگزار می‌شود
  • نخستین یادواره شهدای روحانی شهرستان مُهر برگزار شد
  • فارس قهرمان راگبی جوانان کشور شد
  • آزمون میان دوره پیش کارورزی پزشکی ۱۷ خردادماه برگزار می‌شود