Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@19:45:47 GMT

کتاب مهندس جهادی در شهرستان قرچک رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۶۰۷۴۲

کتاب مهندس جهادی در شهرستان قرچک رونمایی شد

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قرچک در این مراسم گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب، امروز زنده نگاه داشتن نام شهدا، کمتر از شهادت نیست و ثبت خاطرات و زندگینامه شهدا، یکی از راه‌های موثر در این امر مهم است.
محمود برزگر افزود: در شرایطی که دشمنان قسم خورده نظام تلاش دارند تا با شبیخون فرهنگی، نسل آینده‌ساز ایران اسلامی را مسیر اصلی انقلاب دور کنند، این نام و یاد شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است که این توطئه‌ها را خنثی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: هنرمندان، نویسندگان و تمامی فعالان فرهنگی وظیفه دارند تا در راستای ثبت و ضبط واقعیت‌های دوران هشت سال دفاع مقدس، خاطرات رزمندگان اسلام و شهدا را جمع‌آوری کرده و به رشته تحریر درآورند تا جوانانی که دوران هشت سال دفاع مقدس را درک نکرده‌اند، از واقعیت‌های این دوران طلایی آگاه شوند.
کتاب "مهندس جهادی"، خاطراتی از سردار شهید "حجت الله ملاآقای" است که با قلم عاطفه بخشایی از سوی موسسه فرهنگی هنری رسول آفتاب در سال 1398 با شمارگان هزار نسخه و در 70 صفحه به نگارش در آمده و روانه بازار کتاب شده است.
شهید حجت الله ملاآقایی فرمانده پشتیبانی ومهندسی رزمی جنگ جهاد استان تهران در نیمه شعبان سال ۱۳۳۸ دیده به جهان گشود.
شهید حجت از کودکی چنان ارادتی به مقام شامخ سید الشهدا (ع) داشت که از همان دوران اقدام به تاسیس هیأت نوجوانان حضرت علی اصغر کرد و خود سرپرستی و مداحی آن را بر عهده گرفت.
پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در رشته الکترونیک دانشگاه صنعتی اراک به ادامه تحصیل پرداخت، اما وقتی رژیم بعث عراق به مرزهای کشور حمله‌ور شد، دست از تحصیل کشید و راهی جبهه‌ها شد.
حجت الله ملاآقایی در سال ۶۰ به عضویت جهاد سازندگی درآمد و در قالب گروهی فرهنگی وارد گردان مهندسی رزمی جهاد استان تهران شد.
 شهید ملاآقایی از سال ۶۳ به فرماندهی گردان مهندسی رزمی جهاد استان تهران منصوب شد که تا لحظه شهادت با این مسئولیت در عملیات‌های متعدد، فرماندهی سنگرسازان بی سنگر استان تهران را به عهده داشت.
سردار شهید حجت الله ملاآقایی درتاریخ دوم آذر ماه سال ۱۳۶۶ درمنطقه پاسگاه زید در حالت هدایت عملیات مهندسی رزمی به شهادت رسید.
شهرستان قرچک بیش از 400 شهید  تقدیم اسلام کرده است.

برچسب‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شهید قرچک کتاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شهید قرچک کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شهید قرچک کتاب استان تهران حجت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۰۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید مهدی شاه آبادی نمونه مدیر جهادی دهه ۶۰ + فیلم

 شهید حجت الاسلام مهدی شاه ‏آبادی، روحانی مبارز و نماینده مردم تهران در دوره دوم مجلس شورای اسلامی سرانجام در تاریخ ششم اردیبهشت ۱۳۶۳ هنگام بازدیداز جبهه‏‌های جنگ تحمیلی در جزیره مجنون بر اثر اصابت ترکش گلوله توپ متجاوزان بعثی به شهادت رسید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • شهید مهدی شاه آبادی نمونه مدیر جهادی دهه ۶۰ + فیلم
  • رونمایی از کتاب «هنر فرازان» در برج آزادی
  • تجلیل از دست اندرکاران حوزه سلامت شهرستان قرچک
  • عکس/ مراسم رونمایی از کتاب چالش های تاریخی
  • باید، حول محور وحدت از آرمان‌های انقلاب دفاع کنیم
  • آغاز بزرگترین رویداد فرهنگی با برگزاری اجلاسیه شهدای ارتش در گچساران
  • آغاز بزرگترین رویداد فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد
  • کنگره ۲ هزار شهید؛ بزرگترین رویداد فرهنگی کهگیلویه وبویراحمد
  • جلد دوم کتاب «تاریخ تحلیلی جامعه شناسی دیوان سالاری در ایران» چاپ و رونمایی شد
  • عملیات «وعده صادق» اثبات ایستادگی رهبر و ملت ایران بر مواضع نظام بود