Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@02:54:27 GMT

طرح اقدام ملی مسکن در کردستان با کمبود زمین مواجه است

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۶۱۵۸۴

طرح اقدام ملی مسکن در کردستان با کمبود زمین مواجه است

در حالی مسئولان همواره سخن از اجرای طرح اقدام ملی مسکن در استان کردستان به زبان آورده و اقشار مختلف مردم را به تب‌و‌تاب انداخته که با توجه به وضعیت توپوگرافی، با «کمبود زمین» روبه‌رو شده‌اند. ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۵ استانها کردستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، حدود شش سالی از طول عمر دولت تدبیر و امید می‌گذرد و در این مدت دولت طرح‌های مختلف را در بخش مسکن و در راستای خانه‌دار کردن مردم اجرا کرده، اما این طرح‌ها نتوانسته تأثیری بر روند بهبود وضعیت بخش مسکن و خانه‌دار شدن مردم داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

طبق آمارهای حوزه مسکن در کشور در سال‌های گذشته، بسیاری از خانوارهای شهری و روستایی اجاره‌نشین هستند. سال گذشته طرح ملی مسکن باهدف ساخت 400 هزار واحد مسکونی مطرح شد که از این تعداد200 هزار واحد آن در شهرهای جدید «با مشارکت بخش خصوصی»، 100 هزار واحد در «مناطق بافت فرسوده و توسط شرکت بازآفرینی شهری» و 100 هزار واحد دیگر نیز برعهده «بنیاد مسکن انقلاب اسلامی» برای مردم ساخته شود.

در دومین مرحله ثبت‌نام این طرح، نوبت به استان‌های کردستان، کهگیلویه و بویراحمد و گلستان رسید در این طرح شرایط‌ برای متقاضیان، میزان تسهیلات پرداختی و آورده متقاضیان مشخص شد، به گفته معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی برای هر واحد مسکن ملی 75 متری حدود 200 میلیون تومان هزینه تمام شده خواهد داشت.

طبق اطلاعیه صادره وزارت راه و شهرسازی ثبت‌نام اولیه طرح اقدام ملی، فاقد ارزش معاملاتی بوده و این ثبت‌نام به معنی عضویت با تخصیص واحد نیست، چه بسا پس از بررسی شرایط قانونی فرد ثبت‌نام‌کننده واجد شرایط تشخیص داده نشود و به این ترتیب کد رهگیری و دیگر مدارک، فاقد ارزش قانونی است و خرید و فروش آن فقط سبب از میان رفتن سرمایه خریدار می‌شود. 

در ارتباط با آخرین جزئیات خبر اقدام طرح ملی مسکن در استان کردستان با معاون باز آفرینی شهری و مسکن اداره‌کل راه و شهرسازی کردستان به گفت‌و‌گو نشستیم که در ادامه می‌خوانید. 

عرفان مرادی، سرپرست معاونت بازآفرینی شهری و مسکن اداره‌کل راه و شهرسازی استان کردستان در جریان آخرین اقدامات مربوط به طرح ملی مسکن در کردستان، در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: طرح اقدام ملی مسکن از آبان ماه سال گذشته آغاز و در دو مرحله ثبت‌نام انجام شد.

وی افزود: ثبت‌نام در روزهای 25 آبان ماه و 19، 20، 21 اسفندماه سال گذشته انجام که در مرحله اول آبان ماه، افراد از طریق وزارت خانه پالایش و با معرفی به استان مدارک خود را تکمیل کرده و اکنون مراحل نهایی را طی می‌کنند. 

گزارش|وعده پس وعده دولتمردان؛ حل مشکلات مسکن مهر کردستان شاید وقت دیگر+تصاویرمتقاضیان پیامکی مسکن ملی از امروز در سامانه اینترنتی ثبت‌نام کنند

معاون باز آفرینی شهری و مسکن اداره‌کل راه و شهرسازی کردستان با بیان اینکه طرح اقدام ملی کاملاً از طرح مسکن مهر مجزاست، گفت: افراد در مرحله اول حتماً باید واجد شریط باشند و از 1/1/84 هیچ‌گونه مالکیتی نداشته و از همه مهم تر سرپرست خانوار و از اوایل انقلاب تا کنون از هیچ مزایایی دولتی اعم از مسکن، وام تسهیلات خرید مسکن استفاده نکرده باشد، کمااینکه ضمن سابقه 5 سال سکونت در محل ثبت‌نام؛ جواز کسب، سابقه پرداخت بیمه، گواهی اشتغال به کار در ادارات دولتی و گواهی پرداخت مستمری و یا باز نشستگی را نداشته باشد.

وی با عنوان اینکه افراد متقاضی در مرحله اول مدارک آنها بارگذاری و از طریق پیامک به بانک معرفی می‌شوند، خاطرنشان کرد: ثبت‌نام در شهرهای 100 هزار نفر سنندج، سقز، مریوان، و بانه و شهرهای زیر 100 هزار نفر جمعیت اعم از قروه، دهگلان، دیواندره، سروآباد و کامیاران را شامل می‌شود. 

معاون باز آفرینی شهری و مسکن اداره‌کل راه و شهرسازی کردستان اظهار کرد: در شهرهای بالای 100 هزار نفر افراد با تکمیل پرونده و بارگذاری در سامانه به‌صورت اتوماتیک در بانک مسکن «بانک عامل تسهیلات» تکمیل مدارک و 40 میلیون تومان آورده خود را واریز می‌کنند.

وی با بیان اینکه اینکه در شهرهای زیر 100 هزار نفر باید مبلغ 30 میلیون تومان را واریز کنند، تصریح کرد: از سوم خرداد مردم می‌توانند برای بارگذاری و تکمیل مدارک ثبت‌نام خود، به سامانه مراجعه کنند.

مرادی با بیان اینکه تسهیلات متعلق گرفته به افراد، مشمول سود شورای پول و اعتبارات بانک با سود 18 درصد، بدون یارانه دولتی است، گفت: با توجه به وضعیت توپوگرافی استان کردستان و کمبود زمین، بارگذاری مدرک و تکمیل ثبت‌نام به منزله تخصیص زمین و یا واحد نیست چراکه تعداد افراد شرکت‌کننده بسیار زیاد است.

معاون باز آفرینی شهری و مسکن اداره‌کل راه و شهرسازی کردستان با تاکید براینکه طرح اقدام ملی مسکن شرایط مسکن مهر را ندارد، افزود: زمین به قیمت کارشناس روز و حتماً افراد متقاضی قبل از تحویل واحد خود، باید  قرارداد فروش زمین را با اداره راه و شهرسازی منعقد کرده و در طول دوران ساخت نیز هیچ‌گونه مزایا دولتی شامل آن نشده و مصابح با قیمت روز تهیه و متقاضی هزینه آن را پرداخت کند.

انتهای پیام/484/ ز

R7848/P/S6,66/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طرح اقدام ملی مسکن استان کردستان ملی مسکن هزار واحد هزار نفر ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۱۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند تک برگی تمامی اراضی ملی محدوده و حریم شهر زهک اخذ شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان، مرتضی باغبانی افزود: در حال حاضر کل وسعت اراضی سازمان ملی زمین و مسکن در شهرستان زهک (محدوده و حریم شهر) بیش از ۲۸۴ هکتار هست که سند این اراضی در راستای افق شهرسازی آینده این منطقه و بر اساس ماده ۹ قانون جامع حدنگار به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن به نام دولت صادر شده است.

وی تثبیت مالکیت اراضی، کاهش دعاوی قضائی و تأمین زمین مورد نیاز برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن را از مهم‌ترین اهداف و مزایای اجرای قانون حدنگاری یا کاداستر اراضی ملی و دولتی برشمرد.

رئیس اداره راه و شهرسازی زهک خاطر نشان کرد: افزایش ضریب حفاظتی، کاهش عوامل تخریب و جلوگیری از تجاوز و تعدی به اراضی ملی، دسترسی آسان به اطلاعات مالکیت دولت و همه مالکان املاک از نظر محل و موقعیت آن، به‌روزرسانی اطلاعات نقشه‌ها و کاهش اختلافات حقوقی مردم از دیگر مزایای اجرای قانون حدنگاری یا کاداستر است.

کد خبر 6097890

دیگر خبرها

  • ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن از ۲ میلیون و ۵۶۸ هزار واحد عبور کرد
  • جزئیات ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور | تفاهم‌نامه جدید وزارت راه و نیروهای مسلح
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور کلید خورد
  • سند تک برگی تمام اراضی ملی در محدوده و حریم شهر زهک اخذ شد
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیرو‌های مسلح کشور
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور
  • سند تک برگی تمامی اراضی ملی محدوده و حریم شهر زهک اخذ شد
  • اخذ سند تک برگی تمامی اراضی ملی در محدوده شهر زهک
  • ۱۲۸ هزار واحد مسکن مهر در حال ساخت است/ تامین یک میلیون قطعه زمین روستایی تا تابستان
  • ۳۰ درصد مساحت خوزستان تحت تاثیر فرونشست زمین قرار دارد