Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-06@23:23:29 GMT

امسال ۴۰۰ هزار تن گندم در لرستان خریداری می شود

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۶۱۹۱۹

امسال ۴۰۰ هزار تن گندم در لرستان خریداری می شود

جواد صالحیان ضمن تشریح وضعیت زراعت استان لرستان در سال جاری گفت: پیش بینی می شود امسال ۴۰۰ هزار تن گندم خریداری شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیرافلاک، محمد محمدی نژاد امروز در جلسه ستاد برداشت شهرستان ازنا ضمن تأکید بر لزوم آمادگی و همکاری همه دستگاهها جهت اجرای مطلوب عملیات برداشت گندم در سالجاری، گفت: نظارت دقیق بر عملیات برداشت بمنظور حفظ حقوق بهره برداران، کالیبراسیون کمباینها، اعطای برگه معاینه واقعی به کمباینها و تحت نظارت دقیق، رعایت نرخنامه برداشت، آمادگی جهت مقابله با آتش سوزی های احتمالی، جلوگیری از خروج گندم بدون بارنامه، تسهیل در تردد محموله های گندم و کمباینها و مقید بودن عوامل و مراکز خرید گندم به دستورالعمل ها از مهمترین مسائل بوده که لازم است به آنها توجه جدی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 

در ادامه درویشی مدیر جهادکشاورزی و دبیرستاد برداشت شهرستان ازنا ضمن اعلام آمادگی جهاد کشاورزی و ادارات تابعه جهت انجام پروژه برداشت محصول گندم و کلزا با بیان اینکه در سال زراعی جاری ۲۷ هزار هکتار گندم دیم و آبی در شهرستان کشت شده است گفت: پیش بینی می شود امسال میزان ۷۰ هزار تن گندم مازاد برنیاز کشاورزان در شهرستان ازنا خریداری شود که عملیات برداشت توسط ۱۸۰ دستگاه کمباین انجام خواهد شد.


وی با بیان اینکه جهاد کشاورزی علاوه بر توجه به کمیت تولید گندم به وضع کیفی تولید نیز اهتمام دارد افزود: امسال در سطح ۲۴ هزار هکتار از مزارع گندم با علفهای هرز ، ۴ هزار هکتار با بیماری های برگی و تاکنون ۶۰۰۰ هکتار علیه سن گندم مبارزه انجام گرفته است.


سپس جواد صالحیان مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی لرستان وضعیت زراعت استان در سال جاری را تشریح نمود و عنوان کرد: پیش بینی می شود امسال ۴۰۰ هزار تن گندم خریداری شود.


در ادامه بیرانوند مدیرکل غله استان ضمن اعلام آمادگی کامل غله جهت تحویل گرفتن محصولات گندم و کلزا گفت: کار خرید گندم در شهرستانهای جنوبی استان آغاز گردیده و روند آن به نحو مطلوبی توسط مراکز خرید در حال انجام است.


وی گفت با تمهیدات فراهم شده وجوه خرید گندم در کوتاهترین زمان ممکن توسط بانک عامل به کشاورزان پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: هزار تن گندم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۱۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز خرید گندم با نرخ هر کیلو ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان از هفته آینده

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، مدیر کل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان گفت: با توجه به پیش بینی هواشناسی، احتمالاً فصل برداشت و خرید تضمینی محصولات با شرایط بارندگی مواجه است. ابوالحسن صداقت کیش با بیان اینکه همه دستگاه‌های مرتبط و شورای برداشت باید پای کار باشند، افزود: در زمینه خرید تضمینی محصولات کشاورزی در سطح استان ۹ مرکز خرید داریم که یکی از این مراکز در سال جدید اضافه شده است. صداقت کیش بیان کرد: فعالیت دو مرکز خرید شهرستان کهگیلویه از هفته آینده با اولین برداشت در سطح مزارع آغاز خواهد شد. مدیر کل غله استان خاطر نشان کرد: در مجموع پیش بینی می‌شود نسبت به سال قبل افزایش برداشت محصول داشته باشیم. صداقت کیش با اشاره به برداشت ۷۵ هزار تن گندم در سال گذشته ابراز امیدواری کرد: با توجه به مزارع خوب کشاورزان که مراحل کاشت و داشت خوبی داشته‌اند، امسال این میزان نسبت به سال گذشته افزایش داشت. وی تاکید کرد: کشاورزانی که کشت قراردادی انجام دادند، باید حتماً گندم را به اسم خود تحویل و یک پرینت از قرارداد در حین خرید داشته باشند. صداقت کیش همچنین قیمت خرید هر کیلوگرم گندم معمولی را ۱۷ هزار و پانصد تومان و گندم دروم را ۱۸ هزار تومان عنوان کرد و گفت: قیمت خرید محصولات به شکل سراسری اعلام و بصورت یکپارچه در سامانه کشاورز ثبت خواهد شد. مدیر کل غله استان خاطر نشان کرد: ما در اداره غله متولی خرید تضمینی محصولات کشاورزی و در تأمین نقدینگی نیز موظف به اقدام هستیم.

دیگر خبرها

  • آمادگی حداکثری برای محافظت از گندم‌های خریداری شده در کشور
  • ارسال فایل ۱۰۳ هزار تن گندم خریداری شده به بانک کشاورزی ایلام
  • ۲۰ هزار تن دسترنج گندم‌کاران فارس از دستبرد سیل مصون ماند
  • آغاز خرید گندم با نرخ هر کیلو ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان از هفته آینده
  • برداشت ۳۲۰ تن گیاهان دارویی از مزارع نهاوند برای نخستین‌بار
  • صدها هزار تن گندم خوزستان به سیلوها منتقل شد
  • خرید تضمینی گندم به ۸۵۵ هزارتن رسید
  • ۴۰ درصد گندمزارهای سیستان و بلوچستان درو شد
  • بارندگی‌های اخیر خسارتی به گندم‌های برداشت شده در خنج وارد نکرده است
  • ۲۰۰ هزار تن از گندم‌های خوزستان از دست رفت