Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش مهر به نقل از رویترز، «مورگان اورتگاس»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده است که در جریان آزادی زندانی ایرانی هیچگونه مبادله متقابلی انجام نشده است.

به تازگی وزیرخارجه ایران اعلام کرده است که «سیروس عسگری»، دانشمند ایرانی بازداشت‌شده در آمریکا قرار است به ایران بازگردد و حال وزارت خارجه آمریکا گفته که این کشور از مدت‌ها پیش و از دسامبر ۲۰۱۹ به دنبال بازگرداندن سیروس عسگری به ایران بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز گذشته نیز سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در نشست خبری خود با خبرنگاران گفته بود: «کارهای آزادی سیروس عسگری در حال انجام است و اگر مشکل خاصی رخ ندهد، وی ظرف دو سه روز آینده به ایران بازمی‌گردد.»

همچنین ظریف، وزیرخارجه ایران پیش‎‌تر در توئیتر خود نوشته بود: «آقای عسگری از اتهامات واهی که علیه ایشان زده شده بود تبرئه شدند و ما به شدت فعال بودیم که زمینه را برای پرواز بازگشت ایشان فراهم کنیم. اگر تست کرونای ایشان منفی شود، ایشان می‌تواند ان‌شاالله با اولین پرواز به ایران بازگردد.»

ایران بارها تاکید کرده است که افرادی که در زندان‌های آمریکا و اروپا و به درخواست واشنگتن و به اتهام دور زدن تحریم‌های غیرقانونی بازداشت شده‌اند، گروگان بوده و تهران تمامی تلاش خود برای آزادی این افراد و بازگشت آنان به کشور را انجام می‌دهد.

منبع: الف

کلیدواژه: سیروس عسگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۲۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی عمار حکیم و معاون رسانه‌ای وزارت ارشاد ایران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه ااطلاع رسانی جریان حکمت ملی عراق، سیدعمار حکیم، رییس جریان حکمت ملی عراق، در دیدار فرشاد مهدی‌پور، معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران، و هیئت همراه وی، وضعیت فرهنگ و ارتباطات دو کشور و چشم‌اندازهای گسترش همکاری‌های عراق و جمهوری اسلامی ایران را مورد رایزنی قرار داد.

در این دیدار که در دفتر رییس جریان حکمت ملی عراق در بغداد انجام شد، حکیم بر ضرورت تبادل تجارب در بخش‌های فرهنگی، هنری و آرشیوی تأکید کرد.

وی با اشاره به نیازهای جوامع اسلامی به برنامه‌هایی فرهنگی که آنان را در برابر هجمه فرهنگی و اندیشه‌های منحرف مصون نگه دارد، بر ضرورت حمایت از برنامه‌های هنری و تولید فیلم و سریال و استفاده از فناوری‌های نوین برای رساندن آن به مخاطبان تأکید کرد.

رییس جریان حکمت ملی عراق همچنین بر ضرورت توقف جنگ در غزه تأکید کرد و جامعه جهانی را در قبال پیامدهای آنچه در غزه می‌گذرد و سکوت در برابر کشتار و گرسنه نگه‌داشتن و نسل‌کشی مسئول دانست.

کد خبر 6096634

دیگر خبرها

  • شرط‌بندی ضد انقلاب روی مهره سوخته اسرائیل
  • درس پسندیده معلم رامیانی به دانش آموزان خود
  • سوریه:آمریکا صلاحیت اظهار نظر درباره حقوق بشر را ندارد
  • تبادل مرگ و زندگی در جریان اهدای عضو
  • بررسی آخرین وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • آزادی زندانی پس از تحمل ۱۵ سال حبس
  • اختصاص اولین حقوق به آزادی زندانیان غیر عمد
  • گزارش جدید وزارت خارجه روسیه از وضعیت دردناک حقوق بشر آمریکایی
  • حکیم در دیدار معاون وزیر ارشاد: تبادل تجارب فرهنگی، هنری و آرشیوی میان ایران و عراق ضروری است
  • رایزنی عمار حکیم و معاون رسانه‌ای وزارت ارشاد ایران