Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم بزرگداشت معمار کبیر انقلاب اسلامی در شهر یاسوج و مصلی ها و مساجد جامع دیگر شهرستان‌ های استان کهگیلویه و بویراحمد با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در بیانیه ای اعلام کرد مراسم بزرگداشت معمار کبیر انقلاب اسلامی در مصلی امام خمینی (ره) شهر یاسوج و مصلی ها و مساجد جامع دیگر شهرستان‌های استان با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این بیانیه آمده است:

شخصیت ممتاز و برجستۀ معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (رضوان الله علیه) با بهره‌مندی از ایمان، شجاعت، علم، اخلاص و توکل به حضرت باری‌تعالی همچون خورشیدی تابان در گیتی درخشید و با بهره گیری از فقه پویای محمدی(صلی الله علیه و آله) انقلابی را به ثمر رساند که از سوی تحلیل‌گران سیاسی جهان به‌عنوان معجزۀ قرن معرفی شد. تقوا و اخلاص، خرد و معرفت الهی، کلام راه‌نما و عمل صالح، حلم و متانت، تواضع و هوشیاری، همت بلند و ارادۀ پولادین، از بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران شخصیتی جامع‌الابعاد و چهره‌ای مانا در اعصار تاریخ بشریت بر جای گذاشت که پس از انبیا و اوصیا (علیهم السلام) با هیچ شخصیتی قابل مقایسه نیست. امام خمینی (رحمت‌الله علیه) ودیعۀ الهی و حجت خداوند بر بشریت عصر حاضر بود.

 

به تعبیر زیبای مقام معظم رهبری، امام خمینی (رحمت‌الله علیه) فاتح فتح الفتوح بود زیرا با پرورش نسلی جوان و انقلابی توانست نسخۀ حکومت ۲۵۰۰ سالۀ ستم‌شاهی ایران را درهم بپیچد و با توکل به خداوند متعال، انقلاب اسلامی ایران را به پیروزی برساند و با پشتیبانی مردم نظام مقدس جمهوری اسلامی را مبتنی بر احکام مترقی دین مبین اسلام مستقر کند و با احیای ارزش‌های اسلامی، میراث بزرگ انقلاب اسلامی را برای هدایت بشریت بر‌جای گذارد.

 

امام خمینی(رحمت‌الله علیه) شخصیتی یگانه، دست‌نیافتنی، الگوی کامل یک مسلمان و نمونۀ برجسته یک رهبر اسلامی است که با اندیشۀ الهی، «ایاک نعبد و ایاک نستعین» را در عمل خویش مجسم کرد و به منبع لایزال قدرت الهی متصل شد و با برافراشتن پرچم اسلام در جهان، مسلمانان را از اسارت کفار نجات داد و به آنان غرور و خودباوری بخشید.

 

اگرچه رحلت و فقدان امام خوبی ها برای ملت مسلمان و انقلابی ایران ضایعه‌ای جبران‌ناپذیر بود، اما به‌فضل خداوند تقدیر چنان رقم خورد که انتخاب خلف صالح ایشان حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) به رهبری انقلاب اسلامی مرهمی بر قلب‌های جریحه دار و دل‌های سوگوار شد.

 

اکنون ملت بزرگ ایران با رهبری داهیانه و پیامبرگونۀ امام خامنه‌ای(مد ظله العالی) با تحقق بیانیۀ گام دوم انقلاب، ایران اسلامی را برای دومین مرحلۀ خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی آماده ساخته و در مسیر تحقق آرمان والای انقلاب اسلامی و ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمای حضرت ولی‌عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) گام برمی‌دارد.

 

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن بزرگداشت یاد و خاطرۀ بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (رضوان ‌الله علیه) و شهدای گرانقدر قیام خونین ۱۵ خرداد ۱۳۴۲به اطلاع عموم مردم ولایی و انقلابی استان می‌رساند، مراسم بزرگداشت معمار کبیر انقلاب اسلامی در شهر یاسوج مرکز استان ساعت ۱۰ صبح روز چهار‌شنبه ۱۴ خردادماه ۱۳۹۹ در مصلی امام خمینی (ره) شهر یاسوج و نیز در مصلی ها و مساجد جامع دیگر شهرستان‌ های استان با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی برگزار خواهد شد.

پایان پیام/82

منبع: شبستان

کلیدواژه: مصلی امام خمینی ره سالگرد ارتحال شورای هماهنگی تبلیغات کهگیلویه و بویراحمد امام خمینی ره مصلی مساجد مراسم بزرگداشت معمار کبیر انقلاب معمار کبیر انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد امام خمینی شهر یاسوج الله علیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۲۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه محرمانه ساواک درباره عروس بزرگ امام(ره)

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، معصومه حائری یزدی که روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ در ۸۶ سالگی درگذشت و پیکر ایشان روز هشتم اردیبهشت پس از تشییع در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) در بقعه شیخ فضل‌الله به خاک سپرده شد.

آنگونه که تسنیم روایت کرده، محل دفن ایشان از این جهت نمادین است که بقعه شیخ فضل‌الله نوری در سال‌های دور محل ملاقات امام خمینی(ره) و آیت‌الله شیخ مرتضی حائری یزدی بود که به جز همکاری در هیأت مصلحین حوزه، هر روز هنگام غروب آفتاب آنجا با هم گفت‌وگو می‌کردند.

ازدواج مصطفی و معصومه در سال ۱۳۳۳، پیوند دو خاندان خمینی و حائری یزدی بود؛ این زندگی مشترک پس از ده سال با تبعید حاج مصطفی خمینی همراه پدر، وارد مرحله تازه‌ای شد و تا زمان شهادت همسر در اول آبان ۱۳۵۶، معصومه حائری بارها برای دیدارش به نجف رفت و برگشت.

یکی از سندهایی که در آرشیو مرکز اسناد انقلاب اسلامی وجود دارد (شماره پرونده ۳۹۲) ، موافقت اداره کل سوم ساواک با درخواست معصومه حائری برای صدور گذرنامه جهت مسافرت به عراق را نشان می‌دهد. طبق این اسناد، شهربانی کل کشور در نامه‌ای محرمانه از ریاست سازمان اطلاعات و امنیت کشور درباره تقاضای صدور پروانه خروج از کشور استعلام می‌گیرد:

«شهربانی کل کشور
تاریخ ۴۶/۶/۱۳
از شهربانی کل کشور (اداره اطلاعات)
به تیمسار ریاست سازمان اطلاعات و امنیت کشور
درباره معصومه حائری یزدی فرزند مرتضی شناسنامه ۶۹۲۳۵ قم متولد ۱۳۱۷

نامبرده بالا طی تسلیم شرحی اعلام نموده مدتی قبل برای دیدار بستگان خود از عراق به ایران مراجعت و جهت بازگشت به کشور مزبور به منظور ملحق شدن به همسرش حاج سیدمصطفی خمینی تقاضای صدور پروانه خروج نموده است. خواهشمند است دستور فرمائید نسبت به انجام درخواست مشارالیها نظریه اعلام دارند.

رئیس شهربانی کل کشور . سپهبد مبصر از طرف سرتیپ صمد پاکپور»

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901447

دیگر خبرها

  • نامه محرمانه ساواک درباره عروس بزرگ امام(ره)
  • دستور ساواک برای بازرسی از عروس امام (ره)+ سند
  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • دهه کرامت فرصت مناسبی برای برگزاری جشن‌های مردمی است
  • برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب
  • گزارش تسنیم از اجلاسیه سرداران و ۴۲۲ شهید کهگیلویه
  • منصوری:‌ جمهوری اسلامی ایران در دوره اقتدار قرار داد
  • بی بهره بودن استان از ظرفیت سدها را به رهبر انقلاب گزارش می دهیم
  • مطهری امام
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)