Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@05:22:37 GMT

آب سد سبلان مشگین‌شهر رهاسازی شد

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۶۲۸۸۵

آب سد سبلان مشگین‌شهر رهاسازی شد

فرماندار مشگین‌شهر روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این آب بطور سنتی در رودخانه قره‌سو جاری شده و اراضی و باغات واقع شده در حاشیه رودخانه قره‌سو از این آن بهره‌مند خواهند شد.

اکبر صمدی با بیان اینکه بیش از ۸۰ میلیون مترمکعب آب در پشت این سد ذخیره‌سازی شده است، افزود: امسال میزان آب ذخیره شده در مقایسه با مدت مشابه ۲ میلیون متر مکعب افزایش نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین با اشاره به محدودیت منابع آبی از کشاورزان و باغداران خواست در مصرف آب صرفه‌جویی کامل داشته باشند.

 وی  گفت: حجم مخزن سد سبلان ۱۰۵ میلیون مترمکعب می‌باشد که برای آبیاری پنج هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی پایاب در نظر گرفته شده و اجرای شبکه آبیاری مدرن موجب توسعه کشاورزی و افزایش بهره‌وری در باغات و مزارع منطقه خواهد شد.

 صمدی اضافه‌کرد: تا کنون ۱۶ کیلومتر از شبکه اصلی پایاب این سد به اتمام رسیده و شبکه‌های درجه ۲  ، سه  و چهار نیز در سطح سه هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی پایاب در حال اتمام می‌باشد.

او افزود: بر اساس مصوبه شورای بانک‌های عامل کشور بانک توسعه تعاون ۶۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل شبکه آبیاری پایاب سد سبلان اختصاص داده است که  در ۲ قسط در اختیار شرکت آب منطقه‌ای استان قرار می‌گیرد.

وی گفت: برغم تکمیل شدن کامل سد سبلان و آبگیری آن در سال‌های گذشته شبکه آبیاری پایاب تکمیل نشده و تاخیر ۱۳ ساله در این پروژه موجب تخریب و سرقت تاسیسات موجود شده است.  

فرماندار مشگین‌شهر همچنین با انتقاد از تعلل انجام شده در سال‌های قبل گفت: با تکمیل شبکه آبیاری سد سبلان شاهد شکوفایی بخش کشاورزی و باغی در بخش‌های ارشق و مشگین‌شرقی خواهیم بود. 

برچسب‌ها مشگین شهر آبیاری منابع طبیعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشگین شهر آبیاری منابع طبیعی مشگین شهر آبیاری منابع طبیعی شبکه آبیاری مشگین شهر سد سبلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۲۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگترین مزرعه پرورش ماهی در مشگین شهر احداث می شود

محمد اله‌بخش در حاشیه بازدید از مزارع پرورش ماهی مشگین شهر در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: با مشارکت بخش خصوصی بزرگترین سایت پرورش ماهی استان اردبیل در شهرستان مشگین شهر ایجاد خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: با هدف شناسایی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های آبزی پروری شهرستان مشگین شهر و رفع موانع سرمایه‌گذاری و ارائه راهکارهای کارشناسی بازدیدهای مستمری را با حضور مسئولان ذیربط از این مزرعه پرورش ماهی انجام می دهیم.

مدیرکل شیلات استان اردبیل بیان کرد: نخستین مزرعه پرورش ماهی سردآبی استان با اعتباری بالغ بر یک هزار میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در منطقه ییلاق قجل آسیا بخش مشگین شهر مورد احداث و بهره برداری قرار می گیرد.

اله‌بخش ادامه داد: با توجه به نامگذاری سال ۱۴۰۳ از سوی مقام معظم رهبری به سال «جهش تولید با مشارکت مردم» تمام تلاش خود را در راستای ایجاد جهش واقعی در امر تولید آبزیان به کار خواهیم بست و در این راستا صدور موافقت نامه اصولی برای پرورش ماهیان سردآبی به ظرفیت ۵۰۰ تن در شهرستان مشگین شهر نمونه بارزی از اقدامات عملی و متناسب با تحقق شعار سال است.

مدیرکل شیلات استان اردبیل گفت: با حمایت دولت و سرمایه گذاران شرایط و ظرفیت‌های لازم برای آبزی پروری در استان اردبیل و شهرستان‌های آن فراهم شده است.

اله‌بخش از تامین زیرساخت‌های لازم برای احداث مزارع پرورش ماهی در استان اردبیل خبر داد و بیان کرد: زیرساخت‌های مناسبی از محل وجود منابع آبی متعدد در صنعت آبزی‌پروری استان وجود دارد که با حمایت از سرمایه گذاران این صنعت، می‌توان میزان تولید و پرورش آبزیان را در استان ارتقا داد.

کد خبر 6088789

دیگر خبرها

  • تکمیل جاده سربند- مشگین‌شهر نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار است
  • بزرگترین مزرعه پرورش ماهی در مشگین شهر احداث می شود
  • آبیاری ۲۲۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد سهند
  • هشدار به نشر دهندگان اخبار کذب
  • اجرای آبیاری ۲۲۰۰ هکتاراز اراضی پایاب سد سهند
  • ادامه آبیاری نخلستان‌های آبپخش تا برداشت محصول
  • آغاز لایروبی ۲ کیلومتر از کانال درجه یک شبکه آبیاری و زهکشی سرخس
  • آخرین خبر‌ها از ۲ ایستگاه پمپاژ آب پلدختر
  • شکوفه های بهاری در مشگین شهر
  • ابلاغ ۸۲۱میلیارد تومان منابع ازمحل فروش اوراق به پروژه های اردبیل