Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رییس کمیته اقتصادی شورای اسلامی شهر تهران به تشریح آخرین وضعیت ایمنی ساختمان‌های تهران در برابر وقوع زلزله پرداخت. تاریخ انتشار: 03:01 - 14 خرداد 1399 - کد خبر: ۶۲۵۹۶۴

سید محمود میرلوحی در گفت‌وگو با میزان به تشریح آخرین وضعیت کمک شهرداری تهران برای بازسازی بافت فرسوده و بازسازی این مناطق پرداخت و گفت: مباحث مربوط به زلزله از سال‌های گذشته نیز مطرح شده بود اما این مساله باید به یک فرهنگ مبدل شود و اینگونه نیست که بتوانیم از یک زمان خاصی برای مقاوم سازی بافت فرسوده تهران اقدام کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: زلزله در تهران

وی ادامه داد: سالهاست درباره مقاوم سازی ساختمان‌های تهران صحبت می‌شود اما متاسفانه شاهد هستید که بسیاری از سرمایه‌گذاران در یک دهه گذشته بسیاری از ساختمان‌ها دقیقا بر روی گسل‌های تهران ساخته‌اند.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: به راحتی از سال‌‌های گذشته می‌توانستیم برنامه‌ریزی جدی را درباره بافت‌های فرسوده داشته باشیم و ایمن سازی را انجام دهیم اما متاسفانه کاری در این حوزه انجام نشده است و حتی با بازسازی‌هایی هم در این حوزه انجام شده بافت‌های فرسوده را به بافت‌های ترسوده مبدل کردیم که عملا باید از وقوع زلزله در این ساختمان‌ها ترسید.

وی ادامه داد: اکنون در تهران بالای سه هزار ساختمان بلندمرتبه داریم که در بسیاری از آنان پیش‌بینی‌های لازم برای بحث زلزله انجام نشده است.

میرلوحی خاطرنشان کرد: تا چند سال گذشته از تجهیزات لازمه همچون نردبان‌های بلند آتش‌نشانی برخوردار نبودیم اما اکنون که برخی از این تجهیزات را خریداری کردیم عملا اگر اتفاقی میان دو برج بلندمرتبه تهران صورت بگیرد، اصلا فاصله‌ای مناسب میان آنان وجود ندارد که دستگاه‌های امدادی بتوانند به کمک آن‌ها بشتابند.

وی ادامه داد: در این شرایط اگر می‌خواهیم شهر تهران را به یک شهر امن مبدل کنیم، باید همه ارگان‌ها با یکدیگر همکاری کرده و این مساله به یک فرهنگ مبدل شود که اگرچه اقدامات خوبی در این حوزه صورت گرفته اما باید استمرار یابد تا بتوانیم به نتیجه مطلوب برسیم.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات خوبی که در این خصوص آغاز شده این است که منابع درآمدی و بحث‌های سرمایه‌گذاری را به سمت مناطق مرکزی شهر و بافت فرسوده بکشانیم و خود من طرحی را با عنوان «تاب‌نما» بررسی کردم تا ساخت بلوکی و گسترده در این مناطق صورت بگیرد تا بتوانیم توجه بیشتری به بافت فرسوده داشته باشیم.

میرلوحی تصریح کرد: اگر از اکنون برای این مساله برنامه‌ریزی جدی را داشته باشیم، می‌توانیم از سرمایه‌های ملی حفاظت کنیم.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: زلزله کرونا شورای شهر تهران بافت فرسوده ساختمان ها شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۳۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۲۰ میلیارد تومان برای توسعه بافت تاریخی بوشهر

شهردار بوشهر از توسعه زیرساخت‌های بافت تاریخی بوشهر خبر داد و گفت: امسال برای نوسازی و بهسازی ساختمان‌ها و توسعه گذر و حریم روشنایی بافت تاریخی بوشهر ۲۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است. - اخبار استانها -

حسین حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر، بافت تاریخی بوشهر با قدمت بیش از 2 قرن را از ظرفیت‌های مهم گردشگری این شهر دانست و افزود: بافت تاریخی بوشهر با مساحت 38 هکتار شامل 4 محله شنبدی، کوتی، دهدشتی و بهبهانی است که ساختمان‌های آنها با معماری زیبا ظرفیت مهمی برای گردشگری فراهم کرده است.

شهردار بوشهر با بیان اینکه در این بافت بیش از 900 ساختمان وجود دارد گفت: بوشهر در دوران قاجار مهم‌ترین بندر تجاری ایران به شمار می‌رفت و بافت بوشهر مرکز فعالیت مشروطه‌خواهان بوشهری بود و یک ساختمان نیز به این نام وجود دارد.

حیدری با بیان اینکه بیش از 10 درصد ساختمان‌های تاریخی در بافت بوشهر به ثبت آثار ملی رسیده است، یادآور شد: 90 ساختمان و بنای تاریخی در بافت تاریخی بوشهر در آثار ملی به ثبت رسیده که نشان از جایگاه ویژه آن است.

وی مرمت و بازسازی خانه مشروطه در بافت بوشهر را یکی از برنامه‌های شهرداری عنوان کرد و گفت: این ساختمان ثبت ملی شده و 120 سال قدمت دارد و برای مرمت آن 6 میلیارد تومان تخصیص یافته است.

شهردار بوشهر تکمیل مرمت ساختمان تاریخی بیلیارد را از دیگر طرح‌ها در بافت تاریخی بوشهر اعلام و خاطرنشان کرد: برای تکمیل گذر و روشنایی این بافت طرح‌های لازم تدوین شده و در حال اجراست و در مجموع امسال 20 میلیارد تومان در بافت بوشهر هزینه می‌شود.

وی توجه به بازآفرینی این بافت تاریخی را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: استقرار شهرداری در بافت تاریخی بوشهر مورد توجه شورای شهر بوشهر قرار گرفته است که با تحقق این مهم طرح‌های مورد نظر عمرانی و زیرساختی توسعه می‌یابد.

حیدری با اشاره به بازسازی برخی ساختمان‌های بافت تاریخی بوشهر گفت: امسال برای نوسازی ساختمان‌ها و توسعه گذر و حریم روشنایی این بافت 20 میلیارد تومان تخصیص یافته است.

انتهای پیام/190

دیگر خبرها

  • تخصیص ۲۰ میلیارد تومان برای توسعه بافت تاریخی بوشهر
  • وزیر راه و شهرسازی: نوسازی بافت فرسوده از سیاست‌های اصلی دولت است / امکان ساخت ۳۰ هزار مسکن در منطقه ۱۷ تهران
  • درخواست «افزایش اختیارات آتش‌نشانی در برابر ساختمان‌های ناایمن» به مجلس می‌رود
  • رئیسی: بانک هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد/مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم/دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران
  • دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران
  • بررسی روند بازسازی زیرساختهای آب وفاضلاب مناطق زلزله زده خوی
  • پروژه «خانه شهر» تاریخچه و گذشته تهران را به تصویر می‌کشد/ احیای بافت میدان امام‌خمینی
  • وضعیت نامناسب بافت‌های فرسوده در شهرها
  • ۱۶۶ هزار هکتار از بافت‌های شهری فرسوده است
  • تعیین تکلیف املاک فاقد سند در بافت فرسوده پایتخت