Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-05@23:49:39 GMT

تلاوت جزء به جزء قرآن مجید/ صفحه ۳۰۳

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۶۳۳۸۴

تلاوت جزء به جزء قرآن مجید/ صفحه ۳۰۳

خبرگزاری میزان- تلاوت صفحه سیصد و سوم «سوره الکهف» را با صدای استاد محمد صدیق منشاوی می‌شنوید. تاریخ انتشار: 07:00 - 14 خرداد 1399 - کد خبر: ۶۲۲۴۳۱

خبرگزاری میزان - تلاوت صفحه سیصد و سوم «سوره الکهف از آیه ۸۴ تا ۹۷» در قالب فایل صوتی با صدای استاد منشاوی را در اختیار مخاطبان خود قرار داده است.

تلاوت صفحه سیصد و سوم «سوره الکهف از آیه ۸۴ تا ۹۷ » کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   در همین زمینه: تلاوت جزء به جزء قرآن مجید/ صفحه ۲۷۹

بِسۡمِ ٱللَّهِ ٱلرَّحۡمَٰنِ ٱلرَّحِيمِ

إِنَّا مَکَّنَّا لَهُۥ فِی ٱلۡأَرۡضِ وَءَاتَیۡنَٰهُ مِن کُلِّ شَیۡءٖ سَبَبٗا ۸۴
ما او را در زمین تمکن و قدرت بخشیدیم و از هر چیزى رشته اى به دست او دادیم

فَأَتۡبَعَ سَبَبًا ۸۵
او هم رشته اى را پى گرفت

حَتَّىٰٓ إِذَا بَلَغَ مَغۡرِبَ ٱلشَّمۡسِ وَجَدَهَا تَغۡرُبُ فِی عَیۡنٍ حَمِئَةٖ وَوَجَدَ عِندَهَا قَوۡمٗاۖ قُلۡنَا یَٰذَا ٱلۡقَرۡنَیۡنِ إِمَّآ أَن تُعَذِّبَ وَإِمَّآ أَن تَتَّخِذَ فِیهِمۡ حُسۡنٗا ۸۶
تا هنگامى که (در سیر خود) به مغرب رسید خورشید را (که در دریاى محیط غروب مى کرد) چنین یافت که در چشمۀ آب تیره اى رخ نهان مى کند و آنجا قومى را یافت که (چون کافر بودند) به ذو القرنین دستور دادیم که دربارۀ این قوم یا قهر و عذاب (اگر ایمان نیاوردند) یا لطف و رحمت (اگر ایمان آرند) به جاى آور

قَالَ أَمَّا مَن ظَلَمَ فَسَوۡفَ نُعَذِّبُهُۥ ثُمَّ یُرَدُّ إِلَىٰ رَبِّهِۦ فَیُعَذِّبُهُۥ عَذَابٗا نُّکۡرٗا ۸۷
ذو القرنین به آن قوم گفت:، اما هر کس (از شما) ظلم و ستم کرده او را به کیفر خواهیم رسانید و سپس هم که (بعد از مرگ) به سوى خدا بازگردد خدا او را به عذابى بسیار سخت کیفر خواهد کرد

وَأَمَّا مَنۡ ءَامَنَ وَعَمِلَ صَٰلِحٗا فَلَهُۥ جَزَآءً ٱلۡحُسۡنَىٰۖ وَسَنَقُولُ لَهُۥ مِنۡ أَمۡرِنَا یُسۡرٗا ۸۸
و، اما هر کس به خدا ایمان آورد و نیکو کردار باشد نیکوترین اجر خواهد یافت و هم ما امر را بر او سهل و آسان گیریم

ثُمَّ أَتۡبَعَ سَبَبًا ۸۹
و باز وسیله و رشته اى را پى گرفت (و سفر را ادامه داد)

حَتَّىٰٓ إِذَا بَلَغَ مَطۡلِعَ ٱلشَّمۡسِ وَجَدَهَا تَطۡلُعُ عَلَىٰ قَوۡمٖ لَّمۡ نَجۡعَل لَّهُم مِّن دُونِهَا سِتۡرٗا ۹۰
تا، چون به مشرق زمین رسید آنجا دید که خورشید بر قومى مى تابد که ما میان آن‌ها و آفتاب ساترى قرار نداده ایم (یعنى لباس و خیمه و مسکنى که از حرارت خورشید سایبان کنند نداشتند)

کَذَٰلِکَۖ وَقَدۡ أَحَطۡنَا بِمَا لَدَیۡهِ خُبۡرٗا ۹۱
همچنین بود، و البته ما از احوال او کاملا با خبر بودیم

ثُمَّ أَتۡبَعَ سَبَبًا ۹۲
باز وسیله و رشته اى را پى گرفت (و به سمت شمال سفر را ادامه داد)

حَتَّىٰٓ إِذَا بَلَغَ بَیۡنَ ٱلسَّدَّیۡنِ وَجَدَ مِن دُونِهِمَا قَوۡمٗا لَّا یَکَادُونَ یَفۡقَهُونَ قَوۡلٗا ۹۳
تا، چون رسید میان دو سد (دو کوه بین دو کشور در شمال یا جنوب خاک ترکستان) آنجا قومى را یافت که سخنى فهم نمى کردند (و سخت وحشى و زبان نفهم بودند)

قَالُواْ یَٰذَا ٱلۡقَرۡنَیۡنِ إِنَّ یَأۡجُوجَ وَمَأۡجُوجَ مُفۡسِدُونَ فِی ٱلۡأَرۡضِ فَهَلۡ نَجۡعَلُ لَکَ خَرۡجًا عَلَىٰٓ أَن تَجۡعَلَ بَیۡنَنَا وَبَیۡنَهُمۡ سَدّٗا ۹۴
آنان گفتند: اى ذو القرنین، قومى به نام یأجوج و مأجوج در این سرزمین (پشت این کوه) فساد (و خونریزى و وحشیگرى) بسیار مى کنند، آیا چنانچه ما خرج آن را به عهده گیریم سدى میان ما و آن‌ها مى بندى (که ما از شر آنان آسوده شویم)؟

قَالَ مَا مَکَّنِّی فِیهِ رَبِّی خَیۡرٞ فَأَعِینُونِی بِقُوَّةٍ أَجۡعَلۡ بَیۡنَکُمۡ وَبَیۡنَهُمۡ رَدۡمًا ۹۵
ذو القرنین گفت: تمکن و ثروتى که خدا به من عطا فرموده (از هزینۀ شما) بهتر است (نیازى به کمک مادى شما ندارم)، اما شما با من به قوت بازو کمک کنید (مرد و کارگر از شما، وسایل و هزینۀ آن با من) تا سدى محکم براى شما بسازم (که به کلى مانع دستبرد آن‌ها شود)

ءَاتُونِی زُبَرَ ٱلۡحَدِیدِۖ حَتَّىٰٓ إِذَا سَاوَىٰ بَیۡنَ ٱلصَّدَفَیۡنِ قَالَ ٱنفُخُواْۖ حَتَّىٰٓ إِذَا جَعَلَهُۥ نَارٗا قَالَ ءَاتُونِیٓ أُفۡرِغۡ عَلَیۡهِ قِطۡرٗا ۹۶
برایم قطعات آهن بیاورید (آن گاه دستور داد که زمین را تا به آب بکنند و از عمق زمین تا مساوى دو کوه از سنگ و آهن دیوارى بسازند) تا، چون میان آن دو کوه را برابر ساخت گفت: در آتش بدمید؛ تا، چون آهن را بسان آتش بگداخت، گفت: برایم مس گداخته آورید تا بر آن فرو ریزم

فَمَا ٱسۡطَٰعُوٓاْ أَن یَظۡهَرُوهُ وَمَا ٱسۡتَطَٰعُواْ لَهُۥ نَقۡبٗا ۹۷
از آن پس آن قوم نه هرگز بر بالاى آن سد شدن و نه بر شکستن آن سد و رخنۀ در آن توانایى یافتند    .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: تلاوت صفحه دانلود جزء قران کریم کلام وحی قران کریم رشته اى

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۳۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت ۴۳۰ حافظ یزدی در آزمون ملی اعطای مدرک تخصصی

مدیرکل اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد از حضور ۴۳۰ نفر از حافظان یزدی در نوزدهمین آمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن خبر داد و گفت: با تلاش مسئولان قرآنی در استان یزد بستر حفظ قرآن در بین نسل جوان مهیا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد، صبح امروز _جمعه چهاردهم اردیبهشت_ مرحله کتبی نوزدهمین آزمون ملی اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در استان یزد همزمان با سراسر کشور برگزار شد؛ حجت‌الاسلام علیرضا نجیمی، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد در حاشیه برگزاری این آزمون در گفت‌وگو با خبرنگاران استان یزد اظهار کرد: امسال ۴۳۰ نفر از حافظان قرآن کریم در استان یزد در رشته‌های حفظ ۱۰ و ۲۰ و ۳۰ جز قرآن کریم در این دوره از آزمون شرکت کردند.

وی گفت: امسال نوزدهمین آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن در چهار شهرستان یزد، مهریز، میبد و اردکان برگزار شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به تلاش مسئولان قرآنی برای مهیاسازی بستر حفظ قرآن کریم در بین نسل جوان و نوجوان ابراز امیدواریم کرد: این حافظان قرآن در آینده برای استان و مهین عزیزمان افتخار آفرین خواهند بود.

حجت‌الاسلام نجیمی با بیان اینکه نتایج این آزمون ۲۲ خرداد از طریق سایت تلاوت اعلام می‌شود، تصریح کرد: به قبول‌شدگان در رشته حفظ ۱۰ جز مدرک درجه ۵ حفظ معادل مدرک دیپلم، به قبول‌شدگان در رشته حفظ ۲۰ جز مدرک درجه ۴ معادل فوق دیپلم، همچنین به حافظان قبول شده در رشته حفظ کل قرآن کریم مدرک درجه سه تا یک معادل لیسانس تا دکتری اعطا می‌شود.

وی ادامه داد: در طی دوره‌های متوالی بیش از ۳۰۰۰ حافظان قرآن کریم در استان یزد در این آزمون شرکت کرده و تاکنون ۴۰۳ مدرک تخصصی حفظ برای افراد قبول شده صادر شده است.

حجت‌الاسلام مهدی دادآفرین، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان یزد نیز در این رابطه اظهار کرد: طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم با حضور جمعی از آقایان و بانوان حافظ قرآن کریم در شهرستان یزد برگزار شد و حضور نونهالان و جوانان در این آزمون چشم‌گیر بود.

وی خاطرنشان کرد: امید که بتوانیم بیش از پیش در رشد و تعالی حفظ آیات قرآن کریم که از دغدغه‌های مهم رهبر معظم انقلاب است قدم برداریم.

کد خبر 750291

دیگر خبرها

  • آیین گل افشانی و جایگزینی کلام‌الله مجید دروازه قرآن
  • مرحله نهایی جشنواره قرآنی حیات در مشهد برگزار خواهد شد
  • ترتیل صفحه 245 کلام الله مجید+ صوت
  • برگزاری طرح «هر روستا یک خانه قرآن» در ملایر
  • مسابقات قرآن دانش‌آموزی استان مرکزی
  • ۷۱۷ قمی در آزمون تخصصی حافظان قرآن کریم شرکت کردند
  • برگزاری آزمون ملی اعطای مدرک تخصصی حفاظ قرآن در یزد
  • ۴۰۳ مدرک تخصصی حفظ قرآن در یزد صادر شده است
  • شرکت ۴۳۰ حافظ یزدی در آزمون ملی اعطای مدرک تخصصی
  • موافقت مجدد مقامات سوئد با هتک حرمت قران مجید