Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@19:35:58 GMT

جوهره حرکت امام خمینی (ره) الهی بود

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۶۳۸۱۴

جوهره حرکت امام خمینی (ره) الهی بود

حجت اسلام و المسلمین سعید مهدوی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امام راحل قبل از استقرار حاکمیت اسلامی در اقلیم جغرافیایی ، حاکمیت خدا را در مملکت وجودی خویش استقرار بخشید لذا تعلق به دنیا نداشت و در حرکت و قیامش خالصانه برای خدا کار کرد.

وی با بیان اینکه قیام امام راحل برای خدا بود، افزود: دلسوزی و خیرخواهی امام راحل برای خلق خدا و عزت اهل ایمان بوده و از ابتدای حرکت خود علیه حاکمیت های شیطانی به مبارزه و مقابله پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطر نشان کرد: امام راحل زمانی دید که تحت عنوان لایحه کاپیتولاسیون یا قانون مصونیت قضایی اتباع آمریکایی، در مجلس ملی منحط شاهنشاهی تصویب شد همچون جدش اباعبدالله حسین (ع) که نسبت به حاکمیت شیطانی یزید، حرکت به قیام و اقدام به مقابله کرد و در این جهت تمام آبرو ، موقعیت اجتماعی و حتی جان خویش را به خطر انداخت و برای عزت مردم ایران و مستضعفان عالم مقاوم ایستادگی کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان بیان داشت: امام راحل قریب  ۱۵ سال غربت، تنهایی ، هجرت و سختی ها را به جان خرید و زمانی که در ١٢ بهمن پا به خاک ایران گذاشت فرمود؛ من آمده ام تا آقایی ملت ایران را به آنان بازگردانم.

وی خاطر نشان کرد: امام خمینی ١٠ سال با تمام قدرت از عزت، حیثیت و حقوق ملت ایران ، مستضعفان عالم و مسلمین همچون مسلمین مستضعف فلسطین دفاع کرد و با حرکت و رهبری الهی خویش مسیر عزت و سربلندی ملت ایران و امت اسلام را رهبری و طی کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان بیان داشت: امام راحل با حرکت و قیام جهانی خویش حاکمیت های زورگوی عالم همچون ابرقدرت های شرق و غرب را به چالش جدی کشاند و با دم مسیحایی روح الهی خود امید حرکت، قیام و نهضت را در بدنه جهان اسلام بلکه جهان استضعاف دمید.

وی با بیان اینکه امام راحل در آخر عمر خود وعده به موزه سپردن نظام کمونیست مدعی قدرت جهانی را داد و آن وعده تحقق یافت، اضافه کرد: پیام به پوشالی بودن قدرت های کاپیتالاسیون و صهیونیست را به آحاد مستضعفان جهان ارسال و منتشر کرد، اکنون زمینه تحقق افول نظام غرب را همه مشاهده می کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان اظهار داشت: از دم مسیحایی امام راحل هسته حزب الله ، جوانان مقاوم و سرداران رشید بین المللی همچون حاج قاسم سلیمانی ، سید حسن نصرالله و جنبش های مردمی مانند جنبش های اسلامی در یمن، حماس، جهاد اسلامی ، زینبیون پاکستان، فاطمیون افغانستان و غیره، نظام پوشالی صهیونیست را در عالم به چالش  و رو به هلاکت کشاندند.

وی بیان داشت: به تدبیر الهی به برکت خون شهیدان انقلاب اسلامی از قیام ۱۵ خرداد تا شهدای دفاع مقدس و شهیدان جهان اسلام دست تقدیر الهی رهبری به خلف صالح و جانشین صادق نایب امام زمان رهبر معظم انقلاب رسید که حقیقتا شاگرد صادق، رهرو راستین و جانشین کامل در ادامه آن هدایت و رهبری الهی بودند و هستند.

امروز ۱۴ خرداد سی و یکمین سالگرد عروج ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی است.

برچسب‌ها رشت گیلان رحلت امام خمینی (ره)

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت گیلان رحلت امام خمینی ره رشت گیلان رحلت امام خمینی ره امام خمینی امام راحل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۳۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی امام خمینی (ره) از سرکوب‌ها در آمریکا: آنها تحمل آشفتگی خوابشان را ندارند

سرکوب دانشجویان و مردم حامی فلسطین که علیه رژیم صهیونیستی شعار می‌دهند در کشور‌هایی مانند آمریکا، فرانسه و انگلیس، علیرغم شعار‌ها و ژست‌های این کشور‌ها درباره آزادی، از پیش‌بینی‌های امام راحل بود که این روز‌ها مصادیق آن در خیابان‌های این کشور‌ها و حتی در خیزش مردم کشور‌های دست‌نشانده آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه قابل مشاهده است.

آنها فریاد زدن از درد را جرم نابخشودنی می‌دانند

بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با اشاره به خفقانی که آمریکا و اذنابش در ملت‌های خود ایجاد کرده و می‌کنند، فرموده بودند:
«دوَل استکباری عملاً جهان را به دو بخش آزاد و قرنطینۀ سیاسی تقسیم کرده اند. در بخش آزاد جهان، ‏‎ ‎‏این ابرقدرت‌ها هستند که هیچ مرز و حد و قانونی نمی‌شناسند و تجاوز به منافع دیگران و‏‎ ‎‏استعمار و استثمار و بردگی ملت‌ها را امری ضروری و کاملاً توجیه شده و منطقی و منطبق با‏‎ ‎‏همۀ اصول و موازین خود ساخته و بین المللی می‌دانند. اما در بخش قرنطینۀ سیاسی که‏‎ ‎‏متأسفانه اکثر ملل ضعیف عالَم و خصوصاً مسلمانان در آن محصور و زندانی شده اند، ‏‎ ‎‏هیچ حق حیات و اظهار نظری وجود ندارد؛ همۀ قوانین و مقررات و فرمول‌ها همان قوانین‏‎ ‎‏دیکته شده و دلخواه نظام‌های دست نشاندگان و در برگیرندۀ منافع مستکبران خواهد بود. ‏‎ ‎‏و متأسفانه اکثر عوامل اجرایی این بخش همان حاکمان تحمیل شده یا پیروان خطوط کلی‏‎ ‎‏استکبارند که حتی فریاد زدن از درد را نیز در درون این حصار‌ها و زنجیر‌ها جرم و گناهی‏‎ ‎‏نابخشودنی می‌دانند و منافع جهانخواران ایجاب می‌کند که هیچ کس حق گفتن کلمه ای‏‎ ‎‏که بوی تضعیف آنان را بدهد یا خواب راحت آنان را آشفته کند ندارد.»

دنیای به اصطلاح متمدن‏‎ ‎‏جهانخواران به مخالفانش اجازه حیات نخواهد داد

ایشان تصور برخی مبنی بر تحمل اعتراضات در کشور‌های استکباری را زیر سوال برده و فرمودند:
«بعضی افراد فلسفۀ اصرار جمهوری‏‎ ‎‏اسلامی ایران را بر راهپیمایی برائت از مشرکین به خوبی درک نکرده بودند ... و چه بسا افراد ساده دلی تصور می‌کردند که دنیای به اصطلاح متمدن‏‎ ‎‏جهانخواران نه تنها تاب تحمل اینگونه مسائل سیاسی را خواهد داشت، که به مخالفان‏‎ ‎‏خود حتی بیش از این هم اجازۀ حیات و تظاهرات و راهپیمایی خواهند داد.»

گلستان ملت‌ها رخ نموده است

امام، دوران تنفس در منطقه کفر را پایان یافته دانسته و تاکید کرده بودند:
«محرومین سراسر گیتی از این برزخ بی انتهایی که انقلاب اسلامی ما‏‎ ‎‏برای همۀ جهانخواران آفریده است احساس غرور و آزادی کنند و آوای آزادی و‏‎ ‎‏آزادگی را در حیات و سرنوشت خویش سر دهند و بر زخم‌های خود مرهم گذارند؛ که‏‎ ‎‏دوران بن بست و ناامیدی و تنفس در منطقۀ کفر به سر آمده است و گلستان ملت‌ها رخ‏‎ ‎‏نموده است.»

دردمندان جهان اثبات می‌کنند که ابرقدرت‌ها و جیره‌خوارانشان ‏منفورترین موجودات هستند

بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: 
«ان شاءالله روزی همۀ مسلمانان و دردمندان علیه‏‎ ‎‏ظالمین جهان فریاد زنند و اثبات کنند که ابرقدرت‌ها و نوکران و جیره خوارانشان از‏‎ ‎‏منفورترین موجودات جهان هستند. ‏»

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • خاتمی: به زور کسی را به بهشت نمی‌بریم/ انگ زدن به یکدیگر مشکل بی‌حجابی را حل نمی‌کند/ عملیات تنبیهی وعدۀ صادق یک کار الهی بود
  • پیش‌بینی امام خمینی (ره) از سرکوب‌ها در آمریکا: آنها تحمل آشفتگی خوابشان را ندارند
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت معصومه حائری
  • دستور وزیر کشور به استانداران درباره مراسم بزرگداشت امام خمینی (ره)
  • دستور وزیر کشوربه استانداران درباره مراسم بزرگداشت امام خمینی(ره)
  • دستور وزیر کشور به استانداران درباره مراسم بزرگداشت امام خمینی(ره)
  • تجدید میثاق مدیرعامل و کارکنان بانک توسعه تعاون با آرمان‌های امام راحل
  • همه دستاوردهای امروز ایران اسلامی، از برکات نهضت امام راحل است
  • اخلاص امام راحل(ره) بزرگ‌ترین پشتوانه کمیته امداد است
  • دیدار جمعی از کارگران با رهبر انقلاب