Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-28@17:09:15 GMT

چین در بحبوحه تنش ها با هند رزمایش برگزار کرد

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۶۶۲۰۲

چین در بحبوحه تنش ها با هند رزمایش برگزار کرد

آفتاب‌‌نیوز :

ساوت چاینا روز چهارشنبه نوشت رزمایش ارتش چین در منطقه خودمختار تبت در شمال غرب کشور با استفاده از پهپادها، تسلیحات جنگی و مواد انفجاری برای آماده کردن نیروهای نظامی در شرایط بسیار پیچیده برگزار شده است.

این رزمایش در شرایطی برگزار می شود که گزارش های روزهای اخیر از برخورد نیروهای نظامی دو کشور در مرزهای منطقه و بلندی های هیمالیا خبر می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارش حاکی است در حالی که تنش های مرزی میان دو کشور تشدید شده است رزمایش ارتش چین برای آماده کردن نیروهای نظامی این کشور و افزایش توان رزمی آنها بخصوص در مناطق مرتفع برگزار شده است.

تلویزیون چین هم تصاویری منتشر کرده است که صعود یک واحد از نیروهای ارتش این کشور را به بلندی های کوهستان تانگ گولا نشان می دهد که ارتفاعی در حدود ۴ هزار و ۷۰۰ متر دارد این نیروها در تلاش هستند در عملیات فرضی از دید رادارها و پهپادهای دشمن، خود را مخفی نگهدارند.

گزارش حاکی است که نیروهای این واحد نظامی در این رزمایش جنگی، دستکم ۲ هزار مهمات انفجاری به علاوه تعدادی پهپاد مورد استفاده قرار داده اند و از تجهیزات و تسلیحات جدید و مدرن دیگری بهره برده اند.

تنش ها میان ارتش های دو کشور در منطقه مرزی بین دو طرف از روز پنجم می افزایش یافته است و نیروهای هر دو طرف به حال آماده باش هستند رسانه های چین از زخمی شدن شماری از سربازان دو کشور خبر داده بودند.

هیچکدام از دو کشور هنوز واکنش اعتراض آمیزی به وقایع اخیر نداشته اند و پکن می گوید که اوضاع در مناطق مرزی دو کشور تحت کنترل است و گشت زنی ها ادامه دارد.

آخرین درگیری مرزی دو کشور مربوط به سال ۲۰۱۷ میلادی در منطقه دوکلم است که نزدیک به ۷۰ روز تنش های سنگین میان دو طرف در جریان بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: چین تنش سیاسی هند دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۶۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز بازدارندگی و قدرت تهاجمی نیروهای مسلح برای همگان آشکار است

امیر سرتیپ غلامعلیان، گفت: امروز بازدارندگی و قدرت تهاجمی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران برای دفع هرگونه تهدیدی برای همگان آشکار است.

به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ امیر غلامعلیان، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق نیروی زمینی ارتش گفت: خداوند متعال را شاکریم که در سایه رهبری فرمانده معظم کل قوا (مدظله‌العالی)، اتحاد، همدلی، هم‌افزایی و تعاملی که بین نیروهای مسلح کشور وجود دارد، خار چشم دشمنان اسلام شده است.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق نیروی زمینی ارتش با اشاره به بیانات فرمانده معظم کل قوا (مدظله‌العالی) اظهار کرد: ایشان در بیانات خود، عملکرد نیروهای مسلح را توأم با تدبیر، آگاهی از مسائل راهبردی و رعایت مصلحت، عزت و حکمت نظام دانسته‌اند. این عوامل نشان ‌دهنده‌ سبک فرماندهی و مدیریتی خاصی است که امروز در سطح تمامی نیروهای مسلح کشور وجود دارد.

امیر سرتیپ غلامعلیان افزود: چنین سبک مدیریتی خاصی در کشور، سبب بروز بازدارندگی کامل شده است. امروز بازدارندگی و قدرت تهاجمی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران برای دفع هرگونه تهدیدی برای همگان آشکار است.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق نیروی زمینی ارتش با اشاره به وجود وحدت بالای ارتش و سپاه تصریح کرد: اگرچه میان شرح وظایف ارتش و سپاه پاسداران، تفاوت‌هایی وجود دارد، اما هر کجا به همکاری ارتش نیاز باشد، بدون کوچک‌ترین تعللی به همکاری و همیاری با دیگر نهادها و نیروهای خدمت‌رسان به کشور اقدام می‌شود. به همین دلیل است که همواره اشاره می‌شود که اتحاد و یکپارچگی میان ارتش و سپاه پاسداران، برادرانه و ریشه‌ای است.

در بخش دیگری از دیدار، سردار سرتیپ دوم نظری با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران، جزو انقلابی‌ترین ارتش‌ها است، گفت: امروز ارتش ما یکی از انقلابی‌ترین و مردمی‌ترین ارتش‌ها است؛ ارتشی که از ابتدای پیروزی انقلاب همواره به طور مستمر و یکنواخت به ارزش‌های انقلاب نزدیک‍تر شده و به پاسداری از آن پرداخته است.

فرمانده سپاه ثارالله افزود: در سیل رودبار جنوب مشاهده کردیم که ارتش از تمامی ادوات و توان مهندسی خود، برای حل سریع‌تر مشکلات مردم استفاده کرد و این همراهی، همدلی، یک‌زبانی و یک‌هدف بودن در برنامه‌های ارتش و سپاه پاسداران، در اقصی نقاط کشور علی‌الخصوص در استان کرمان به خوبی دیده می‌شود.

سردار سرتیپ دوم نظری در پایان خاطرنشان کرد: وجود انعطاف، تفاهم، همدلی و هم‌زبانی زیاد در همه زمینه‌ها میان ارتش و سپاه، باعث افتخار و کسب روحیه بیشتر و خدمت صادقانه‌تر به مردم می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد
  • امروز بازدارندگی و قدرت تهاجمی نیروهای مسلح برای همگان آشکار است
  • رزمایش جهادی بسیجیان مخابرات گلستان بمنظور بازسازی شبکه مخابراتی گنبد کاووس
  • ۶۶ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «کراسنودار» روسیه منهدم شدند
  • حمله به مقر صلیب سرخ در غزه/ مقرهای فرماندهی و جاسوسی اشغالگران هدف حملات مقاومت
  • بازگشت مرزبانان ایرانی از افغانستان
  • آزادی ۶ مرزبان بازداشت شده در شرق کشور
  • اطلاعیه مرزبانی درباره مشکل پیش آمده برای ۶ مرزبان در مرز افغانستان
  • اطلاعیه مرزبانی درباره بازداشت ۶ مرزبان توسط طالبان
  • علت انتقال ۶ نیروی مرزبانی به خاک افغانستان چه بود؟