Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@20:30:31 GMT

مسکن انقلاب در راه است

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۶۶۴۴۹

مسکن انقلاب در راه است

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس یازدهم طرحی تحت عنوان «طرح ملی مسکن انقلاب» را دنبال می کند. ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲ اقتصادی راه و مسکن نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سید محمدرضا میرتاج الدینی ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن سالروز رحلت جانسوز و ملکوتی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی رحمت الله علیه به رادیو اقتصاد گفت: مسکن مهر دو فاز بود ولی در این طرح چهار فاز درنظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی اظهار داشت: مسکن انقلاب علاوه بر دوفاز مسکن مهر یعنی خانه اولی ها و خانه های روستایی، حوزه حاشیه نشینی و سکونتگاه های غیر رسمی و بافت های فرسوده را هم شامل می شود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چه شد که نمایندگان مجلس و برخی از دولتمردان نگاه شان از خانه محقر و ساده جماران به سمت ویلا های لواسان رفت و همینطور چرا شهرداری کرمانشاه خانه یک خانم بی سرپناه را خراب می کند و صدای او به جایی نمی رسد، گفت: این نتیجه دور افتادن از خط امام و گرایش به سمت اشرافی گری است.

 وی در ادامه افزود: هر سال و هر زمان افکار و اندیشه حضرت امام پویاتر و زنده تر می شود. دیدگاه ها و خط امام مشعل راه مردم و مسئولان در مسیر صحیح است.

وی گفت: هر مقداری که از نورانیت این مشعل یعنی فکر و اندیشه امام در عرصه های مختلف بهره مند شدیم همان مقدار در مسیر صحیح حرکت کردیم در عوض هر مقداری که از ایده ها و آرمان های امام در عمل و در تفکر فاصله گرفته ایم همان مقدار هم از راه باز مانده ایم.

 نماینده مردم تبریز در مجلس یازدهم افزود: یکی از مولفه های تفکر و شاخص های اندیشه حضرت امام حمایت از مستضعفان و محرومان بود.

وی اظهار داشت: سطح زندگی امام بسیار ساده و در حد مردم عادی جامعه بود و هم  خود حامی، طرفدار و پشتیبان مستضعفان و محرومان بود و می فرمود «یک موی سر این کوخ نشینان و شهید دادگان به همه کاخ ها و کاخ نشینان جهان شرف و برتری دارد.»

میرتاج الدینی یادآورشد: این تفکر و اندیشه مبنای تصمیمات حکومتی حضرت امام خمینی رحمت الله علیه بود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

R1010113/P/S7,81/CT12

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حضرت امام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۶۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمین و تسهیلات از دولت ساخت با مردم/ به جز چند کلانشهر دولت مشکلی برای تامین زمین ندارد

امیرقلی جعفری، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار قدس  در مورد در اختیار قرار دادن زمین و تسهیلات به مردم برای ساخت مسکن، گفت: بانک‌ها به تعهدات خودشان به درستی در بحث مسکن عمل نکردند تامین این مقدار سپرده برای اقشار آسیب پذیر و متوسط سخت است اینکه ماهی چهل پنجاه میلیون بدهند دشوار است.  باید قانون مصوب مجلس در بحث در اختیار قرار دادن تسهیلات و زمین به مردم اجرایی شود نا فرد با دست خودش مسکن بسازد.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع باید ساخت مسکن را به مردم واگذار کنیم و ما مرحله به مرحله نظارت کنیم. هزینه ساخت مسکن در شهرهای بزرگ یک میلیارد است کدامیک از افراد آسیب پذیر می توانند این را آماده کنند ما در مجلس مطرح کردیم که زمین را دولت بدهد. به جز چند کلان شهر دولت مشکلی برای تامین زمین در سایر شهرها ندارد.

جعفری نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: اگر می خواهیم اقشار آسیب پذیر دارای مسکن شوند چاره ای جز اینکه زمین و تسهیلات در اختیار آنها  قرار دهیم نداریم. ما نمی توانیم فقط با امکانات دولتی برای افراد بی مسکن مسکن آماده کنیم.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بهترین راه برای حل مشکل مسکن مشارکت مردم است، گفت: بروکراسی و ساختار معیوب هم این اجازه را نمی دهد که دولت همه نیازهای بخش مسکن را برطرف کند. دولت هم ‌اراده کند نمی تواند کاری کند. ما نمی توانیم فقط با امکانات دولتی برای افراد بی مسکن مسکن آماده کنیم. باید برای حل مشکل مسکن از ظرفیت مردم استفاده کنیم و بهترین بستر برای تحقق این امر عرضه زمین توسط دولت و همچنین پرداخت تسهیلات ساخت مسکن به مردم از طریق شبکه بانکی است.

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • مناظره در باره نقش مردم در حکومت در دیدگاه های آیت الله مصباح یزدی و آیت الله مرتضی مطهری
  • زمین و تسهیلات از دولت ساخت با مردم/ به جز چند کلانشهر دولت مشکلی برای تامین زمین ندارد
  • مشارکت دهه هشتادی‌ها در مدیریت شهری استمرار اندیشه بنیانگذار انقلاب است
  • مردم ماشین و طلا بفروشند، خانه بسازند
  • مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان از دستاوردهای دولت سیزدهم است
  • سمنان پیشرو در نهضت ملی مسکن/ ۱۹ هزار واحد مسکونی در دست ساخت است
  • اهدای زمین رایگان بهترین راه خانه‌دار کردن مردم است
  • آیا می شناسیدش؟
  • فیلم| ماجرای حضور رهبر انقلاب در خانه شهید شیرودی | خبر مهمی که رهبر انقلاب از رادیو شنید
  • سندرم تراکم،بلای جان کلانشهرها/ ضرورت تغییرالگوی ساخت مسکن از آپارتمان‌های ‌انبوه به خانه‌های یک طبقه حیاط‌دار