Web Analytics Made Easy - Statcounter

«املی ثورن‌بری» در نامه‌ای به وزیر تجارت بین‌الملل انگلیس همچنین خواستار تحقیق درباره استفاده پلیس و گارد ملی آمریکا از تجهزات انگلیسی شد و تصریح کرد که چنین احتمالی برای دولت لندن مایه شرمساری خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد که اگر این تحولات در کشور دیگری رخ می‌داد، توقف صادرات تجهیزات ضد شورش کم‌ترین واکنشی بود که می‌توان از دولت انتظار داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 این سیاستمدار انگلیسی سپس تصریح کرد که رابطه تاریخی دو کشور دلیل قانع‌کننده‌ای برای چشم پوشی از رفتار خشن پلیس آمریکا و رفع مسئولیت از دولت لندن نیست.

بر اساس گزارش‌های رسمی وزارت تجارت بین‌الملل انگلیس، این کشور در سال جاری مجوز فروش حجم بالایی از انواع تجهیزات ضد شورش به آمریکا را صادر کرده است.

پویش انگلیسی «علیه صادرات اسلحه» در این زمینه می‌گوید که ارزش تجهیزات صادر شده غیر قابل اندازه‌گیری است ، چون مجوزها از نوع به اصطلاح باز هستند که در آن ارزش اقلام صادراتی قید نمی‌شود.

ثورن‌بری در نامه خود به وزیر تجارت بین‌الملل یادآور شده که مطابق با قوانین انگلیس، دولت اجازه صادرات سلاح و تجهیزاتی را که ممکن است برای سرکوب داخلی مورد استفاده قرار گیرد ندارد.

وی تصریح کرد: افکار عمومی انگلیس حق دارند که درباره نحوه استفاده از تسلیحات ساخت کشورشان در سایر کشورهای جهان آگاه شوند. شهروندان آمریکایی هم از این حق برخوردار هستند که بدون واهمه، تظاهرات مسالمت‌آمیز برگزار کنند.

در پی قتل جورج فلوید، مرد غیرمسلح سیاهپوستی که به‌دست درک شووین افسر پلیس سفید پوست در تاریخ ۲۵ می‌ (۵ خرداد) به قتل رسید، اعتراضات ضدنژادپرستی ابتدا در مینیاپولیس مرکز ایالت مینه سوتا و سپس در سراسر آمریکا آغاز شد. 

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، معترضان را اوباش و تروریست‌های داخلی خوانده و تهدید به استفاده از ارتش برای ساکت کردن ناآرامی‌ها کرده است.

دولت انگلیس ضمن ابراز تاسف از تحولات اخیر آمریکا، از محکوم کردن رفتار کاخ سفید خودداری کرده است.

برچسب‌ها دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا فروش تسلیحات انگلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا فروش تسلیحات انگلستان دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا فروش تسلیحات انگلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۶۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت وحشیانه دانشجویان تگزاس توسط یگان ضد شورش آمریکا

دریافت 15 MB کد خبر 6092621

دیگر خبرها

  • صنعا: واشنگتن مانع صلح در یمن و توقف کشتار در غزه است
  • کنگره آمريکا دیوان بین‌المللی کیفری را تهدید کرد
  • بازداشت وحشیانه دانشجویان تگزاس توسط یگان ضد شورش آمریکا
  • بن‌فرحان: تنها اسرائیل مخالف توقف جنگ غزه است
  • چرا کارتر با تشکیل کشور فلسطین مخالف بود؟!
  • موافقت باشگاه‌های لیگ برتر انگلیس با سقف هزینه؛ منچسترسیتی و منچستریونایتد مخالف!
  • روایت پالتیکو از اعمال نفوذ زلنسکی بر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا
  • سیاست‌گذاری هوشمندانه حوزه انرژی، توسعه درآمدهای ارزی کشور در شرایط تحریم را میسر کرد
  • واکنش ایران به تحریم‌های آمریکا، انگلیس و کانادا
  • کنعانی تحریم‌های جدید آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد