Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت بهداشت افغانستان روزانه حدود ۲۰ هزار تست کرونا می‌گیرد اما نتیجه تست ۹۰ درصد از مبتلایان احتمالی به کرونا مشخص نمی‌شود. ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «فدا محمد پیکان» معاون وزیر بهداشت افغانستان گفت که این وزارتخانه روزانه حدود 20 هزار تست کرونا می‌گیرد اما به دلیل ظرفیت پایین و تجهیزات محدود تنها قادر به بررسی 1300 تا 1500 نمونه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«رویترز» گزارش داد که شمار مشخصی از مجموع نمونه‌های گرفته شده وجود ندارد اما پیکان گفت که نمونه‌های پردازش نشده کد گذاری شده و در فریز نگه داشته می‌شوند و افزود که نمونه‌ها به ترتیب بررسی می‌شوند.

براساس داده‌های وزارت بهداشت افغانستان بطور میانگین روزانه 1500 تست گرفته می‌شود که حدود 500 مورد آن مثبت است.

از سوی دیگر کمیته بین‌المللی نجات اخیراً در گزارشی گفته بود که میزان موارد مثبت ابتلا به کرونا در افغانستان در ماه می افزایش 684 درصدی داشته است.

«استارز اند استرایپس» نیز در این باره نوشت که در هفته‌های ابتدایی همه‌گیری کرونا، بسیاری از افغان‌ها از عدم تست شکایت داشتند که هنگام مراجع به مراکز درمانی از آن‌ها تست گرفته نمی‌شد و بسیاری دیگر نیز می‌گفتند که نمونه آن‌ها مفقود شده است.

افزایش 684 درصدی ابتلا به کرونا در افغانستانزنگ خطر فاجعه انسانی کرونا در افغانستانتراژدی کرونا در افغانستان؛ روایت غم‌انگیز از مقابله با ویروس

براساس یک گزارش دولتی در سال 2019 میلادی، در افغانستان تنها 172 بیمارستان دارد و به ازای هر 10 هزار نفر نیز 4 پزشک وجود دارد.

انتهای پیام/.

R1447/P/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان" ویروس کرونا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان ویروس کرونا اخبار افغانستان ویروس کرونا کرونا در افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۷۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«پل طبیعت» امشب قرمز رنگ می‌شود

به گزارش تابناک به نقل از موج، پل طبیعت به عنوان یکی از نمادهای شهری تهران در حمایت از مبتلایان و جلب توجه عموم جامعه به تالاسمی رنگ قرمز به خود می‌گیرد.

رنگ قرمزنماد حمایت از مبتلایان به تالاسمی است.

گفتنی است که فدارسیون جهانی تالاسمی برای جلب افکار عمومی از سال ۱۹۹۴ میلادی (۱۳۷۲ شمسی) روز هجدهم اردیبهشت را به عنوان روز جهانی تالاسمی نامگذاری کرده است.

دیگر خبرها

  • نخستین تصاویر از انفجار انتحاری در بدخشان + جزئیات | ۳ نفر کشته شدند
  • گزارش خبرنگار تسنیم از تکریم ۷۵۰ معلم نمونه اصفهان + فیلم
  • عدد نهایی حداقل «حقوق» بازنشستگان مشخص شد
  • اپل تراشه‌‎های هوش مصنوعی را برای مراکز داده توسعه می‌دهد
  • اپل تراشه‌‎های هوش مصنوعی خود را برای مراکز داده توسعه می‌دهد
  • «پل طبیعت» امشب قرمز رنگ می‌شود
  • کشف اتفاقی شهاب‌سنگ در ایران؛ قطعه‌ای زیبا از هسته یک سیاره را ببینید | تصویر
  • (عکس) کشف اتفاقی شهاب‌سنگ در استان لرستان
  • کشف اتفاقی شهاب‌سنگ در استان لرستان/ عکس
  • جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان ۳۰۰ درصد رشد کرد