Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، شاهین هاشمی فرماندار شهرستان حمیدیه گفت: جلسه شورای هماهنگی کشاورزی شهرستان به منظور بررسی مشکلات این بخش در فصل زراعی تابستان برگزار شد.

او با بیان اینکه فعالیت‌های اقتصادی شهرستان وابسته و متکی به بخش کشاورزی است، اظهار داشت: این امر ارتباط مستقیمی با درآمد، معیشت مردم و مسائل اجتماعی و امنیتی شهرستان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هاشمی بیان کرد: باتوجه به محدودیت‌ها وظرفیت‌های موجود در بخش کشاورزی خواستار ارائه الگوی کشت متناسب با شرایط شهرستان جهت بهره مندی و استفاده همه کشاورزان به ویژه روستا‌های پایین دست از نعمت آب شدند، ضمن اینکه شرکت آبیاری کرخه و شاوور و امور آب باید نسبت به تامین و مدیریت توزیع عادلانه آب مورد نیاز کشاورزان در فصل زراعی تابستان سال جاری اقدام لازم بعمل آورند.

رئیس شورای کشاورزی شهرستان حمیدیه ادامه داد: اداره جهاد کشاورزی شهرستان و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی در زمینه لایروبی انهار آبیاری، زهکش ها، تامین و توزیع عادلانه نهاده‌های کشاورزی و همچنین جهت تامین سوخت مورد نیاز تراکتورداران و موتور پمپ‌ها پیگیری و اقدامات لازم را به عمل آورند.

فرماندار حمیدیه خواستار ترمیم و بازسازی و شکستگی‌های کانال‌های آبیاری و دریچه‌ها و همچنین زهکش روستای خسرج خلف شد و اذعان داشت: مسئولان مربوطه جهت تکمیل و بهره برداری از پروژه اتصال کانال ML به کانال چمران پیگیری و اقدام لازم به اجرا کنند.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتقال آب اراضی کشاورزی کشت تابستانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۸۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

530 تن کود کشاورزی در میاندورود توزیع شد

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،محمدباقر اسفندیاری از توزیع 530 تن کود شیمیایی از ابتدای امسال تاکنون به کشاورزان شهرستان میاندورود خبر داد و گفت: این مقدار کود شیمیایی توسط کارگزاری ها بین کشاورزان منطقه توزیع شد.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندورود افزود: طی این مدت 383 تن کود ازته، 85 تن فسفاته و 62 تن کود پتاسه به کشاورزان این شهرستان توزیع شد.

 

وی با بیان اینکه کاهش حاصلخیزی خاک از مهمترین مشکلات زمین های کشاورزی است، تصریح کرد: یکی از روش های بهبود این زمین ها، افزایش حاصلخیزی با استفاده از کودهای شیمیایی و آلی است.

 

این مسئوول خاطرنشان کرد: کشاورزان از مصرف کودهای شیمیایی به صورت بی رویه خوداری کرده و سعی کنند، مصرف کودها را بر اساس آزمون خاک، برگ و میوه و مشاوره با کارشناسان کشاورزی انجام دهند.

 

اسفندیاری از باغداران خواست برای اخذ راهنمایی های لازم در بخش کشاورزی به کارشناسان پهنه مراکز جهاد کشاورزی و این مدیریت مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • امحای ۹۰ هکتار از مزارع آبیاری شده با فاضلاب در شیراز آغاز شد
  • توزیع بیش از ۴۳ هزار تن انواع کود در استان قزوین
  • 530 تن کود کشاورزی در میاندورود توزیع شد
  • ضرورت توزیع عادلانه اعتبارات برای شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ
  • توزیع اعتبارات در شهرستان بروجن عادلانه باشد
  • کود‌های یارانه‌ای مورد نیاز کشاورزان قمی به‌موقع تامین می‌شود
  • رهاسازی آب سد سفیدرود برای آبیاری شالیزار‌های گیلان از امروز
  • راهکار‌ افزایش تولید سه میلیون تن محصولات کشاورزی بررسی شد
  • توزیع ۲۶ هزار کیلوگرم/لیتر آفت کش نباتی در مازندران
  • رها سازی آب سد سفیدرود از فردا در گیلان