Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محسن پیام فر سرپرست مدیریت شرکت توزیع برق دزفول با اشاره به وجود ۱۵۴ هزار مشترک برق در شهرستان دزفول گفت: ۱۲۳ هزار اشتراک از این تعداد، خانگی است که نشان می‌دهد میزان باری که از طرف مشترکان خانگی مصرف می‌شود بالا است.

او اظهار داشت: پیک مصرف برق در این شهرستان طی پارسال ۴۹۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸۲ مگاوات آمپر بوده، در حالی که از تاریخ ۱۰ تا ۱۴ خردادماه امسال از ۵۲۳.۲ مگاوات آمپر گذشته و افزایش ۳۲ مگاوات آمپر و به عبارت دیگر رشد ۷ درصدی مصرف نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می‌دهد.

پیام فر افزایش مصرف را بروز مشکلاتی در روز‌های آینده دانست و بیان کرد: این افزایش مصرف با افزایش ساخت و ساز و گسترش شهرنشینی بیش از رقم مورد انتظار ما است، ضمن اینکه افزایش مصرف برق در ۹۰ درصد مناطق دزفول وجود دارد که باعث شده شاهد خاموشی‌های با برنامه باشیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه افزایش مصرف برق در دزفول به دنبال شدت گرمای هوا طی هفته جاری موجب افزایش بار ترانس‌ها بیش از حد استاندارد شده، اذعان داشت: هر ترانس در حالت عادی حدود ۸۵ درصد فعالیت دارد، در حالیکه در روز‌های اخیر بیشتر ترانس‌ها پربار و ظرفیت آن‌ها به ۱۰۰ و ۱۱۵ درصد رسیده که همین امر موجب خاموشی‌های ناخواسته و جابجایی بار شبکه شده است.

سرپرست مدیریت شرکت توزیع برق دزفول ادامه داد: با توجه به پیش بینی هواشناسی و تداوم گرما تا هفته آینده، شهروندان دزفول باید با صرفه جویی در مصرف برق در ساعات اوج مصرف از ساعت ۱۳ تا ۱۸ و غروب تا ساعت ۲۳ از روشن کردن کولر گازی اضافه خودداری کنند.

محسن پیام فر اظهار کرد: نمودار مصرف برق در بخش ECC به صورت مانیتورینگ نشان داده می‌شود و درصورت بالا رفتن مصرف، مجبور به جابجایی بار شبکه و قطعی یا افت فشار خواهیم بود، ضمن اینکه این افزایش ۳۲ مگاوات آمپر باعث شده شهرستان دزفول پس از اهواز بیشترین مصرف برق را در استان خوزستان در تابستان داشته باشد، این در حالی است که شهر‌هایی مانند خرمشهر، آبادان، بهبهان و ماهشهر علاوه بر برق خانگی، برق صنعتی را نیز مصرف می‌کنند، ولی میزان مصرف آن‌ها از دزفول کمتر است.

او گفت: شیوع ویروس کرونا و قرنطینه خانگی نیز در افزایش مصرف برق دزفول دخیل است، ولی از مردم تقاضا می‌شود در ساعات پیک مصرف از وسایل برقی، چون اتو، سشوار و پلو پز استفاده نکنند و به جای استفاده چند کولر گازی از یک کولر استفاده کنند.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مصرف برق ویروس کرونا کرونا ویروس مگاوات آمپر افزایش مصرف مصرف برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۸۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودرو ، جایزه صرفه جویی در مصرف برق


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، سخنگوی صنعت برق گفت: در مصرف برق صرفه‌جویی کنید، خودرو و لوازم خانگی جایزه بگیرید.
مصطفی رجبی مشهدی مدیر عامل شرکت توانیر و سخنگوی صنعت برق گفت: مشترکان بخش خانگی در صورت صرفه‌جویی کردن، می‌توانند علاوه بر دریافت قبض رایگان، در قرعه‌کشی جوایز غیر نقدی هم شرکت کنند.
وی در تشریح این جوایز گفت: پیش بینی شده که ۴۷ میلیون جایزه مختلف مانند خودرو، لوازم خانگی، تجهیزات و کالا‌های دیجیتال به قید قرعه، به مشترکانی که در مصرف برق صرفه جویی کنند، تعلق بگیرد؛ این جوایز بر اساس امتیازی که مشترک در حوزه صرفه‌جویی کسب کند، پرداخت می‌شود.
حمید رضا کریمی فرد مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس هم مهر ماه پارسال اعلام کرد: در بازه زمانی اول خرداد تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ ،  ۲۸۹ هزار و ۸۲۲ قبض مشمول دریافت پاداش صرفه‌جویی شدند و ۵۰ میلیاردتومان پاداش صرفه جویی دریافت کردند. 

 

دیگر خبرها

  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب بزنند
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند
  • 5 لوازم خانگی که قبض برق شما را نجومی می‌ کنند
  • خودرو ، جایزه صرفه جویی در مصرف برق
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • افزایش ۶ درصدی مصرف برق
  • رکورد تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی کشور شکسته می‌شود
  • اتمام تعمیرات ۱۰۵هزار مگاوات نیروگاهی در نیمه اردیبهشت
  • تکلیف افزایش قیمت برق روشن شد
  • در مصرف برق صرفه جویی کنید خودرو جایزه ببرید