Web Analytics Made Easy - Statcounter

اگر از شما بپرسند که چه کسانی بیشترین ارتباط را با بیماران کرونایی داشتند شاید شماهم همچون بسیاری از فعالان رسانه ای لنز دوربین خود رابه سمت بخش های کرونای بیمارستان ها معطوف خواهید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، با یک جستجوی ساده صدها تصویر از بخش های کرونایی بیمارستان ها در نقاط مختلف کشور به دست می آید تصاویر پرستاران و پزشکانی که به حق در مبارزه با همه گیری کرونا خوش درخشیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرستارهایی با لباس های گان و ماسک های ویژه و عینک های مخصوص تصویری است که از مبارزه با کرونا در دل بیمارستان ها در ذهن های ما نقش بسته است اما این تمام ماجرا نیست .

مراکز خدمات جامع سلامت شهری، روستایی و خانه های بهداشت و پایگاه های سلامت بخش هایی بوده اند که در همه گیری کرونا با تمام توان پای کار آمده اند، شاید کمتر کسی بداند که تست های کرونا در همین مراکز جامع سلامت گرفته می شود و بیماران و خانواده های آنها در وهله نخست به این مراکز مراجعه می کنند.

ارتباط  رودر رو و ومستقیم پرسنل این مراکز با بیماران و خانواده های آنها به صورت مستمر ادامه دارد و پیگیری های ویژه ای به منظور پیشگیری و کنترل در این مراکز در جریان است.

در این مراکز خبری از دوربین ها و مصاحبه های پر رنگ و لعاب نیست اما از مراقب سلامت گرفته تا پزشک و پرستار و دیگر پرسنل مبارزه با همه گیری شیوع بیماری کرونا  را در اولویت برنامه های خود قرار داده اند.

این مراکز در ذیل مرکز بهداشت استان  و در پیکره عظیم دانشگاه های  علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی از جایگاه ویژه و منحصر به فردی برخوردار بوده و محل تلاقی تمام فعالیت های بهداشی ،پژوهشی، آموزشی و درمانی   در سطح شهری و روستایی هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، طی گفت و گویی به اقدامات این مجموعه در راستای پیشگیری از شیوع کرونا پرداخت و گفت: اقدامات لازم در راستای پیشگیری از کرونا و تشریح علایم این بیماری توسط مرکز بهداشت استان، قبل از شروع بیماری کرونا در ایران و استانمان و با توجه به قابل تصور بودن احتمال انتشار بیماری در ایران از چین، آغاز شد.

 دکتر عباسعلی درستی افزود: آماده کردن سیستم برای مقابله با ویروس و آماده کردن پرسنل و وضعیت امکانات حفاظتی و تجهیزات و تهیه تب سنج و ترمال اسکنر برای فرودگاه و مستقر شدن کارشناسان در فرودگاه برای تب سنجی مسافران ورودی و خروجی از جمله اقدامات در روزهای آغازین شناسایی کرونا بود.

وی، بیان کرد: تمامی پروتکل‌ها در خصوص راه‌های پیشگیری و کنترل کرونا و راه های انتقال آن با همکاری صدا و سیما و حضور همکاران و کارشناسانمان در این برنامه، منعکس شده و این پروتکل‌ها ادارات مختلف ابلاغ شد.

وی، افزود: کل جمعیت تحت پوشش مرکز بهداشت استان با تماس و پیگیری تک تک همکاران حوزه بهداشت، بهورزان و همکاران مراقب سلامت، غربالگری شدند و ضمن بیماریابی، راه‌های پیشگیری به مردم آموزش داده شده و موارد مشکوک به مراکز بهداشت دعوت و توسط پزشکان معاینه و در صورت نیاز به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ارجاع داده شدند.

وی با اشاره به همکاری این مجموعه با نهادها و سازمان های دیگر به منظور گندزدایی و اقدامات پیشگیرانه گفت: انجام غربالگری و اقدامات پیشگیرانه و ضدعفونی مراکز عمومی با همکاری سازمان های و نهادهای مختلف عملیاتی شده است.

وی در ادامه اظهار کرد: شهروندان در صورت مشکوک بودن بهتر است به مرکز سلامت یا خانه بهداشت مراجعه کنند و یا با شماره تماس ۱۹۰ تماس بگیرند تا همکارانمان آن‌ها را راهنمایی کنند.

کرونا همچنان ادامه دارد و همچنان جان می گیرد و برای حفظ جان خودمان  وعزیزانمان و برای پاسداشت تمام خدمات پرسنل بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همرای با مراکز سلامت و توجه به توصیه های آنها می تواند تاثیر مهمی در کاهش همه گیری این بیماری داشته باشد.

نگارنده: حمیده بردباری

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تبریز کرونا در ایران بیمارستان ها همه گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۰۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش مراکز رایگان سلامت روان در کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ فرشیدی افزود: مراکز سراج در ۴۰ دانشگاه علوم پزشکی و ۲۵ استان کشور راه اندازی شده است. معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: به سمت درمان مشکلات اجتماعی پیش می‌رویم با مشارکت‌های مردمی، سعی کردیم که ارتباطجامعه با روانشناسان را تقویت کنیم.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   مدیرکل دفتر سلامت روان وزارت بهداشت گفت: طی سال گذشته غربالگری سلامت روان با ۸ شاخص برای غربالگری اختلالات اضطرابی و خلقی اجرا شده و ۱۲ و ۶ دهم درصد باید تکمیل شود که تاکنون به ۸ و ۴ دهم درصد رسیده است. به گفته مسئولان بیمه سلامت ۶ خدمت از خدمات روانشناسی تحت پوشش بیمه‌های پایه قرار گرفته­ و این پوشش دهی در حال افزایش است. مصلحی از فعالیت سه هزار و ۳۰۰ روانشناس در شبکه بهداشت و درمان کشور خبر داد و گفت: خدمات سلامت روان به صورت رایگان در مراکز جامع خدمات سلامت در سراسر کشور ارائه می‌شود.

دیگر خبرها

  • اختصاص ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد
  • دهیاران بخش سعد آباد کمک به خانه‌های بهداشت را در اولویت قراردهند
  • حذف انتقال محلی مالاریا در خوزستان در ۱۰ سال اخیر
  • افزایش مراکز رایگان سلامت روان در کشور
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • گشایش دو پایگاه سلامت در کیش
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • پرداخت بیش از ۱۲ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال به مراکز درمانی
  • خدمات رایگان ۳۳۰۰ روانشناس در مراکز جامع سلامت