Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، عباس پورمیدانی بیان کرد: توسعه هرچه بیشتر کشت‌های گلخانه‌ای و ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی در کنار مزارع، علاوه بر ارتقا سطح تولید محصولات، ارزش‌افزوده اقتصادی فعالیت در بخش کشاورزی استان را افزایش می‌دهد و بهره‌برداران از کسب‌وکار خود سود بیشتری دریافت خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با فراهم شدن بسترهای لازم برای جذب بیشتر فعالان بخش خصوصی در حوزه ایجاد گلخانه و صنایع تبدیلی و تکمیلی، کشاورزی قم شاهد استقبال خوب سرمایه‌گذاران برای فعالیت در این حوزه مهم اقتصادی است و به‌طور حتم با افزایش سطح سرمایه‌گذاری، شرایط برای ارتقا هرچه بیشتر کشاورزی قم مهیا می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم ادامه داد: سازمان جهاد کشاورزی قم با استفاده از بسته‌های حمایتی متنوع همچون تسهیلات بانکی، در حد توان از سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به فعالیت در بخش‌های مختلف کشاورزی استان به‌خصوص در حوزه ایجاد گلخانه و صنایع تبدیل و تکمیلی، حمایت خواهد کرد و درزمینهٔ صدور مجوزهای لازم، شرایط را تا جایی که قانون اجازه دهد تسهیل می‌کند.

پورمیدانی گفت: توسعه کشت‌های گلخانه در قم یک ضرورت است چراکه در این نوع کشت، گیاه از تنش‌های سخت محیطی در امان می‌ماند و با استفاده از آب کمتر به رشد خود ادامه خواهد داد و این موضوع در شرایط آب و هوایی استان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

وی بیان کرد: ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی نیز از خام فروشی محصولات کشاورزی استان جلوگیری می‌کند و موجب افزایش ظرفیت تولید و ماندگاری این محصولات می‌شود، ضمن آنکه درآمدزایی بیشتر و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید را در این بخش به دنبال دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم ادامه داد: کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی قم در مناطق مختلف استان تلاش می‌کنند تا کشاورزان را با روش‌های نوین کشت و مزایای کشت‌های گلخانه‌ای آشنا کنند و از این طریق به اجرای راهبرد تغییر الگوی کشت و جهش تولید در بخش‌ کشاورزی استان، سرعت بخشند.

بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی قم را روستاییان استان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تنهایی ۴۵ درصد اشتغال روستائیان در بخش‌های مختلف استان را به خود اختصاص داده است.

در بخش کشاورزی کل زمین‌های قابل‌کشت قم برابر ۱۰۵ هزار و ۷۳۰ هکتار است که این رقم ۴۶ صدم درصد کل اراضی قابل‌کشت کشور هست؛ مجموع کشت سبز استان شامل ۲۱ هزار هکتار باغ و ۴۴ هزار هکتار زراعت است.

میزان متوسط تولید بخش کشاورزی استان قم در سال برابر ۷۴۶ هزار تن شامل ۴۲۵ هزار تن محصولات زراعی و باغی، یک هزار و ۵۰۰ تن آبزیان و ۳۲۰ هزار تن محصولات دامی است.

کد خبر 517929 برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی استان قم

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی استان قم سازمان جهاد کشاورزی قم کشاورزی استان صنایع تبدیلی بخش کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۲۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان گفت: دو خوشه‌ پشتیبانی و تجهیزات صنایع مرتبط با فولاد، پتروشیمی و تجهیزات حفاری به منظور رونق کسب و کار صنایع وابسته به این دو صنعت، در استان ایجاد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان علی مهدی‌پور _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در یک گفت‌وگوی رسانه‌ای اظهار کرد: شکل‌گیری خوشه‌های صنعتی اهمیت زیادی دارد و با ایجاد این خوشه‌های صنعتی چندین واحد صنعتی راکد نیز به چرخه تولید بازگشت.

وی افزود: دو خوشه پشتیبانی و تجهیزات صنایع مرتبط با فولاد، پتروشیمی و تجهیزات حفاری (تأمین و ساخت و تعمیر) به منظور رونق کسب و کار صنایع وابسته به این دو صنعت در استان ایجاد شد، با ایجاد این دو خوشه صنعتی دو قرارداد به مبالغ یک میلیون یورو و ۴۶۰ میلیارد ریال با صنایع بزرگ استان در راستای تولید و تأمین تجهیزات مورد نیاز آن‌ها منعقد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خاطرنشان کرد: افزایش گردش مالی، توسعه قراردادهای قبلی، سفارش‌گیری از صنایع بزرگ و جلوگیری از خروج سفارش‌ها در استان از مزیت‌های راه‌اندازی این خوشه‌ها است، همچنین راه‌اندازی این خوشه‌ها و شناسایی ظرفیت‌های فنی موجود در استان باید جلب رضایت شرکت‌های بزرگ صنعتی را به همراه داشته است.

مهدی‌پور با اشاره به نقش و جایگاه صنایع کوچک و متوسط، اضافه کرد: این صنایع عامل اصلی رشد و توسعه کارآفرینی و نوآوری است که در رفع بیکاری و محرومیت بسیار اثرگذار است و فرصت‌های جدیدی را برای جذب سرمایه گذار ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه استفاده از خوشه‌های صنعتی در توسعه صنایع کوچک و متوسط یکی از روش‌های مؤثر و کارآمد است، ادامه داد: یک خوشه موفق می‌تواند نیرویی جهت‌دهنده تلقی شود که توسعه یک حوزه صنعتی خاص یا یک اقتصاد منطقه‌ای را در بهترین شکل ممکن به وجود آورد.

کد خبر 748739

دیگر خبرها

  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی
  • گلستان با ۸۸ درصد تحقق الگوی کشت جزو استان‌های پیش ‌رو است
  • رزهای تولیدی خراسان جنوبی ۳۷.۵ میلیارد تومان ارزآوری داشت
  • صدور سه هزار و ۳۵۴ پروانه گلخانه خانگی درسیستان وبلوچستان
  • تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی
  • ایجاد اشتغال برای روستائیان با احداث گلخانه‌های خانگی در سیستان وبلوچستان
  • لیتیوم را خام‌فروشی نمی‌کنیم/ پای ماندگاری صنایع تبدیلی در همدان می‌مانیم
  • لیتیوم را خام‌فروشی نمی‌کنیم/ پای ماندگاری صنایع تبدیلی لیتیوم در همدان می‌مانیم
  • از برداشت موز گلخانه‌ای تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • برداشت موز گلخانه‌ای در شهرستان داراب