Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@02:10:34 GMT

توصیه‌های آتش نشانی درباره زلزله

تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۷۲۹۶۳

توصیه‌های آتش نشانی درباره زلزله

محمد رسول جهانشاهی سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،گفت: زلزله هیچ وقت خبر نمی‌کند، اما همه ما باید با نکاتی که از آسیب زلزله می‌کاهند آشنا شویم.

او افزود: همه ما باید یاد بگیریم که چگونه نقطه امن هنگام زلزله در هر محلی که هستیم را پیدا کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جهانشاهی بیان داشت: در بسیاری از مواقع، هنگام وقوع زلزله، ما در خیابان‌ها و سوار بر انواع وسایل نقلیه هستیم. در زلزله‌هایی با شدت متوسط، معمولا افرادی که در خودرو یا اتوبوس در حال حرکت هستند، متوجه زلزله نمی‌شوند. اما اگر هنگام وقوع زلزله، در خودروی شخصی، تاکسی یا اتوبوس بودیم باید ضمن حفظ خونسردی، در خودرو بمانیم.

او تصریح کرد: اگر شما راننده هستید باید سریعا خودرو را به سمت راست خیابان یا جاده هدایت کرده و در خودرو منتظر پایان لرزش‌ها باشید.

جهانشاهی گفت: افرادی که درون واگن‌های قطار هستند، باید در جای خود محکم بنشینند تا بعد از باز شدن درها، به آرامی از واگن‌ها خارج شوند.

او افزود: باید به این نکته توجه کرد که افرادی که درون ایستگاه‌ها هستند، باید در کنار دیوار‌های محکم بمانند و از خروج هنگام زلزله خودداری کنند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی کرمان بیان داشت: مهم‌ترین مسئله در هنگام زلزله، حفظ خونسردی و خودداری از فرار است؛ زیرا بسیاری از افرادی که هنگام زلزله قصد خروج از راه پله‌ها را دارند، دچار شکستگی‌های متعدد می‌شوند؛ بنابراین بهتر است افراد تا پایان لرزش ها، در جای امن پناه بگیرند و پس از زمین لرزه، با حفظ خونسردی از راه‌های خروج خارج شوند.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آتش نشانی زلزله کرمان هنگام زلزله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۲۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | اردوغان جنجال به پا کرد؛ شانه زدن موهای رئیس‌جمهور هنگام ورود به دادگاه

261 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899856

دیگر خبرها

  • ببینید | اردوغان جنجال به پا کرد؛ شانه زدن موهای رئیس‌جمهور هنگام ورود به دادگاه
  • برخورد سمند با کمباین حادثه آفرید
  • ساخت نمونک خودرو آتش نشانی باتلاش دانش آموزان نیشابور
  • (ویدیو) لحظه منفجر شدن سربازان روسی هنگام خنثی کردن مین
  • ساخت ۵۰ مدارس تخریب شده در زلزله‌های خوی
  • پیدا شدن جسد بانوی غرق شده در رودخانه بشار
  • نوشیدن آب هنگام خوردن مفید است یا مضر؟ + فیلم
  • (ویدئو) زلزله‌ای به بزرگی ۶.۱ ریشتر تایوان را لرزاند
  • آتش سوزی انبار لوازم خودرو در بلوار توس اطفا شد
  • (ویدئو) غافلگیری زندانیان هنگام فرار از تونل حفر شده در زندان