Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه طرح نهضت گلخانه‌ای برای هشت هزار نفر شغل ایجاد خواهد کرد، گفت: یک هزار و ۶۲ نقطه برای گلخانه توسط کارشناسان جهاد کشاورزی به‌عنوان نقاط مستعد شناسایی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مشیرالحق عابدی صبح امروز در جریان بازدید از گلخانه‌های استان خراسان‌جنوبی با اشاره به طرح نهضت گلخانه‌ای در استان، اظهار داشت: در راستای اجرای این طرح یک هزار هکتار گلخانه طبق تفاهم‌نامه منعقد شده بین استانداری خراسان‌جنوبی و شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور در استان ایجاد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان داشت: این طرح با بیش از ۱۹۰ میلیارد تومان اعتبار اجرا می‌شود که ۱۵۰ میلیون تومان آن از طرف شرکت شهرک‌های کشاورزی و ۴۰ میلیون تومان از محل اعتبار استانی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان‌جنوبی اضافه کرد: از یک هزار هکتار نهضت گلخانه‌ای در استان ۷۰۰ هکتار برای گلخانه، ۱۵۰ هکتار برای بارگاه زرشک (فرآورده‌های تکمیلی و تبدیلی)، ۱۰۰ هکتار دامی و ۵۰ هکتار شیلاتی است.

عابدی تبیین کرد: از ۷۰۰ هکتاری که در این طرح برای گلخانه‌ها در نظر گرفته شده، ۱۲۴ هکتار به مناقصه رفت که در مرحله اول، این مناقصه مربوط به شهرستان‌های نهبندان با ۳۰ هکتار، سربیشه ۳۱ هکتار، سرایان ۴۰ هکتار و زیرکوه با ۲۳ هکتار است.

وی با بیان اینکه طرح نهضت گلخانه‌ای برای هشت هزار نفر شغل ایجاد خواهد کرد، عنوان کرد: یک هزار و ۶۲ نقطه برای گلخانه توسط کارشناسان جهاد کشاورزی به‌عنوان نقاط مستعد، شناسایی که پس از ارسال به شرکت شهرک‌های کشاورزی، استعلام آب و زمین برای این گلخانه‌ها گرفته شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به مهلت یک ماهه متقاضیان، توضیح داد: متقاضیان از روز ۱۳ خرداد به‌مدت یک ماه فرصت دارند با مراجعه به سایت سازمان جهاد کشاورزی و از طریق لینک فراخوان در این مناقصه شرکت کنند تا پس از بررسی، پذیرش یا عدم پذیرش آن‌ها با ذکر دلیل به شماره تلفن همراه آن‌ها پیامک شود.

عابدی با بیان اینکه متقاضیان شرکت در مناقصه ثبت درخواست خود را به روز‌های پایانی موکول نکنند، افزود: افراد در صورت پذیرش و انعقاد قرارداد باید ۳۰ درصد وجه زمین را ابتدا به‌صورت نقد و بقیه را در اقساط ۳۶ ماهه، هر شش ماه یک قسط پرداخت کنند.

انتهای پیام/3403/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خراسان جنوبی استانداری خراسان جنوبی عابدی نهضت گلخانه ای معاون استاندار جهاد کشاورزی شهرک های صنعتی استانداری اشتغال گلخانه طرح نهضت گلخانه ای خراسان جنوبی برای گلخانه یک هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۳۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت موز گلخانه‌ای در شهرستان داراب


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب گفت: برای نخستین بار گلخانه‌ای به سطح ۳۸۰ متر مربع با ۱۰۳ درخت موز در شهرستان داراب ایجاد شد.
وی افزود: تاکنون ۶ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم موز از این گلخانه برداشت شده است.
فتحی گفت: تغییر الگوی کشت و اجرای کشت گلخانه‌ای یکی از مهم‌ترین سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دولت در بخش کشاورزی است که شرایط را برای حرکت به سمت کشاورزی پیشرفته و علمی فراهم می‌کند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب بیان کرد: کشاورزی در محیط گلخانه، علاوه بر آن که اثربخشی مستقیم بر مبارزه با آفات و امراض گیاهی دارد، در مدیریت مصرف آب هم نقش به‌سزایی داشته و برای شهرستانی چون داراب که با کمبود منابع آبی همراه است، بهترین روش برای استفاه مناسب از منابع آبی موجود خواهد بود.

دیگر خبرها

  • از برداشت موز گلخانه‌ای تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • برداشت موز گلخانه‌ای در شهرستان داراب
  • صادرات بیش از ۵ میلیون دلار کالا از تعاونی‌های شهرستان کاشان
  • ۷ واحد معدنی در زنجان احیا شد
  • رونق تولید و اشتغال‌زایی؛ ثمره سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکت صنایع پیشرفته رضوی در پروژه‌های فناورانه
  • افتتاح کارگاه اشتغال‌زایی برای معتادان در مشهد
  • اشتغال‌زایی ۳۵۰ میلیاردی بسیج سازندگی در لرستان
  • استقبال از احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در استان گلستان
  • پرداخت ۲۲۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در کاشان
  • ایجاد ۸۳۳ اشتغال خانگی با اعتبار ۹۴۰ هزار میلیون ریال