Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان پاوه گفت: قسمتی از مراتع و جنگل‌های روستای داریان و هجیج در شهرستان پاوه طعمه حریق شده و کماکان آتش سوزی ادامه دارد.

یادگار غالبی رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان پاوه گفت: بدلیل رعد و برق در حدود ساعت ۱۴ روز دوشنبه (دوازده خرداد ماه) مراتع و جنگل‌های روستای داریان آتش گرفت و این آتش سوزی با حضور به موقع مردم روستا، فعالان محیط زیست در انجمن ژیوای پاوه، نیرو‌های اداره منابع طبیعی  در همان روز مهار شد؛ اما متاسفانه از صبح دیروز دوباره آتش شعله ور شد و تا امروز ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غالبی با بیان اینکه هنوز برآورد دقیقی از حجم خسارت وارده به جنگل‌ها و مراتع روستا‌های داریان و هجیج پاوه بدلیل آتش سوزی صورت نگرفته است، گفت: در نقاطی هنوز آتش شعله ور است، ولی احتمالا بزودی مهار می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی پاوه ادامه داد: متاسفانه آتش سوزی کوه‌های داریان و هجیج پس از دو روز تلاش مردم و مسئولان و اعضای انجمن ژیوای به دلیل وزش باد، صعب العبور بودن منطقه، شیب زیاد و پوشش گیاهی انبوه هنوز بصورت کامل و صددرصدی مهار نشده است و کماکان نیرو‌های امدادی در منطقه حضور دارند./ باشگاه خبرنگاران جوان

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: اداره منابع طبیعی داریان و هجیج آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۴۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه مزارع تولید چوب در کرمانشاه

عبدالعلی جلیلیان رئیس اداره جنگل‌داری و جنگل‌کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه سهمیه امسال استان کرمانشاه برای اجرای طرح زراعت چوب را کاشت نهال در سطح ۱۲۰۰ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی استان اعلام کرد و گفت : سال گذشته طرح زراعت چوب در سطح ۸۰۰ هکتار در استان اجرا شد.

 جلیلیان با بیان اینکه امسال برای اجرای طرح زراعت چوب در استان به حدود ۱.۵ میلیون اصله نهال احتیاج داریم، گفت: بیش از ۱.۱ میلیون اصله نهال سردسیری و بیش از ۳۰۰ هزار اصله نهال گرمسیری در استان در راستای اجرای این طرح تولید شده است.

رئیس اداره جنگل‌داری و جنگل‌کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه افزود: طرح زراعت چوب در مناطق سردسیری استان با غرس گونه «صنوبر» در شهرستان‌های سنقروکلیایی، صحنه، کنگاور، هرسین، کرمانشاه، دالاهو، اسلام آبادغرب ... و در مناطق گرمسیری با غرس نهال «اکالیپتوس» انجام خواهد شد.

 جلیلیان اشاره‌ای هم به وضعیت کلی مزارع تولید چوب استان داشت و گفت: هم اکنون ۸۰۰ هکتار توده سرپای قابل استحصال در مناطق سردسیری استان داریم که قابلیت برداشت چوب دارند.

 وی افزود: توده‌های سرپای قابل استحصال مربوط به اجرای طرح زراعت چوب عمدتا در شهرستان‌های سنقروکلیایی، صحنه، هرسین و کرمانشاه قابلیت برداشت دارند.

 جلیلیان یادآور شد: در حال حاضر در مزارع تولید چوب مناطق گرمسیری استان توده قابل استحصال نداریم .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • ماجرای قطع ۴۰ درخت در نوشهر
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی
  • آبخیزداری در مناطق سیل زده آخر فروردین ۱۴۰۳
  • رئیس دادگستری مازندران به متعرضین منابع طبیعی هشدار داد
  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • توسعه مزارع تولید چوب در کرمانشاه
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • طرح کنترل کوچ ومدیریت چرای دام تا پایان اردیبهشت
  • افت ۲۵ متری سفره‌های آبخوان منطقه کاشمر