Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، با ادامه اعتراضات برای ششمین روز پیاپی در آمریکا به قتل جورج فلوید، شهروند سیاه‌پوست آمریکایی و نژادپرستی و رفتار وحشیانه پلیس آمریکا، روز چهارشنبه، دادستان‌ها، پرونده «درک چاوین» پلیس متهم به قتل را از نوع درجه سه به درجه دو ارتقا داده و سه پلیس دیگر را نیز متهم به همدستی با چاوین در قتل شناختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هفته گذشته شهروند سیاه‌پوستِ غیرمسلح آمریکایی به نام جورج فلوید در شهر مینیاپولیس در ایالت مینه سوتای آمریکا از سوی پلیس این شهر به طرز دلخراشی خفه شد.

انتشار ویدئویی در فضای مجازی که لحظات آخر زندگی جورج فلوید را نشان می‎دهد همچون بنزینی، آتش خشم مردم را شعله ور کرد. در این ویدئو این فرد چندین بار التماس می‎کند که ماموران پلیس به او کمک کنند و تکرار می‎کند که نمی‎تواند نفس بکشد. این التماس‎ها در حالی است که مامور پلیس، این فرد را روی زمین خوابانده و با زانوی خود روی گلوی جورج فلوید فشار می‎دهد.

روز چهارشنبه دادگاه پرونده قتل چاوین را درجه دو خوانده و سه پلیس دیگر را متهم به همدستی در ارتکاب قتل کرد.

معترضان در طول این هفته با تجمعات مکرر و گسترده خواهان پایان برخورد تبعیض آمیز پلیس با سیاه‌پوستان شدند. به طور مثال، معترضان به جنایت وحشیانه اخیر پلیس آمریکا با بستن بزرگراهی در لس‌آنجلس، پرچم آمریکا را به آتش کشیدند.

پیش از این خواهر جورج فلوید در این باره گفته بود: «من می‎خواهم این ماموران به ارتکاب قتل محکوم شوند، چون آن‌ها دقیقا همین کار را کردند و مرتکب قتل شدند. آن‌ها برادر مرا کشتند.»

برادر او نیز با انتشار ویدئویی گفت تا اجرای درست عدالت ساکت نخواهد شد و خواستار اعدام آن چهار افسر پلیس آمریکایی است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جورج فلوید اعتراضات در آمریکا خشونت پلیس آمریکا نژادپرستی در آمریکا جورج فلوید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۵۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری قاتل ۳ عضو یک خانواده در مریوان

فرمانده انتظامی کردستان از دستگیری قاتل ۳ عضو یک خانواده در عملیات ضربتی پلیس در مریوان خبر داد.

به گزارش مشرق، سردار علی آزادی اظهار داشت : در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر قتل ۳ نفر از اعضای یک خانواده با سلاح گرم، پدر ۴۳ ساله، مادر ۳۸ ساله و دختر ۱۲ ساله در مریوان، بلافاصله بررسی موضوع و دستگیری عامل یا عاملان احتمالی قتل به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی مریوان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی کردستان افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی مریوان با اشراف اطلاعاتی قاتل را شناسایی و پس از هماهنگی با مراجع قضائی در عملیاتی ضربتی دستگیر کردند.

وی گفت: در تحقیقات به عمل آمده از متهم که فرزند خانواده مقتول بوده، به جرم خود اعتراف و از وی ۲ قبضه سلاح جنگی کشف شد.

سردار آزادی با بیان اینکه قاتل علت و انگیزه خود را از ارتکاب جرم اختلافات خانوادگی اعلام کرد، افزود: متهم به همراه پرونده در اختیار مراجع قضائی قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • کلاهبرداری با شگرد خرید حواله خودرو در کرج
  • دستگیری قاتل ۳ عضو یک خانواده در مریوان
  • متفاوت ترین حمایت دانشجویان آمریکایی از فلسطین | ویدئو
  • دستگیری محکوم متواری در گلوگاه
  • فیلم‌های سیاه ما با فیلم‌های سیاه آمریکایی تفاوت‌هایی دارد
  • رهبر انقلاب: اگر کمک آمریکا نبود رژیم صهیونیستی قدرت این رفتارهای وحشیانه را داشت؟
  • رهبر انقلاب: اگر کمک آمریکا نبود رژیم صهیونیستی قدرت و جرات این رفتارهای وحشیانه را داشت؟ /حج امسال، حج برائت است
  • حضور پلیس، نتوانست به تظاهرات دانشجویان پایان دهد
  • دستگیری عامل تیراندازی در خرم‌آباد
  • دستگيری عامل تيراندازی در خرم آباد