Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-04@00:09:14 GMT

فقر فرهنگی علت اصلی فرزندکشی

تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۷۶۴۱۹

فقر فرهنگی علت اصلی فرزندکشی

به گزارش افکارنیوز،

رییس انجمن علمی مددکاری اجتماعی ایران معتقد است، فشار روانی و اجتماعی ناشی از فقر فرهنگی از مهمترین دلایل بروز  برخی آسیب‌های اجتماعی نظیر فرزندکشی به شمار می‌رود.

اخبار اجتماعی-مصطفی اقلیما در خصوص علل اجتماعی بروز فرزندکشی در یک جامعه اظهار داشت: در واقع رشد آدمی در یک محیط اجتماعی با آموزش افکار، عقاید، هنجارها و ارزش‌های متعددی همراه می‌شود و بروز برخی اتفاقات که در تعارض با این عقاید و باورها است، سبب اقدام به ناهنجاری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اقلیما ادامه داد: به عنوان مثال فرار دختر در یک شهرستان به طور حتم با اعتقادات و ارزش‌های سنتی منطقه در تضاد و این مساله برای والدین با فشارهای اجتماعی همراه است.

رییس انجمن علمی مددکاری اجتماعی ایران تصریح کرد: نگاه جامعه، اقوام و خویشاوندان، تفکرات خانواده و برخی عناصر فرهنگی از مهمترین فشارهای اجتماعی محسوب می‌شود.

این جامعه‌شناس با بیان اینکه در بطن هر فاجعه معلولی از علت‌ها نهفته است، گفت: به عنوان مثال عدم تحویل آنی یک دختر فراری به خانواده، بی‌تردید سبب کاهش هیجانات منفی همچون خشونت و پرخاشگری است و می‌تواند از بروز برخی از فجایع انسانی نظیر قتل پیشگیری کند.

وی افزود: بنابراین سیاست‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی هر یک در بروز آسیب‌های اجتماعی یک جامعه اثرگذار است و قانون و مقررات نیز صرفا معین وقوع یک واقعه نیست.

‌ اقلیما تاکید کرد: فرار یک دختر هم گاه ناشی از عدم محبت والدین است؛ به عبارت دیگر این عامل هم می‌تواند به عنوان یکی از علت‌های آسیب اجتماعی (فرار و خشونت و قتل و...) مطرح شود. بنابراین آموزش پدر و مادر از دوران کودکی در رابطه با این مباحث نقش مهمی در جلوگیری از آسیب‌ها ایفا می‌کند.

وی همچنین فقر خانوادگی، اقتصادی، ازدواج‌های اجباری و شماری از ارزش‌های اجتماعی را از دیگر عوامل بروز این آسیب تاثیرگذار دانست و گفت، به منظور پیشگیری، زیرساخت‌ها (نظیر آموزش‌های دوران کودکی در هر خانواده) باید اصلاح شود.

 

 

 

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: فقر فرهنگی فرزندکشی دختر دختر فرزندکشی فقر فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۶۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح چهارشنبه‌های اجتماعی در پنج محله گرگان

اسماعیل تیموری گفت: طرح چهارشنبه‌های اجتماعی با همت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری گرگان و با حمایت مدیریت شهری و در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی از امروز در محلات (جامی، شهریار، حافظ، خیام و کیانشهر) گرگان آغاز شد.

او افزود: برگزاری کلاس‌های مشاوره خانواده، فردی، حقوقی و ... که دسترسی مردم به آن‌ها سخت است و همچنین برگزاری کارگاه‌های متعدد در حوزه آسیب‌های اجتماعی از برنامه‌های مربوط به چهارشنبه‌های اجتماعی است.

تیموری ادامه داد: ایجاد غرفه‌های فروش محصولات صنایع دستی و همچنین برگزاری جشن هزار نفری از دیگر برنامه‌های چهارشنبه‌های اجتماعی است.

او گفت: چهارشنبه‌های اجتماعی در قالب ۴۶ محله و در ۱۲ مرحله تا پایان سال برگزار خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • نظارت دامپزشکی کرمان بر کارخانجات شیر و مراکز عرضه شیر خام
  • لزوم واگذاری امور فرهنگی به مردم/ پیری جمعیت دغدغه جدی است
  • عادی‌سازی بی‌حجابی شبیخون فرهنگی
  • عادی‌سازی بی‌حجابی؛ شبیخون فرهنگی
  • اجرای طرح چهارشنبه‌های اجتماعی در پنج محله گرگان
  • آشنایی جامه هدف بهزیستی با معیارهای انقلاب با جهاد تبیین
  • وظیفه جدید وقف کمک به حل مسائل جامعه است
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با بهره گیری از تولیدات علمی و پژوهشی جامعه دانشگاهی گیلان
  • کدام فیلم‌های سینما به جامعه کارگری ادای دین کردند؟
  • استفاده از تلفن همراه با ۴۶ درصد بالاترین علت بروز تصادف است