Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رییس سابق فدراسیون فوتبال گفت: من دروغگو هستم یا مسئولان کمیته ملی المپیک یا رسانه‌ای که حرف‌هایی را علیه من می‌زند؟ تاریخ انتشار: 19:44 - 15 خرداد 1399 - کد خبر: ۶۲۶۳۲۹

خبرگزاری میزان - محمد دادکان رییس سابق فدراسیون فوتبال در گفت‌وگو با برنامه ورزش ایران رادیو ایران، درباره بیانیه‌های وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک علیه خودش اظهاراتی داشت که در ادامه مهم‌ترین بخش‌های آن را می‌خوانید:

*توماس باخ (رئیس کمیته بین‌المللی المپیک) نوشته ایران قول داده در تبعیض‌های خود را نسبت به منشور المپیک، وقفه ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

*باخ مدعی شد ایران را دیگر محروم نمی‌کنیم، چون ایران نامه‌ای رسمی نوشت و گفت از تبعیض‌های سیاسی علیه ورزشکاران رژیم صهیونیستی اجتناب می‌کنم.

*این‌ها را منتشر کنید تا همه ببینند من دروغگو هستم یا مسئولان کمیته ملی المپیک یا رسانه‌ای که این حرف را می‌زنند. این اطلاعیه IOC است و نامه‌ای که شما آن را امضا کردید. شما در زمین بیگانه بازی می‌کنید یا من؟

*مگر شما قبلاً قرارداد ویلموتس را دیده بودید؟ فیفا گفت پاداش فیفا برای جام جهانی را پرداخت کردم و ۲۶۰ هزار فرانک مانده است. در حالی که می‌گفتند هشت میلیون فرانک از فدراسیون جهانی فوتبال طلبکاریم.

*من می‌گویم به داد ورزش کشور برسید. گفتم اگر این موارد را رعایت نکنید، تعلیق می‌شویم.

*اگر کار را بلد بودند، شرایط به اینجا می‌رسید؟

*در سال ۹۸، حدود ۳۰ ورزشکار پناهنده به کشور‌های مختلف داشتیم. همه آنها بد بودند؟

*شما مصاحبه هاشمی‌طبا در تاریخ ۲۴ اردیبهشت، عزیزی نماینده پیشین مجلس در تاریخ ۲۵ ادیبهشت و گفت‌وگوی علی مطهری را بخوانید. آن‌ها درباره تعلیق ورزش کشور صحبت کردند.

*من فوتبال را تعلیق کردم یا کسی که مسئول ورزش کشور بود؟

*فیفا می‌گفت رییس قانونی فدراسیون فوتبال ایران، دادکان است. من چرا باید قبل از نامه برکناری استعفا دهم؟ بین دو نیمه دیدار ایران و آنگولا فهمیدم برکنار شدم و فیفا از من حمایت کرد. سپس کناره‌گیری کردم که فوتبال فقط ۱۲ روز تعلیق شد.

*رئیس سازمان تربیت‌بدنی حق تغییر رئیس فدراسیون را ندارد. انتظار دارید کار خلاف بکنم؟ از مهرعلیزاده (رییس پیشین سازمان تربیت‌بدنی) در این باره بپرسید. می‌خواستند بند اختیار رییس سازمان تربیت‌بدنی در برکناری رییس فدراسیون را در اساسنامه بگنجاند. آن وقت تعهد دادند و به امیر قطر وابسته شدند وگرنه حق برکناری نداشتند. مگر در این هشت سال که می‌خواستند رییس فدراسیون را برکنار کنند، توانستند؟

*فیفا برای خودش مقرراتی دارد. کارشناسان می‌دانند من فوتبال را تعلیق نکردم و آنها (مدیران وقت سازمان تربیت‌بدنی) کردند. الان که فوتبال را می‌خواهند تعلیق کنند می‌گویم کاری کنید. کشتی، فوتبال و جودوی ما روی مرز هستند و جلوی تعلیق ین رشته‌ها را بگیرید. رییس جمهور ببیند این حرف‌ها دروغ است یا خیر.

*این راه به ترکستان بوده و ورزش کشور ما در معرض خطر است. آن وقت مجبور هستید آوانس بدهید. بگویند دادکان تشویق اذهان عمومی کرده است. شما قبل از انقلاب نمی‌دانستی انقلاب و دین چیست و الک دولک بازی می‌کردید، اما من در آن زمان به زندان رفتم. با آن شمایل حرفم را زدم و صدمه‌اش را هم دیدم.

*می‌گویند از ورزش دور هستی و نمی‌دانی چه اتفاقی در ورزش می‌افتد. شما چه چیزی از ورزش می‌دانید؟ بیایید با هم در پخش زنده صحبت کنید و بگویید شما کجا بودید و من چه کسی بودم.

بیشتر بخوانید: نبی: در نامه فیفا هیچ اشاره‌ای به تعلیق فوتبال ایران نشده است

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: فدراسیون فوتبال محمد دادکان فدراسیون فوتبال سازمان تربیت بدنی ورزش کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۶۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشتار ورزشکاران، تخریب اماکن ورزشی و فدراسیون‌ها

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از sadaa؛ بیش از ۲۰۰ روز از تجاوزات اشغالگر به مردم ما و هدف قرار دادن مستقیم ورزش فلسطینی‌ها می‌گذرد، به سختی روزی می‌گذرد که یک مرکز ورزشی تخریب نشود یا یکی از کادر‌های این سازمان به شهادت نرسد. حرکت ورزشی به ویژه در فوتبال که بیشترین سهم هدف گیری و شهادت را داشته است.   آخرین قتل عام اشغالگر دو برادر احمد و علی جمال ابوهلال، بازیکنان آکادمی فوتبال اسکور در نوار غزه بودند که بر اثر حمله موشکی نیرو‌های اشغالگر که مستقیماً آنها را هدف قرار دادند، ­به شهادت رسیدند و به ۱۵۰ شهید فوتبال پیوستند.   طی دو هفته گذشته ۶ غنچه به گلستان شهدای نهضت ورزش یعنی برادران محمد و محمود زیاد ابو شعار، عبدالرحمن ابوغولا، آدم رامز نبهان و دو برادر محمد و سامی بلال ابوعیسی پیوستند؛ که در حملات صهیونیست‌ها به مناطق مختلف نوار به شهادت رسیدند.   جنایات وحشیانه اشغالگران تنها بازیکنان را هدف قرار نداد، بلکه زمین‌های فوتبال و مقر باشگاه‌ها و فدراسیون‌های ورزشی را نیز هدف قرار دادند. مکان‌های ورزشی به شکلی ویران شده است که نشانی از از آن باقی نمانده است جز سنگ‌های تخریب شده و بقایای جام‌هایی که نمایانگر تاریخ بزرگ این باشگاه بود که در سال ۱۹۷۶ تأسیس شده بود.   این باشگاه یک بار قهرمانی در لیگ برتر استان‌های جنوبی، دو بار جام باشگاه‌های نوار غزه و سه بار قهرمان سوپرجام فلسطین را در کارنامه دارد. به این ترتیب تعداد اماکن ورزشی ویران شده به ۵۶ مورد می‌رسد که ۴۶ مورد برای فوتبال، ۳۹ مرکز در نوار غزه و ۷ مرکز در کرانه باختری رود اردن است.

دیگر خبرها

  • خبر خوش وزیر ورزش درباره سربازی ورزشکاران
  • یوفا تهدید کرد: احتمال محرومیت اسپانیا از یورو
  • کیومرث هاشمی: معافیت‌هایی برای نفر سوم جهان و دوم و سوم آسیا در راهند
  • هاشمی: با اصلاح قانون جدید ورزشکاران بیشتری شامل معافیت و قانون استخدامی می شوند/ تخصیص ۵٠٠ میلیارد برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌ها
  • برای هفته‌های آخر لیگ کارگروه رصد تشکیل شده است
  • نبی: پرسپولیس در دهه 70 خصوصی بود
  • با اعلام رییس صدور کمیته مجوز حرفه‌ای : AFC واگذاری استقلال و پرسپولیس را تایید کرد
  • وعده جدید: ورزشگاه آزادی متحول می‌شود
  • کشتار ورزشکاران، تخریب اماکن ورزشی و فدراسیون‌ها
  • بیش از ۳۵ رشته ورزشی در فدراسیون دانش آموزی استان بوشهر فعال است