Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-06@13:08:25 GMT

کرونا دوباره جان گرفت

تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۷۶۷۱۹

کرونا دوباره جان گرفت

به گزارش افکارنیوز،

تعطیلات که از راه می‌رسد، چرخه ابتلای کرونا در مازندران روند صعودی به خود می‌گیرد و عمده دلیل آن حضور مسافرانی است که بی توجه به برنامه‌های بهداشتی، سوغات هدیه می‌آوردند.

اخبار اجتماعی-در روزهای اخیر حجم تردد در راه‌های مازندران بی سابقه افزایش یافته است و روند بالای مسافرت‌ها علاوه براینکه جاده‌های استان را قفل کرد، بلکه در بسیاری از محدوده‌های زمانی، منجر به اعمال محدودیت ترافیکی و یکطرفه شدن مسیرها شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روند روبه رشد حضور مسافران در مناطق ساحلی و تفرجگاهی درحالی است که شرایط مازندران همچنان از نظر شیوع کرونا زرد و هشدار دهنده است.

معاون درمان علوم پزشکی بابل با اشاره به وضعیت زرد شهرستان بابل اظهار داشت: این شهرستان از ابتدای اسفندماه جزو استان‌های اولیه درگیر با بیماری کرونا و یکی از کانون‌های قرمز کشور بود.

این شهرستان از ابتدای اسفندماه جزو استان‌های اولیه درگیر با بیماری کرونا و یکی از کانون‌های قرمز کشور بود

مصطفی قاسم زاده با بیان اینکه در حال حاضر ۶۲ بیمار جدید در بیمارستان‌های شهرستان بستری و ۲۳ بیمار بدحال هستند، افزود: از ابتدای اسفند تا کنون بیش از ۲۳ هزار بیمار به مراکز درمانی شهرستان مراجعه و بیش از سه هزار بیمار نیز بستری شدند.

وی خواستار رعایت فاصله اجتماعی و برنامه‌های بهداشتی برای مهار بیماری  کرونا  در شهرستان شد.

افزایش سفرها و کاهش رفتارهای بهداشتی و بی توجهی به فاصله گذاری اجتماعی سبب نگرانی متولیان بهداشت و درمان مازندران شده است، سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با انتقاد از بی توجهی به فاصله گذاری فیزیکی و هوشمند، اظهار داشت: موج سفرها و کاهش رفتارهای بهداشتی عواقب جبران ناپذیری درپی خواهد داشت.

۲۵۰ بیمار مشکوک به کرونا بستری هستند

وی شمار افراد مشکوک به کرونا ویروس بستری شده را در حال حاضر ۲۵۰ نفر اعلام کرد و با اشاره به شرایط و وضعیت زرد استان از هموطنان خواست از سفر به استان پرهیز کنند و ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۷۹ بیمار جدید در بیمارستان‌های استان بستری شدند.

وی تصریح کرد: کاهش رفتارهای بهداشتی، غفلت از رعایت اصول پیشگیری و بهداشت فردی را در استان شاهد هستیم که این مسئله پیامدهای سنگینی را درپی خواهد داشت.

برای خروج از وضعیت هشدار و جلوگیری از تبعات سو اجتماعی و اقتصادی بویژه حفظ سلامت و جان مردم شریف استان باید پروتکل‌های بهداشتی و طرح فاصله گذاری هوشمند با جدیت رعایت شود

احمد حسین زادگان استاندار مازندران نیز با اشاره به افزایش شیوع بیماری کرونا در استان، اظهار داشت: برای خروج از وضعیت هشدار و جلوگیری از تبعات سو اجتماعی و اقتصادی بویژه حفظ سلامت و جان مردم شریف استان باید پروتکل‌های بهداشتی و طرح فاصله گذاری هوشمند با جدیت رعایت شود.

وی در گفتگو با خبرنگار مهر از مسافران و هم استانی‌ها خواست با رعایت موارد بهداشتی و پروتکل‌ها، برای مهار کرونا در استان به متولیان بهداشتی کمک کنند.

وی ادامه داد: به دلیل وضعیت استان همچنان بر رعایت مصوبات ستاد ملی و استانی مدیریت بیماری کرونا برای عدم برگزاری مراسم اجتماع محور در تالارها، سینماها، کنسرت‌ها، ورزشگاه‌ها و … تاکید می‌شود.

استاندار مازندران با تاکید بر فرهنگ سازی برای مقابله با بیماری منحوس کرونا از هموطنان خواست، تا از سفر به مازندران با توجه به وضعیت هشدار و آلودگی موجود اجتناب کنند.

انبوه مسافران در مازندران و بی توجهی به برنامه‌های بهداشتی و فردی، دلیل عمده افزایش شیب کرونا در استان طی روزهای اخیر عنوان شده است.

وضعیت مازندران در ماه گذشته در برخی از شهرها سفید شده بود اما با تعطیلات ماه جاری و عادی شدن کسب‌وکارها و بازگشت مشاغل پرخطر به چرخه فعالیت و سفر بی‌شمار مسافران، دوباره وضعیت مازندران زرد و در برخی نواحی قرمز شده است.

مازندران همواره میزبان مسافران و گردشگران در فصول مختلف به شمار می‌رود اما در شرایط کنونی که با بیماری و ویروس کرونا دست‌وپنجه نرم می‌کنیم، رعایت الزامات بهداشتی برای مهار این مهمان ناخوانده ضروری است.

افزایش روند ابتلاء به کرونا در مازندران درحالی است که بسیاری از مدافعان سلامت و مسئولان از مسافران درخواست دارند از سفر به استان پرهیز کرده و با رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی به مهار این بیماری در استان کمک کنند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: مازندران مازندران کرونا مازندران موج دوم کرونا فاصله گذاری پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۶۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت

«ملوک طلوع‌نژاد» بازیگر گلستانی سریال پایتخت، پیشکسوت نمایش رادیو گلستان، تئاتر و تلویزیون پس از چند روز بستری در بیمارستان به دلیل ابتلا به کرونا و زخم سیاه ناشی از کاهش سیستم ایمنی بدن جان خود را از دست داد. وی در سری نخست سریال پایتخت در کنار بازیگران این سریال بخصوص «احمد مهرانفر»، «محسن تنابنده» و «ریما رامین‌فر» ایفای نقش کرد. وی سال‌های سال در عرصه تئاتر نیز فعالیت داشت.

دلیل اصلی مرگ بازیگر سریال پایتخت

خانم ملوک طلوع نژاد بعد از مبتلا شدن به قارچ سیاه تحت عمل جراحی قرار گرفت، اما متاسفانه به علت عفونت ناشی از بیماری کرونا و زخم‌های قارچ سیاه دستگاه ایمنی بدن او به شدت پایین آمده بود و بر اثر عفونت کرونا درگذشت. گفتنی است سریال پایتخت به کارگردانی سیروس مقدم باعث را که بازی خانم ملوک طلوع نژاد به خوبی دیده شود.

او در فیلم‌های تاکسی برگشتی که از شبکه تبرستان پخش می‌شد نیز بازی کرده بود فیلمی که توسط آقای محمد حسین صفری کارگردانی شد.

خانم طلوع نژاد در سریال پایتخت نقش لیدر نقی معمولی را بر عهده داشت نقی در پایتخت ۵ در مسابقات ورزشی کشتی شرکت کرده بود و خانم طلوع نژاد به عنوان لیدر در سریال بازی می‌کرد.

روز شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ ملوک طلوع نژاد بازیگر تئاتر و تلویزیون متولد گلستان و هنرمند پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون و گروه نمایش رادیو گلستان که با بازی در سریال پایتخت ۵ و پایتخت ۶ به شهرت رسید بر اثر بیماری شایع قارچ سیاه و کرونا و ابتلا به بیماری از شایع‌ترین خبر‌های امسال دارفانی را وداع گفت.

 

منبع: خبر آنلاین

tags # سریال پایتخت سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت تامین داروهای تالاسمی اعلام شد
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • محور کندوان از سمت شمال به جنوب یک‌طرفه شد
  • وضعیت تولید داروی بیماران SMA در کشور
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ
  • (عکس) آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت
  • آخرین تصویر ملوک طلوع‌نژاد پیش از فوت/ عکس
  • کندوان یک‌طرفه شد