Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@21:20:55 GMT

گلزار شهدای قیام خونین ۱۵ خرداد گلباران شد

تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۷۶۸۳۱

گلزار شهدای قیام خونین ۱۵ خرداد گلباران شد

گلزار شهدای قیام خونین ۱۵ خرداد در مسگرآباد با حضور جمعی از مسئولان و آحاد مختلف مردم گلباران شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهر ری، عصر پنجشنبه همزمان با پنجاه و هفتمین سالروز شهادت شهدای مظلوم قیام خونین ۱۵ خرداد در مسگر آباد ابتدای جاده خاوران با حضور حجت‌الاسلام محمودی، ریاست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران و برخی از مسئولین استان تهران گلباران شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام محمودی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران در این مراسم اظهار کرد: امسال با توجه شرایط ویژه و استثنایی مراسم سالگرد ۱۵ خرداد محدود شد، ولی از کنار واقعه ۱۵ خرداد به‌سادگی نمی‌شود گذشت و از این رو، با حضور خانواده شهدای بزرگوار این مراسم گلباران برگزار شد.

وی اظهار کرد: شهدای ۱۵ خرداد سال ۴۲ در گرما و با پای پیاده و در میان تهدید دشمن بیست و هفت کیلومتر مسیر را در ورامین طی کردند و این شهدا در عصر غربت اسلام، درس بزرگی به ما دادند.
محمودی ادامه داد: امام عظیم الشان وقتی می‌گویند ۱۵ خرداد را گرامی بدارید، عزت و اقتدار انقلاب اسلامی را می‌دیدند و خون‌های مطهر این شهدا بوده که این انقلاب ما را به درختی تنومند تبدیل کرده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران تصریح کرد: اگر دیروز مجسمه شاه در ایران  به زیر کشیده شد، امروز می‌بینیم با الگوگیری از انقلاب اسلامی سران آمریکا خواب راحت ندارند و در سراسر دنیا پرچم آمریکا آتش زده و مجسمه سران آن به زیر کشیده می‌شود.

رئیس ستاد گرامیداشت ۱۴ و ۱۵ خرداد استان تهران، مقام شهدای ۱۵ خرداد و شهید را در درگاه خداوند بسیار والا دانست و گفت: شجاعت شهدای ۱۵ خرداد در میان خفقان آن زمان با آن حرکت باعث شد که امثال شهید سلیمانی‌ها به‌وجود بیایند و شجاعت و دلاوری‌هایش دنیا را به حیرت آورد و می‌بینیم در تظاهرات کشور آمریکا، تمثال حاج قاسم سلیمانی در دست معترضان دیده می‌شود.

محمودی بیان کرد: ۵۷ سال پیش شهدای ۱۵ خرداد غریبانه دفن شدند، اما حالا ببینید چگونه خون‌های آنان نهال انقلاب را آبیاری کرد که هیچ تهدیدی نمی‌تواند خدشه‌ای بر آن وارد کند و کشتی‌های نفتی بدون ترس از ایران وارد قاره آمریکا شده و به مقصد می‌رسند.

در ادامه این مراسم، حاج آقا فرخ، از شاهدان عینی ۱۵ خرداد گفت: ۱۵ خرداد یه حرکت و تشخیص به‌موقع بود که اگر نمی‌شد، ما انقلاب و این عظمت را نداشتیم و متاسفانه ۱۵ خرداد به‌خوبی شناخته نشده است.
به گزارش فارس، در این گلزار شهدای مسگرآباد، ۳۳ شهید از شهدای ۱۵ خرداد مدفون هستند که ۶ شهید از این بزرگواران شهدای دشت ورامین محسوب می‌شوند.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷/

منبع: فارس

کلیدواژه: شهید استان تهران انقلاب اسلامی قاسم سلیمانی شهدای ۱۵ خرداد استان تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۶۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم تشییع شهدای تازه تفحص شده در اصفهان آغاز شد

تقویم شنبه پانزدهم اردیبهشت ساعت حوالی ۹ را نشان می‌دهد؛ مردم دیار شهیدپرور اصفهان باز هم مثل همیشه، پرشور به استقبال سه تن از شهدای تازه تفحص شده دفاع مقدس و یک شهید گمنام آمده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تقویم شنبه پانزدهم اردیبهشت ساعت حوالی ۹ را نشان می‌دهد؛ مردم دیار شهیدپرور اصفهان باز هم مثل همیشه، پرشور به استقبال سه تن از شهدای تازه تفحص شده دفاع مقدس و یک شهید گمنام آمده‌اند.

دقایقی پیش از شروع برنامه و رسیدن به ساعت موعد و قرارمان در میدان فیض، صدای مداحی خیابان را پر کرده، پلیس‌ها، مأموران، خبرنگاران، عکاسان، گروه سرود و… در حال آماده شدن هستند تا صحنه‌ای پر از امنیت و شورآفرینی مردم را به تصویر بکشند.

آری چنین مردمانی هستند مردم اصفهان؛ برای همین است که به مهمان‌نوازی معروف‌اند، چون بلدند در هر کاری سنگ تمام بگذارند؛ مردم شهرمان از پیر و جوان، کودک و نوجوان همه لباس‌های سیاه خود را بر تن کردند و با پرچم‌های یازهرا، یا حسین ایران، فلسطین و… به میدان آمده‌اند و منتظر شروع برنامه هستند.

بگذارید این‌طور بگویم که مصادف شدن این تشیع با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) برای ما شیعیان امروز حال و هوای دیگری را هم دارد و بر غم‌مان افزوده است.

این خبر در حال تکمیل است...

کد خبر 750426

دیگر خبرها

  • شهدای روحانی الگوی مجاهد تبیین محسوب می‌شوند
  • پیکر مطهر شهید «محمد رنجنوش» در گلزار شهدای همدان آرام گرفت
  • مراسم تشییع شهدای تازه تفحص شده در اصفهان آغاز شد
  • گلزار مطهر شهدای شهر بوشهر غبارروبی شد
  • تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده فردا در اصفهان
  • جزییات مراسم استقبال و تشییع پیکر شهدای گمنام در کرمان
  • افتتاح آسفالت جاده بین راهی مزارع از گلزار شهدای گمنام شهرآباد
  • اعلام جزئیات تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده در اصفهان
  • آئین غبار روبی و گلباران مزار شهدای پیرانشهر بمناسبت روز معلم
  • غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدای گمنام دانشگاه فرهنگیان مشهد