Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیروهای وابسته به دولت وفاق ملی دو منطقه دیگر در جنوب طرابلس را از اشغال نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی به فرماندهی ژنرال حفتر آزاد کردند. ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۶ بین الملل آفریقا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری " الوسط – لیبیا " اتاق عملیات " آتش فشان خشم " وابسته به دولت وفاق ملی امروز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: نیروهای این دولت طی عملیاتی موفق شدند منطقه عین زاره و وادی الربیع  را به طور کامل از اشغال نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی به فرماندهی ژنرال حفتر آزاد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منطقه عین زاره و وادی الربیع در جنوب طرابلس قرار دارند و نیروهای وابسته به دولت وفاق ملی در نظر دارند که منطقه قصر بن غشیر واقع در 27کیلومتری جنوب طرابلس را به طور کامل از اشغال نیروهای وابسته به حفتر آزاد کنند.

نیروهای وابسته به دولت وفاق ملی دیروز موفق شدند فرودگاه بین‌المللی طرابلس را که در منطقه قصر بن غشیر قرار دارد، از اشغال نیروهای وابسته به حفتر آزاد کنند. این فرودگاه یکسال بود که در اشغال نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی قرار داشت.

با پاکسازی کامل قصر بن غشیر از نیروهای وابسته به حفتر، آخرین منطقه تحت کنترل این نیروها درجنوب طرابلس از بین خواهد رفت.

به گفته مقامات نظامی وابسته به دولت وفاق ملی، در جریان عملیات آزاد سازی عین زاره و وادی الربیع شماری از نیروهای وابسته به حفتر کشته و زخمی شدند و خسارت‌های به این نیروها وارد شد.

لیبی| سیطره کامل دولت الوفاق بر طرابلس/ شکست دیگر برای ژنرال حفتر و حامیانش

نیروهای وابسته به دولت وفاق ملی ( مورد تائید سازمان ملل ) طی عملیاتی که در آخرین روزهای اردیبهشت ماه گذشته انجام دادند، موفق شدند،  پایگاه راهبردی الوطیه را از اشغال نیروهای وابسته به حفتر آزاد کنند. الوطیه بزرگ‌ترین پایگاه هوایی لیبی در نزدیکی مرز این کشور با تونس است.

جنگ داخلی لیبی درحالی ادامه دارد که دولت وفاق ملی و ژنرال حفتر با از سرگیری گفت وگوهای صلح از طریق کمیته "5-5" موافق کرده‌اند.

نیروهای وابسته ژنرال حفتر از نیمه فروردین سال گذشته عملیات خود را برای تصرف طرابلس شروع کردند اما با مقاومت مدافعان این شهر، هنوز نتوانسته‌اند وارد طرابلس شوند.

ژنرال حفتر از حمایت عربستان، مصر، امارات، روسیه و برخی کشورهای غربی برخوردار است و دولت وفاق ملی نیز از حمایت قطر، ترکیه و تعدادی از کشورهای منطقه ای و فرامنطقه ای بهره مند است.

انتهای پیام/

R7969/P/S8,88/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "لیبی"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار لیبی اخبار لیبی نیروهای وابسته به دولت وفاق ملی نیروهای وابسته به حفتر اشغال نیروهای ژنرال حفتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۷۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین در «ایندو-پاسفیک» راهبرد «قورباغه آب‌پز» را دنبال می‌کند

به گزارش خبرگزاری، «دریاسالار جان لانگ آکیولینو» فرمانده نیروهای آمریکا در منطقه این دو-پاسفیک چین را متهم به اتخاذ راهبرد «قورباغه آب‌پز» کرد، چون فعالانه تنش‌ها در این منطقه را به‌صورت تدریجی افزایش می‌دهد.

جان لانگ در گفت‌وگو با فایننشال‌تایمز گفت که در طول سه سالی که به عنوان فرمانده نیروهای آمریکا در ایندوپاسفیک بوده، چین سرعت توسعه نظامی خود را افزایش داده و توانایی‌های رو به رشد خود را با رفتارهای بی ثبات کننده تر مطابقت داده است.

وی دراین‌باره گفت: «چین روزبه‌روز تهاجمی‌تر، جسورتر و خطرناک‌تر می‌شود.»

آکیلینو همچنین افزود که چین رفتار تهاجمی خود را از طریق راهبرد «قورباغه آب‌پز» تشدید می‌کند، که از طریق آن به تدریج دما را بالا می‌برد به طوری که خطر نهایی تا زمانی که خیلی دیر نشده بود، نادیده گرفته می‌شد.

این مقام نظامی آمریکا مدعی شد که «باید رفتار بد چین که خارج از هنجارهای حقوقی بین المللی است توصیف شود. و این موضوع را باید همه کشورهای منطقه بیان کنند» وی افزود که پکن در کل منطقه درگیر راهبرد «شاید برابر است» است.

کد خبر 6091096

دیگر خبرها

  • تسلیم شدن ۱۰۰ تروریست الشباب سومالی
  • مسکو: روسیه «نووباخموتوکا» را آزاد کرد/ دفع ۱۳ ضدحمله اوکراینی‌ها
  • چین در «ایندو-پاسفیک» راهبرد «قورباغه آب‌پز» را دنبال می‌کند
  • عملیات نجات نفس‌گیر در سیل عربستان؛ مهارت این جوان ستودنی است! | فیلم
  • ضریب اشغال بیمارستان سبلان اردبیل به ۸۵ درصد رسید
  • تخصیص ۱۰۳ میلیارد تومانی به محور گردشگری وفاق دیر
  • جامعه و دولت به درآمدی که مردم ایجاد می‌کنند وابسته است
  • آغاز خروج نیروهای حافظ صلح از قره باغ
  • دوراهی سخت دولت سیزدهم در بازار ارز
  • 200 روز جنگ اسرائیل در غزه ؛ جهان شکست خورد