Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشریات دانشجویی با وجود تعطیلی دانشگاه‌ها در سراسر کشور و مجازی شدن آموزش عالی، دست از تولید محتوا و رساندن صدای دانشجو به عنوان رسالت نشریات دانشجویی نکشیده‌اند و به صورت مجازی نشریات خود را منتشر کرده اند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو - محمد کفیلی؛ نشریات دانشجویی با وجود تعطیلی دانشگاه‌ها در سراسر کشور و مجازی شدن آموزش عالی، دست از تولید محتوا و رساندن صدای دانشجو به عنوان رسالت نشریات دانشجویی نکشیده‌اند و به صورت مجازی نشریات خود را منتشر کرده اند؛ با هم تعدادی از مهم‌ترین مسائل پرداخته شده توسط نشریات دانشجویی در چند هفته گذشته را می‌خوانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دانشگاه‌ها از اواسط اسفند ماه سال گذشته بود که درگیر سراشیبی تعطیلات و قرنطینگی شدند و به تبع آن مجبور به فراهم کردن شرایطی جهت آموزش مجازی به دانشجویان خود، نشریات دانشجویی نیز با وجود تعطیلی دانشگاه‌ها کمی از رونق افتاد ولی با این وجود تعداد زیادی از تشکل‌های دانشجویی و فعالین حوزه نشریات به طور مرتب به تولید نشریات دانشجویی و توزیع آن در فضای مجازی پرداختند.

مهم ترین مسائلی که در چند هفته اخیر و مورد توجه نشریات دانشجویی بوده، بیماری کرونا، آموزش مجازی دانشجویان و دانش آموزان، دست‌گیری دو تن از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف، روز قدس، پایان یافتن مجلس دهم و آغاز به کار کردن مجلس یازدهم و بررسی وضعیت اقتصاد ایران و جهان بعد از کرونا از جمله مسائل مهم مورد توجه نشریات دانشجویی بوده است. جهت دریافت فایل نشریات دانشجویی روی نام نشریات کلیک کنید.

 

شماره ۱۷۸ نشریه دانشجویی «صدف»، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه صنعتی شریف، در این شماره از این نشریه دانشجویی درباره‌ی دو تن از دانشجویان این دانشگاه، علی یونسی و امیرحسین مرادی، که به اتهام همکاری با سازمان تروریستی مجاهدین خلق بازداشت شده اند مطالبی را خواهید خواند و تاریخچه‌ و کارنامه‌ی منافقین را مرور خواهید کرد.

 

روایتی از یک مواجهه‌ی دانشجویی با سازمان مجاهدین خلق، مروری بر بازنمایی‌های سینمایی و تلویزیونی از منافقین و واکاوی مساله‌ی جمعیت، بحران امروز و فردای کشور از جمله گزارش‌ها و مطالب مهم این نشریه است.

 

هفتمین شماره فصلنامه «دانشجویان مستقل» با عنوان «به فکر باشیم»، این شماره نگاهی به مسئله اقتصاد کرونایی به قلم کارشناسان و فعالین اقتصادی داشته که با همکاری پویش دانشجویی "به فکر باشیم" تهیه و منتشر شده است.

 

در سرمقاله این شماره "دانشجویان مستقل" آمده است: "ورود ویروس منحوس کرونا به کشور شک بزرگی را به اقتصاد ایران وارد نمود. تعطیلی بسیاری از کسب و کارهای کوچک و بزرگ و به دنبال آن مختل شدن فرآیند خدمترسانی عمومی و تامین ما یحتاج روزمره مردم موجب شد تا کشور، با چالش بزرگی اقتصادی مواجه شود، چالشی که در چنین شرایط بحرانی گریزی از آن نیست و در این میان اصل یترین وظیفه حاکمیت، کنترل وضعیت بحرانی به سمت ایده آل اقتضایی خواهد بود. در چنین وضعیتی خلا وجودساز و کاری مناسب جهت ساماندهی راهکارهای موجود برای مدیریت هرچه بهتر «اقتصاد کرونایی » جنبش دانشجویی را بر آن داشت تا حرکتی را تحت عنوان پویش «به فکر باشیم » برنامه ریزی و اجرا نماید، به امید آنکه راهگشای برخی معضلات اقتصادی کشور در این شرایط خاص و بحرانی باشد. پویش به فکر باشیم با تمرکز بر جمع آوری ایده ها و راهکارهای مردمی و کارشناسی آغاز به کار نمود. برای جمع آوری ایده های مردمی، مسابقه ایده پردازی به فکر باشیم طراحی و بیش از دویست ایده مردمی جهت ارزیابی به دبیرخانه پویش ارسال شد؛ اید ههایی که پس از ارزیابی نهایی برای عملیاتی شدن در اختیار نهادهای مربوطه قرارخواهد گرفت. جمع آوری ایده های کارشناسی نیز بعد دیگری از این پویش بود که پس از بررسی راههای موجود، سلسله برنامه های گفت و گوی زنده اینستاگرامی با حضور اساتید و پژوهشگران جوان و نخبه اقتصاد کشور، برنامه ریزی و اجرا شد. در جریان این گفت و گوها، دوازده تن از کارشناسان اقتصادی به بیان دیدگاه ها و راهکارهای خود جهت کنترل وضعیت بحرانی اقتصاد کشور پرداختند. اما دغدغه «به فکر باشیم» چیزی فراتر از موارد فوق است.

 

دانیال داوودی و مجتبی مرادی از فعالین سابق دانشجویی در این شماره نگاهی به موضوع اقتصاد کرونایی داشته اند و چهره هایی از جمله حجت الله عبدالملکی، روح الله ایزدخواد، مهدی موحدی بک نظر و مسعود براتی در پویش "به فکر باشیم" حضور داشته اند که متن کامل آنها در این شماره آمده است.

 

شماره هشتم نشریه دانشجویی «هفت تیر»، بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی، در این شماره از نشریه دانشجویی با گذشت روز جهانی قدس شریف به صورت کامل و تخصصی به بررسی ابعاد مختلفی از این مسئله پرداخته شده است. بررسی معامله‌ی قرن، ادبیات پایداری عرب، اهمیت قدس از منظر ادیان مختلف، بررسی ابعاد ربوده شدن حاج احمد متوسلیان و برگزاری همه پرسی جهت حل شدن مسئله‌ی فلسطین از جمله مهم‌ترین مطالب این نشریه دانشجویی است.

 

شماره ۱۷۴ نشریه دانشجویی«فتح» بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع)، در این شماره از نشریه دانشجویی با توجه به سپری شدن انتخابات ۹۸ مجلس شورای اسلامی و پایان کار مجلس دهم، در خصوص اصول و رسالت یک مجلس انقلابی و مردمی گزارش‌هایی نوشته شده و درباره‌ی اولویت‌های مجلس آینده جهت حل مشکلات کشور مانند مسائل اقتصادی نکاتی را بررسی کرده‌است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: نشریات دانشجویی نشریات دانشجویی اقتصاد کرونایی نشریه دانشجویی فکر باشیم دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۸۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت نباید اقتصاد کشور را به موضوع ارز گره بزند

بهروز محبی نجم‌آبادی درباره شرایط اقتصادی کشور و اصلاح سیاست‌های ارزی دولت اظهار کرد: در کشور در حوزه ارزی نیاز‌های کاذب و واقعی داریم و دولت باید تمرکز خود را بر نیاز‌های واقعی بگذارد و اقتصاد کشور را به موضوع ارز گره نزند. ما باید با تهاتر و استفاده از سایر ارز‌های کشور‌هایی که از نظر راهبردی با ما ارتباط دارند و سایر شیوه‌هایی که داریم تلاش کنیم نیاز واقعی به ارز را کاهش دهیم.

وی ادامه داد:با صادرات ویژه و تولید صادرات محور تلاش کنیم که ارز آوری را در کشور به صورت جدی پیگیری کنیم و اگر این اتفاق عملی شود، قطعا نیاز واقعی به ارز کاهش پیدا می‌کند و ما می‌توانیم به راحتی پاسخگوی نیاز‌های کشور باشیم.  

منتخب مردم سبزوار برای مجلس دوازدهم افزود: تا زمانی که نگاه سرمایه‌ای به ارز داشته باشیم و افراد ارز را مانند یک کالا مبادله کنند و عرضه و تقاضا تعیین تکلیف کنند همین مشکلات وجود خواهد داشت؛ بنابراین مسئولان ما باید بدانند که در بحث ارز باید تلاش کنیم قانون مالیات بر عایدی سرمایه را به نتیجه برسانیم. در این زمینه  شورای نگهبان می‌تواند کمک کند که در همین مجلس این موضوع را به نتیجه برسانیم.

محبی تاکید کرد: قانون مالیات بر عایدی سرمایه مشکلات ما را حل خواهد کرد. این قانون باعث می‌شود که نقدینکی به جای آن که به سمت سوداگری ارز رود به سمت تولید برود. تا زمانی که تولید در کشور به صورت جدی سود آوری برای مردم نداشته باشد قطعا رفتن به سمت دلالی ارز و سایر مشکلات در این حوزه وجود خواهد داشت و این‌ها همه ما را دچار مشکل خواهد کرد  و اقتصاد و شاخص‌های اقتصادی ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • کسب‌وکارهای دانش‌بنیان را نباید تعطیل کرد، باید به جریان‌های انقلابی، بسیج دانشجویی و مانند آن‌ها فرصت رقابت داد
  • اصلاحات اساسی در اقتصاد برق، راهکار برون رفت از مشکلات بخش توزیع
  • اعتراضات دانشجویی در ⁧آمریکا⁩ بیانگر مظلومیت فلسطینیان است
  • سکوت بلینکن درباره دستگیری ۵۵۰ دانشجو و ادعای دموکراسی در آمریکا
  • دولت نباید اقتصاد کشور را به موضوع ارز گره بزند
  • چرا خیلی ها تمایلی به تحصیل در مقطع کارشناسی علوم انسانی ندارند؟
  • برگزاری جشنواره تیتر دانشجویی کشور در مشهد
  • افزایش اعتراضات دانشجویی در آمریکا به اقدامات اسرائیل علیه غزه/ رییس مجلس نمایندگان آمریکا رییس دانشگاه کلمبیا را تهدید کرد
  • تازه ترین شماره‌ی ماهنامه جرجان بیست شد
  • آغاز به‌کار جشنواره تیتر دانشجویی کشور در مشهد