Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@23:22:11 GMT

دوترته بار دیگر دلالان مواد مخدر را به مرگ تهدید کرد

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۷۹۲۸۶

دوترته بار دیگر دلالان مواد مخدر را به مرگ تهدید کرد

رئیس جمهوری فیلیپین امروز (جمعه) بار دیگر دلالان مواد مخدر را به مرگ تهدید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این تهدید از سوی رودریگو دوترته، رئیس جمهوری فیلیپین پس از آن مطرح شد که پلیس این کشور محموله ۷۵۶ کیلوگرمی متامفتامین را کشف کرد.

وی در این باره گفت، این محموله اثبات کرد که فیلیپین به یک نقطه ترانزیت برای مواد مخدر بدل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این محموله بلور متامفتامین که ارزش بازار آن در فیلیپین به گفته پلیس ۱۰۲.۲۲ میلیون دلار اعلام شده، یکی از بزرگترین کشف‌های مواد مخدر از زمان عملیات دوترته علیه کارتل‌های مواد مخدر در ۲۰۱۶ و همزمان با روی کار آمدنش به عنوان رئیس جمهوری این کشور محسوب می‌شود.

دوترته در یک پیام ضبط شده گفت: اگر شما تلاش‌های دولت را تخریب کنید، من شما را می‌کشم.

وی همچنین گروه‌های حقوق بشری را بابت انتقادهایشان از کمپین مقابله با مواد مخدر مورد توهین قرار داد.

سازمان ملل در گزارش روز پنجشنبه خود آورده بود که ده‌ها هزار تن در فیلیپین ممکن است در پی عملیات مقابله با مواد مخدر از سوی دوترته کشته شده باشند.

داده‌های دولتی مانیل تعداد دلالان مظنون به قاچاق مواد مخدر و مصرف کنندگانی را که در عملیات پلیس از ژوئیه ۲۰۱۶ کشته شدند، ۵۶۰۰ تن اعلام کرده است.

گروه‌های حقوق بشری گفته‌اند، پلیس بدون تفهمیم اتهام مظنونان را اعدام می‌کند. پلیس اما این اتهامات را رد کرده و می‌گوید، آنها برای دفاع از خود مظنونانی را که در مقابل دستگیری مقاومت می‌کنند، می‌کشد.

دفتر رئیس جمهوری فیلیپین این گزارش از سوی سازمان ملل را رد کرده و آن را ادعاهای تکراری و اتهامات بی پایه و اساس توصیف کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فيليپين رئیس جمهوری مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۹۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بوته‌های خشخاش در شهرستان خاتم

فیاض فر دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خاتم گفت: با رصد ماموران انتظامی و وصول گزارش کشت خشخاش توسط افرادی با هویت معلوم در یکی از روستا‌های شهرستان یازده هزار بوته خشخاش کشف و معدوم سازی شد.

وی افزود: دستورات قضائی برای ورود به محل و دستگیری متهمان صادر و مقادیر قابل توجهی از گیاه خشخاش به منظور تهیه ماده مخدر تریاک کشف شد. 

او بیان کرد: مبارزه با مواد مخدر و مشروبات الکلی در هر سطح از تولید، توزیع و مصرف، همواره یکی از اولویت‌های اصلی دستگاه قضایی شهرستان بوده است، چنانچه فرد یا افرادی نسبت به کشت مواد مخدر اقدام نمایند یا زمین و مزارع خود را در اختیار افرادی جهت کشت خشخاش یا شاهدانه برای تولید انواع مواد مخدر قرار دهند، ضمن برخورد قانونی با تمام افراد دخیل در این فرآیند، امکان تعقیب قانونی برای مالک زمین محل کشت هم وجود خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • پاتک پلیس فیروزکوه به سوداگران مرگ 
  • دستبند پلیس بر دستان فروشندگان مواد مخدر در آبادان
  • از توقیف بیش از ۶۰۰ کیلو مواد مخدر تا کشف داروی غیرمجاز از مرغ فروشی
  • توقیف کامیون حامل ۲۶۷ کیلو مواد مخدر شیشه در غرب تهران
  • ۱۵ متهم تحت تعقیب در خرمشهر بازداشت شدند
  • کشف ۶ کیلوگرم مواد مخدر در کلاله
  • ۵۷۰ کیلوگرم تریاک با همکاری پلیس استان سمنان کشف شد
  • تریاک از معده قاچاقچی در اسفراین کشف شد
  • کشف ۲۴۵ کیلوگرم حشیش و تریاک در هرمزگان
  • کشف بوته‌های خشخاش در شهرستان خاتم