Web Analytics Made Easy - Statcounter

اردوغان با بیان اینکه با نخست‌وزیر لیبی درباره گسترش همکاری در زمینه‌های مختلف در این کشور به توافق رسیدیم افزود: قصد داریم در چارچوب همکاری‌ها با لیبی فعالیت‌های اکتشاف و استخراج را به منظور بهره‌برداری از ثروت طبیعی در دریای مدیترانه گسترش دهیم. ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲ بین الملل ترکیه و اوراسیا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه طی یک نشست خبری مشترک با فائز السراج، نخست‌وزیر لیبی در مجتمع ریاست جمهوری در آنکارا اظهار داشت: کسانی که با حمایت از خلیفه حفتر کودتاگر، لیبی را به خاک و خون کشیدند در دادگاه تاریخ محاکمه خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرگز اجازه نخواهیم داد که سرنوشت خواهران و برادران لیبیایی‌مان توسط کودتاگران و لژیونرها تعیین شود". 

دیدار دوجانبه اردوغان و السراج؛ ترکیه بر افزایش حمایت از دولت وفاق لیبی تأکید کردچاووش اوغلو: حفتر در لیبی پیروز نخواهد شد

وی تاکید کرد: "باید از تلاش‌های حفتر کودتاگر برای فروش نفت از راه‌های قاچاق که حق مردم لیبی است، ممانعت شود. کسی که آینده لیبی را با خطر مواجه کرده است، حق حضور بر سر میز مذاکره ندارد. جامعه بین‌المللی را به اقدام فوری برای جلوگیری از فروش قاچاق نفت لیبی توسط حفتر فرا می‌خوانیم".

وی با تاکید بر اینکه برای حل بحران لیبی بر اساس مشروعیت و حقانیت، در تمام پلتفرم‌های بین‌المللی از السراج حمایت خواهیم کرد گفت: "سراج و دولت او همیشه در برابر حفتر کودتاگر و گروه‌های آن که جرائم بشری و جنگی مرتکب می‌شوند، موضع مثبتی در پیش گرفته است. دولت وفاق ملی لیبی علی‌رغم ادامه حملات خائنانه ژنرال کودتاگر خلیفه حفتر، تدابیر لازم در برابر شیوع کرونا را اتخاذ کرده است".

اردوغان با بیان اینکه با نخست‌وزیر لیبی درباره گسترش همکاری در زمینه‌های مختلف در این کشور به توافق رسیدیم افزود: قصد داریم در چارچوب همکاری‌ها با لیبی فعالیت‌های اکتشاف و استخراج را به منظور بهره‌برداری از ثروت طبیعی در دریای مدیترانه گسترش دهیم.

سراج: فرصت مذاکره به خلیفه حفتر را نمی‌دهیم

فائز السراج، نخست‌وزیر لیبی نیز در این نشست اظهار داشت: تا نابودی کامل دشمن به مبارزه خود ادامه خواهیم داد. در روند بعدی فرصت مذاکره به خلیفه حفتر و شبه‌نظامیان نخواهیم داد.

وی افزود: "از ترکیه بابت رویکرد تاریخی و اقدام شجاعانه‌اش در قبال بحران لیبی قدردانی ‌می‌کنیم. همچنین به خاطر حمایت آنکارا از لیبی و مردم آن سپاسگزاریم".

نخست‌وزیر لیبی همچنین تصریح کرد: "پس از حملات مزدوران و حامیان آن‌ها موفقیت بزرگی کسب کردیم. موفق به آزادی کامل طرابلس و اطراف آن شدیم. در واقع این موفقیت و پیروزی متعلق به همه ماست".

السراج با اشاره به اهمیت اراده مردم کشورش توضیح داد: "می‌دانیم که باید کسانی که هموطنان و انسان‌های بی‌گناه را می‌کشند و مرتکب جنایت جنگی می‌شوند مطابق با قوانین مجازات شوند".

وی خطاب به کسانی که باعث مرگ مردم لیبی می‌شوند و زیر‌ساخت‌های این کشور را تخریب می‌کنند، گفت: "اکنون شما در طرابلس و مجاور آن با شکست شدید مواجه شده‌اید. دیگر باید دست از این اقدامات بردارید. تاریخ هرگز شما را نخواهد بخشید".

وی همچنین با تاکید بر اینکه لیبی با منابع طبیعی و بشری خود دارای فرصت‌ها برای همکاری با ترکیه است، اظهار داشت: "از شرکت‌های ترکیه‌ای می‌خواهیم در روند بازسازی لیبی مشارکت کنند". 

انتهای پیام/

R1396/P/S8,1414,88/CT12 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "لیبی" ترکیه

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار لیبی ترکیه اخبار لیبی ترکیه نخست وزیر لیبی خلیفه حفتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۹۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید وزرای دفاع ایران و چین به گسترش روابط نظامی با ایران

امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در حاشیه بیست و یکمین اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری‌های شانگهای با وزیر دفاع چین دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی در این دیدار با قدردانی از مواضع و دیدگاه‌های دولت چین در قبال تحولات منطقه به‌ویژه محکومیت حمله صهیونیست‌ها به کنسولگری ایران گفت: تنش‌های اخیر در منطقه و شرایط اسفناک غزه نتیجه اقدامات بی ثبات ساز آمریکا در منطقه و حمایت از رژیم کودک‌کش صهیونیستی است.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با اشاره به سفر رئیس‌جمهوری به چین و امضای برنامه جامع مشارکت همکاری‌های دوطرف افزود: برای حل مسائل امنیتی منطقه‌ای و بین‌المللی، همکاری و همگرایی بیشتر طرفین ضرورت دارد.

وزیر دفاع چین در این دیدار با اشاره به تحولات منطقه غرب آسیا، حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را محکوم کرد و گفت: این عمل ناقض حقوق بین الملل است و ما از حق مشروع ایران در پاسخ به این اقدام حمایت می‌کنیم.

وزیر دفاع چین با دعوت از وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران جهت شرکت در کنفرانس امنیتی پکن بر تداوم همکاری‌ها تاکید کرد.

وزیر دفاع چین در این دیدار خواستار آتش‌بس در نوار غزه و ارسال کمک‌های بشردوستانه به آن منطقه شد.

وزیر دفاع چین همچنین بر گسترش روابط دفاعی و نظامی با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گسترش همکاری‌های سازمان ثبت و سازمان انرژی هسته‌ای
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • کنایه وزیر خارجه اسرائیل به اردوغان: سریالت را ببین
  • کنایه وزیر خارجه رژیم اسرائیل به اردوغان: سریالت را ببین
  • روسیه: آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • وزیر دفاع روسیه در دیدار با وزیر دفاع ایران: آماده گسترش همکاری های نظامی هستیم
  • روسیه : آماده گسترش همکاری‌ های نظامی با ایران هستیم
  • وزیر دفاع روسیه: آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • تاکید وزرای دفاع ایران و چین بر گسترش روابط نظامی
  • تاکید وزرای دفاع ایران و چین به گسترش روابط نظامی با ایران