Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر ارجمند امروز روز جمعه در گفت و گو با خبرنگا ایرنا با بیان اینکه استان زنجان از مناطق غنی کشور در صنایع دستی است، افزود: هنرمندان صنایع دستی در این استان در برخی رشته‌ها همچون مسگری، ملیله کاری و چاقوسازی صاحب سبک هستند.

وی ادامه داد: در خصوص احیای برخی رشته های صنایع دستی همچون انگشترسازی که در زمان حاضر کم فروغ شده اند، برنامه ریزی هایی برای برگزاری کلاس های آموزشی و هدایت هنرجویان به سمت این رشته ها در دستور کار قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارجمند گفت: سال گذشته حدود ۸۰۰ پروانه تولید انفرادی و کارگاهی محصولات صنایع دستی در استان صادر شد و برای امسال نیز برنامه های مختلفی برای تقویت صنایع دستی تدوین شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: بر اساس برآوردهای انجام شده، طی سال گذشته انواع محصولات صنایع دستی این استان به ارزش بیش از یک میلیون و ۲۶۱ هزار دلار صادر شد.

به گفته ارجمند، استان زنجان در تولید صنایع دستی فلزی و از نظر تعداد و کیفیت فروشگاه‌های این صنعت، جزو استان های تراز اول کشور به شمار می رود.

ملیله کاری، چاروق دوزی، چاقوسازی، مسگری، قلمزنی، گلیم بافی، گیوه بافی و گیوه دوزی از صنایع دستی عمده و بومی استان زنجان بشمار می روند.

گفتنی است سال گذشته شورای جهانی صنایع‌دستی، زنجان را به عنوان شهر جهانی ملیله ثبت کرد.

برچسب‌ها وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی میراث فرهنگی زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی میراث فرهنگی زنجان وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی میراث فرهنگی زنجان استان زنجان صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۹۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی تمام اماکن تاریخی و فرهنگی فارس در روز شهادت امام جعفر صادق (ع)

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، از تعطیلی اماکن تاریخی– فرهنگی استان در روز شنبه، پانزدهم اردیبهشت‌،سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان، محمد ثابت‌اقلیدی، امروز_ پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ اظهار کرد: به مناسبت فرارسیدن شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) اماکن تاریخی فرهنگی تحت پوشش این اداره کل در روز شنبه پانزدهم اردیبهشت تعطیل خواهد بود.

وی افزود: در این روز مجموعه‌های تاریخی- فرهنگی حافظ، سعدی، ارگ کریم‌خانی، موزه سنگ‌های تاریخی هفت تنان، موزه پارس، موزه گرمابه وکیل در شیراز تعطیل است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس همچنین تاکید کرد: میراث‌های جهانی تخت جمشید و موزه تخت جمشید، پاسارگاد، بی‌شاپور، تنگ چوگان، موزه بی‌شاپور، کاخ اردشیر فیروزآباد، کاخ ساسان سروستان، مجموعه‌های باستانی نقش رستم و نقش رجب و موزه مردم‌شناسی کازرون، نیز پذیرای گردشگران و بازدیدکنندگان نخواهد بود.

کد خبر 750053

دیگر خبرها

  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا
  • تعطیلی تمام اماکن تاریخی و فرهنگی فارس در روز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • ثبت روز گل محمدی و گلاب
  • نمایش ۵۹ شیء تاریخی به زودی در موزه‌های استان همدان
  • افتتاح هتل و آغاز اجرای تله کابین خوشاکو در ارومیه
  • اقامتگاه سنتی گل‌سنگ دربند افتتاح شد
  • وجود بیش از یکهزار و 800 اثر تاریخی ثبت ملی شده در آذربایجا‌ن‌غربی
  • انعقاد تفاهم‌نامه مشترک حوزه گردشگری با ۶ استان در نمایشگاه ایران اکسپو
  • افتتاح هتل در ارومیه
  • هنرنمایی زنان عشایر در ۳۰ رشته صنایع دستی